Anbefalte innlegg

Har et lite problem igjen med motoren: rolleyes

Den vil ikke gå skikkelig på turtalle. Når jeg ruser motoren kjapt er det ingen problemer, men når jeg gir gass å holder den på et turtall begynner den å puttre og vil ikke gå skikkelig. Når jeg er ute å kjører å prøver å holde en jevn fart så vil den ikke gå skikkelig. Må ha pådrag hele tiden for at den skal gå skikkelig. Den bruker ufattelig mye bensin også..: bh :

Noen som har noen tips til dette? vært borti noe lignende.: klø :

Husk denne motoren står i en coupe quattro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om pluggene er sotet. I så fall kan det være noe feil med mengdemåleren eller bensintrykk slik at den får for mye bensin.

Evt at det er noe feil med tenninga slik at det blir veldig svak gnist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt merke til at pluggene er ganske svarte. Så har en mistanke om for mye bensin. Men hvordan kan det ha seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken type plugger som funker best på disse motorene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noe å si at jeg har koblet bensinpumpa utenom relèet? Den får tenningstrøm sånn den er på så lenge tenningen er på. Har nå brukt ca 18liter bensin på litt test kjøring. Å det er sinnsykt mye!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noe å si at jeg har koblet bensinpumpa utenom relèet? Den får tenningstrøm sånn den er på så lenge tenningen er på. Har nå brukt ca 18liter bensin på litt test kjøring. Å det er sinnsykt mye!!!

 

har ikke rele i det hele tatt på pumpa da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Er kunn strøm der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Er kunn strøm der.

 

har du tatt fra strøm som går til coil så kan det nok bli et litt uheldig spenningsfall der, kan jo også være at du ikke får nok til pumpa...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet strøm fra noe som fikk tenningstrøm, vet ikke va det var, har nå koblet det slik at jeg henter strøm fra coilen, men er samme probleme.

Pumpa går for harde live..

Når jeg prøver å holde bilen på ett turtall så begynner den å feiltenne. Putrer å nykker under kjøring og bruker sinnsykt med bensin!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste på noen forumsider i svergie der snakket de om en styretrykksventil.. Da var den som ikke funka.. Hvor i all verden har jeg denne?

Fant ut av dette.. Er jo den sekskant skruen. Svensker burde forklare seg litt bedre!!! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste på noen forumsider i svergie der snakket de om en styretrykksventil.. Da var den som ikke funka.. Hvor i all verden har jeg denne?

Fant ut av dette.. Er jo den sekskant skruen. Svensker burde forklare seg litt bedre!!! hehe

 

sekskant skru:confused: co-skruen på mengdemålern du tenker på?

 

styretrykksventilen er vel den som står på blokka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Co-skru..?Hm.. Er den store skruen i framkant av bensinfordeleren. Er en umbrako skru inni den. Er den jeg tenker på.

Den på blokka er jeg ikke sikker på hvor er henne...

 

Har du noen bilder kanskje..Heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. den styretrykksventilen;) justeres med shims. den klumpen som sitter på blokka styrer vel trykket ved varmkjøring eller noe sånt...

 

men som jeg sa tidligere, hvis du drar strøm fra coilen, så vil du kunne få problemer på turtall.

Prøvd å gi pumpa strøm rett fra batteriet f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hadde det slik i begynnelsen.. Var samme greia da og.

Prøvde å ta vekk innsugstempraturføleren og plugga igjen hullet. Merket ingen forskjell på motoren da. Skal den ikke oppføre seg rart når den er borte?

Noe må det være. Hadde ute alle pluggene å de var helt sorte. Å den skyter bra mye når det blir kjørt hardt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. så hele problemet er for mye bensin. prøv å juster litt trykk da:)

 

husker ikke om du må fjerne eller legge på flere for å få mer/mindre trykk: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja i bunn å grunn så er det.

Må legge inn en skive for mere trykk. Kan jo prøve å ta den siste vekk også. bare for å prøve. Begynner å bli lei av små feil.. Heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått lekkasje på en slange til/fra IC, Turbo, innsug? Eventuelt så kan temperaturføleren (altså den som sitter bak på blokka mot torpedoveggen) ha tatt kvelden...Jeg har lekkasje i slangen mellom IC og turbo nå, ei lita rift der, og får en stygg suselyd over 3200 o/min. Bygger heller ikke turbotrykk som før. Bruker nå 2 liter på mila (målt på over en tank), før brukte den ca 1,2. Dette med oppjustert turbotrykk. Før jeg kjørte opp turbotrykket brukte den 1,5....slangen kommer fra tyskland denne uka, ny temp-giver til ecu byttes samtidig.

