#1 Skrevet Januar 27, 2007 Monterte dette i dag, og har litt problemer. - Turteller viser ca 2000 for lite, beveger seg ikke før turtallet er ca 2000 (ligger på 0 på tomgang). Når nåla når 3500 går den rett opp til max (7000) - Speedometer viser ca 20 km/t for lite - Tankmåleren fungerer ikke Er det noen som har noen forslag til hva dette skyldes? Jeg byttet nåla på turtelleren, må det gjøres noe spesielt i forbindelse med det? Det er kjørekomputer/autocheck som ikke er koblet helt til enda, men testet uten den koblet til printplata og det var ingen forskjell. Det er jo noen instillinger på kjørekomputeren; Bensin/diesel - ER,US og EW (?), kan dette ha innvirking på speedo/turtall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 27, 2007 På min bil funka dette 100% smertefritt. Har hørt om turtallsproblemer hvis instrumentet kommer fra en bil med 6-sylindra motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2007 Hmm. Så at det var en lampe for cabriolet der, mulig det er cab instrument med S2 skiver da? Da er det mao. vanskelig å få fikset da? Jeg får gå ut igjen å teste litt mer, fant endel tyske faq's angående bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2007 Er umulig at den er fra Cab V6 pga. 280kmt på speedo , at S2 instrumentet har Cab lys uten pære tror jeg ikke er uvanlig. Er det VDO eller UN4 instrumenter ? Går speedo til 280kmt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 27, 2007 Innstillingene har ingen innvirkning på speedometer/turteller. Sylinderantall skal heller ikke ha noen betydning, da signalet til turtelleren kommer fra styreenheten for motoren og er likt uansett sylinderantall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 27, 2007 Jeg har hørt noe annet men det kan være du har rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2007 Er umulig at den er fra Cab V6 pga. 280kmt på speedo , at S2 instrumentet har Cab lys uten pære tror jeg ikke er uvanlig. Er det VDO eller UN4 instrumenter ? Går speedo til 280kmt ? Er VDO og går til 280kmt. Tidligere eier nevnte noe om at nålene var ødelagt og måtte byttes. Nå har jeg byttet den ene uten at det hjalp stort. Jeg har funnet meg en guide på total demontering av hele greia, så da tusler jeg ut og tar sjansen. Skal inspisere alle loddepunkter og eventuelt lodde de på nytt. Mistenker at det er motstanden bak der som gjør at bensinmåleren har streika fordi nåla beveger seg når jeg setter strøm på Takk for hjelpen så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 28, 2007 Nå fungerer tankmåleren iallefall, motstanden var ikke der så da flyttet jeg over fra det gamle instrumentet mitt. Tror jeg har funnet ut av turtelleren og, med lyset skrudd på i instrumentet i går kveld la jeg merke til at det svarte plastdekselet som sitter over nåla ikke var der, regner med det fungerer som er slags lodd/motvekt og at det er mangelen på den som skaper problemet. Noen som vet om det går an å kjøpe løse nåler hos møller? Angående speedometeret så mistenker jeg at misvisningen kommer av at nåla begynner å bevege seg med engang bilen gjør det, på det gamle måtte man jo nå 20km/t før den begynte å bevege seg. En enkel fix her er vel å flytte nåla litt under 20 så det stemmer videre oppover, men ser jo ikke helt bra ut da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 28, 2007 Nå vet ikke jeg om dette instrumentet det er snakk om har muligheter for diagnose. Men om det har det er det vel ikke utenkelig at man må kode det om med hensyn til antall sylindre osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 28, 2007 Nå vet ikke jeg om dette instrumentet det er snakk om har muligheter for diagnose. Men om det har det er det vel ikke utenkelig at man må kode det om med hensyn til antall sylindre osv. Sto en lapp på baksiden av turtelleren med delenr og noe sånt som "für 4/5 cylinder 4 takt" så da passer den jo med min. Om 4/5 og 6 sylindre passer overens aner jeg ikke, men kan jo se ut til at det er forskjeller da ettersom det er et annet delenummer for 6 sylindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 28, 2007 Til Audi 100 C4 vet jeg at instrument for 4, 5, 6 og 8 sylindre passer om hverandre (been there, done that), så vil tro det er samme "innmat" i instrumenter til 80/90.. Diagnoseapparat kan ikke tilkobles et så gammelt instrumentpanel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 28, 2007 Til Audi 100 C4 vet jeg at instrument for 4, 5, 6 og 8 sylindre passer om hverandre (been there, done that), så vil tro det er samme "innmat" i instrumenter til 80/90.. Diagnoseapparat kan ikke tilkobles et så gammelt instrumentpanel.. Ok, så da kan jeg utelukke at selve innmaten i turtelleren stammer fra en 6 sylindra modell. Det ville fungert uansett? Og uansett, de jeg har lest om som har problemer med misvisning har motsatt problem som meg, de viser for mye turtall. Regner med problemet blir løst med den plastdingsen over nåla, håper bare det er mulig å få tak i løs nål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 28, 2007 Audi S2 er kun 5sylindra, jeg er bestemt på at turtelleren på 6syl. ikke går på 5sylindra motor men det er jo uvesentlig i denne sammenhengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 28, 2007 Ja klar over det, grunnen til at jeg nevnte 6 sylindre er at jeg trodde "innmaten" på turtelleren kanskje stammet fra en v6. Men har uansett funnet ut av problemet nå, flyttet over den plastdingsen fra speedometeret, og da fungerte turtelleren fint men ikke speedometeret. Var litt artig å dra på da, når nåla nådde 90 ca så spratt den opp i 280 på 1 sekund Nå er det bare å få tak i kabler til kjørecomputer og autocheck så blir det bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 28, 2007 Nå er det bare å få tak i kabler til kjørecomputer og autocheck så blir det bra. Lykke til med å finne kjørecomputer-kablingen løs, ligger noen sett på ebay avogtil. Det siste gikk for 100 Euro.. Ett tips er å dra på en hugger og se etter en bil som har det fra før av, det kan separeres fra det eksisterende lediningsnettet uten å kuttes i. Angående Autocheck må du ha nytt ledningsnett til hovedlykter, baklykter, ny spylertank og sikkert enda litt til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 11, 2007 Brutter satt inn s2 instrument i min bil og, deilig og ha turteller som virker igjen, og får følelsen av 450hester i bilen da speedometer viser 20kmt + hele veien, vi var ute med gps og sjekket, ingen som har noen tips eller ideer til dette? Vil det kunne funke og sette nåla lenger ned? Eller roter man bare til systemet da, og hvor henter det signal fra? Mener det er girkasse, kan det ha noe med annen utveksling en i s2, bare synser her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 12, 2007 Jeg har S2 instrumenter i min. På de derre "Din fart" skjermene langs veien viser 75kmt når jeg har 80 blank på speedo så det kan jo være det er noe i veien med ditt instrument. Jeg har sjekket dette på flere "din fart" skjermer og det er likt hver gang. Mvh Emil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 13, 2007 Da er det nokk noe galt ja, litt merklig både brutter og mitt sitt viser 20kmt over hehe, men sånn kan vel skje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...