Høydeforskjell 034 motor/gir feste vs orginale

Anbefalte innlegg

Har bytta ut de originale diff/girkasse/motorfester på S2 min til 034 sine.

Har tenkt litt i ettertid på målingene jeg gjorde på de originale vs 034.

Målinger er hvor høyt det enkelte feste bygger.

Diff original høyde: 25mm 034: 25mm

Girkasse original: 19mm 034: 25mm

Motorfeste originale: 46mm 034: 56mm

For diff bak er jo alt som det skal være dvs lik høyde.

Dersom en bytter bare på diff bak og girkasse, vil jo girkasse feste

være 6mm høyere oppe enn det var originalt har dette noe å si?

Vil den hvile mye på ramma som holder girkasse feste eller vil bare vinkelen til mellomaksling forandre seg hva har det å si?

Bytter en bare motorfeste er det 10mm forskjell.

Hva har dette å si for mellomaksling?

Er ikke fornøyd med støyen jeg fikk i bilen etter bytte derfor jeg begynner å tenke litt på om dette har noe å si.

Lurte på å dreie de slik at jeg får samme høyde som de originale...

Det er vel flere som har skiftet til dette hva har dere gjort?

Kom gjerne med teorier og tanker dere har her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer akkurat hjem fra montering av motorfestene mine nå. Mine orginale fester bygger 56mm +/- 1mm. 034 Motorsport festene passet perfekt. Jeg har ett "off-line" og ett "in-line" og de bygger like mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer akkurat hjem fra montering av motorfestene mine nå. Mine orginale fester bygger 56mm +/- 1mm. 034 Motorsport festene passet perfekt. Jeg har ett "off-line" og ett "in-line" og de bygger like mye.

Mine er off-line fra en 95mod S2.

Hva tror du denne høydeforskjellen har å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på hvor mye de orginale festene beveger seg tror jeg ikke dette har noen praktisk betydning, med orginale fester vrir/løfter jo motoren seg flere centimeter.

På min bil har noen faktisk klart å snu ett motorfeste en gang i tiden, så motoren står ca 5cm lavere på ene siden enn andre siden, det er jo "litt" men jeg har ikke merket noe som helst til det på de 1,5årene jeg har hatt bilen.

Har kjøpt meg både motor og girkasse/diffester fra 034 jeg og, skal bytte til disse snart :) litt støy blir det ja, men det er vel hva man kaller for "medaljens bakside" : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på hvor mye de orginale festene beveger seg tror jeg ikke dette har noen praktisk betydning, med orginale fester vrir/løfter jo motoren seg flere centimeter.

På min bil har noen faktisk klart å snu ett motorfeste en gang i tiden, så motoren står ca 5cm lavere på ene siden enn andre siden, det er jo "litt" men jeg har ikke merket noe som helst til det på de 1,5årene jeg har hatt bilen.

Har kjøpt meg både motor og girkasse/diffester fra 034 jeg og, skal bytte til disse snart :) litt støy blir det ja, men det er vel hva man kaller for "medaljens bakside" : smil :

Det var det jeg tenkte når jeg monterte dette, at de originale er så myke

at det vil bevege seg mye under aks mm.

Har nå får kjørt en del med bilen og lest litt på s2forum at det ikke

ble noe særlig mer støy enn original derfor har jeg begynt å tenke litt

må slutte med det:)

Mellomakslingen har jo tre ledd så den er vel godt bøyelig uten at den skal ta skade.

Bilen var original da jeg begynte.

Ble bytta til alu hjelperamme lager foran og bak.

Nye bærekule/styrestag/kuler

Ploybush foringer i bærearmene.

H/R coiloversett + topplager

Så disse gir/diff og motorfestene.

Når alt dette kom på en gang ble det "ny" bil:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har alu lager i hjelperamma og poly foringer så er det iallefall ikke "rart" at det blir litt mer støy, men på den annen side har du jo da ett ekstremt stabilt understell, ikke mye som skal kunne rikke seg nå, det er jo sånn det "skal" gjøres når man har ambisjoner om høye motoreffekter og aktiv kjøring : smil : (det har iallefall jeg)

At det føles som en ny bil tror jeg på, mer fast i fisken kan ikke en S2 bli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en ny kjøre opplevelse nå ja, mangler bare RS2 stag foran

og whitline justerbart bak så er den vel klar spørs om jeg er like klar: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.