Etter at den rifta i slangen kom oppfører den seg som du opplever, og det gjorde den også når jeg hadde lekkasje i en slange "bak" innsuget rett etter jeg kjøpte bilen.

 

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet jeg har en rift i slangen fra turbo til ic, men er ikke hull i den. Bare skada. Har strammet teip rundt akkurat der. Denne temp-giver til ecu hvor sitter den?

Har ikke noen tempstyringer koblet til motoren. Kun innsugstempføleren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet jeg har en rift i slangen fra turbo til ic, men er ikke hull i den. Bare skada. Har strammet teip rundt akkurat der. Denne temp-giver til ecu hvor sitter den?

Har ikke noen tempstyringer koblet til motoren. Kun innsugstempføleren..

 

Skift den slangen fra IC til turbo, garantert den da. Jeg la på 5 runder med dutch-tape, holdt ca et halvt pådrag, så røk tapen...slangen må du kjøpe originalt, koster ca 4-500 kr hos Møller. Vanlig sak å bytte vet jeg. Og rift stemmer bra, hull er vanskelig å få ;)

 

Er ikke sikkert det er tempgiver til ecu på denne, men den sitter bak på blokka i hvertfall. Search and find ;) har vel akte også kanskje, da kan du sjekke der om du har sånn giver. Den tempgiveren er i alle fall den som sørger for fetere blanding på kald motor til meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift den slangen fra IC til turbo, garantert den da. Jeg la på 5 runder med dutch-tape, holdt ca et halvt pådrag, så røk tapen...slangen må du kjøpe originalt, koster ca 4-500 kr hos Møller. Vanlig sak å bytte vet jeg. Og rift stemmer bra, hull er vanskelig å få ;)

 

Er ikke sikkert det er tempgiver til ecu på denne, men den sitter bak på blokka i hvertfall. Search and find ;) har vel akte også kanskje, da kan du sjekke der om du har sånn giver. Den tempgiveren er i alle fall den som sørger for fetere blanding på kald motor til meg...

 

Er det ikke en temp føler som står på intercooleren??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en temp føler som står på intercooleren??

 

Det er mulig den sitter der på KG, men på blokka sitter det i alle fall en på WX-motoren, og det mener jeg det skal gjøre på alle 10V turbo-motorer. Så den på IC er kanskje noe annet? Har selv ingen sensorer på IC så vidt jeg vet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen sensor på intercooleren. Så er nok den bake på blokka.

Skal bestille ny slange fra turbo til ic idag. Håper problemet løser da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luft temp sitter på manifoil på KG, det gjør den vel for så vidt på stort sett alle audi turbo motorer: klø :

 

vanntemp til ecu sitter vel sikkert på toppen et sted, vet det sitter en med brun kontakt i enden av toppen. så sitter vel både den til instrument og til (?) på termostathuset

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luft temp sitter på manifoil på KG, det gjør den vel for så vidt på stort sett alle audi turbo motorer: klø :

 

vanntemp til ecu sitter vel sikkert på toppen et sted, vet det sitter en med brun kontakt i enden av toppen. så sitter vel både den til instrument og til (?) på termostathuset

 

Mener også den står på manifoiln på de fleste biler..men men.

Ja det er 3 kontaker til temperatur. Den bake på toppen, og to stykker på termostathuset. Men der er en liten "kontakt" under termostathuse der går den en tynn ledning. Husker ikke funksjonen til denne.

Hadde noen tanker om kaldstartdysa kanskje har hengt seg opp?! Har ikke koblet noe strøm på denne, men vet jo aldri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut noe rart idag. Da jeg starta bilen i stad var det på samme viset som ellers, men da jeg gikk inn i bilen såg noe rart. ECU`en hadde mistet strømmen sin. Så den gikk uten styring på en måte. Først når jeg kobla den tilbake ble det ikke noe bedre, men da jeg koblet litt om og ga ECU strøm rett fra batteriet da gikk den bra igjen. Fusket bare såvidt...: klø :

Eneste dumme med at den står med strøm fra batteriet er jo at når du stopper bilen med nøkkelen så går den enda til den blir tom for suppe.

 

Har en sving borti veien som jeg tester bilen i. Bruker 3gear å full gass. Som regel så fusker bilen halveis inn å nykker seg ut, men nå etter jeg koblet om litt så fikk jeg meg en fin quattro sladd opplevelse: rock : hehe..

Skal sette på ny dynamoreim å fylle den opp med bensin å så prøve å kjøre litt lengere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.