#1 Skrevet Januar 28, 2007 Hei. Har en Sharan TDI 2002 mod. Denne er utstyrt med en sånn flott forvarmer (webasto) som starter og går når den selv har lyst. Problemet er at nå har den feilstartet så mange ganger at den har gått i en såkalt låse modus. Jeg har hatt ut varmeren og gjort denne i orden (en ledning hadde røket) Hvordan får jeg den ut av låse modus..??? Har prøvd Vag-com og slettet feil mld. uten at dette har hjulpet mye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2007 Vet ikke om det hjelper Har ettermontert Webasto i min A3, og da sa de på Aas Bilklima (http://www.bilklima.no) at de hadde eget diagnosestikk og kabel til Webastoen, og leste av feilkoder rett på den, og altså ikke over bilens diagnosestikk... Er din bil levert med Webasto eller er den kanskje ettermontert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2007 Har en transporter T5 med samme problemet. Sjekket feilmelding på lørdag og fikk- Faults Found: 01491 - Glow-Plug for Heater (Q9) 010 - Open or Short to Plus Slettet meldingen, og sjekket på nytt idag- 1 Fault found: 02251 - Hater Unit Locked 000 - - Tror kanskje vi må sjekke glødepluggen. Virker som den gikk i låsemodus etter at jeg slettet feilmeldingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2007 Hei.. Har fått fart på varmeren igjen... Fikk ett tips om og ta av kontakten til varmeren og la den være frakoblet en stund. jeg trodde også glødepluggen hadde tatt kvelden. Men etter at jeg hadde ut varmeren og demontert denne viste det seg at pluggen glødet som bare det. Problemet var trolig ett ledningsbrudd i kontakten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2007 På nyere VW med original webasto må denne "låses opp" hvis den er gått i låst modus. Har ikke for hånden hvordan dette gjøres. mulig du kan finne noe på nettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2007 Det skal vel korrigeres med at VW bruker Eberspächer Esslingen, og ikke Webasto. Uten at dét betyr så alt for mye. Jeg har også en 2002 Sharan TDI Highline med dette originalt montert. Da jeg kjøpte bilen var jeg ikke klar over at dette var montert, og det var ikke nevnt av selger heller. Da jeg etter en stund klarte å finne ut av at det var en slik, så oppdaget jeg at den ikke fungerte. Med VAG-COM klarte jeg å finne ut at glødepluggen var gåen. Etter å ha tatt ut ettervarmeren, var det lett og se at varmeren ikke hadde fungert etter at bilen ble produsert. Ingen sot, tæring eller slitasje å se noen steder. Den så rett og slett splitter ny ut. Bilen var da 3 år gammel. Oppdaget problemet ved at motoren ikke ble varm om vinteren (halv varme). Leste meg frem til at man fikk levert to forskjellige glødeplugger. En original glødeplugg (metall) og en keramisk plugg. Fikk bestillt en keramisk plugg på eBay for slikk og ingenting (i forhold til VAG Norge). Monterte varmeren og slettet feilmeldingene. Vips, så startet ettervarmeren for førstegang i sitt liv etter ca. 3minutter (innebygget forsinkelse). Og siden har det bare vært velstand. Bilen får nå full varme bare jeg kjører ungene på skolen (2km tur retur). Etter dette kjøpte jeg en original takmontert styringsdel til varmeren på eBay. Monterte det selv, og fikk plutselig muligheten til å varme opp bilen til programerte tider eller ved tvangkjøring (av/på knapp). Mangler desverre bruksanvisning til den, så jeg er ikke sikker på om jeg vet alle funksjoner på denne ennå. Lurer på om det ikke skal være mulig å starte den med fjernbetjening også. Fine greier dette, men man føler seg litt beglodd når man kjører forbi gående på veien ellernår man parkerer utenfor butikken. Høres ut som et jetfly. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2007 Det skal vel korrigeres med at VW bruker Eberspächer Esslingen, og ikke Webasto. Uten at dét betyr så alt for mye. Jeg har også en 2002 Sharan TDI Highline med dette originalt montert. Da jeg kjøpte bilen var jeg ikke klar over at dette var montert, og det var ikke nevnt av selger heller. Da jeg etter en stund klarte å finne ut av at det var en slik, så oppdaget jeg at den ikke fungerte. Med VAG-COM klarte jeg å finne ut at glødepluggen var gåen. Etter å ha tatt ut ettervarmeren, var det lett og se at varmeren ikke hadde fungert etter at bilen ble produsert. Ingen sot, tæring eller slitasje å se noen steder. Den så rett og slett splitter ny ut. Bilen var da 3 år gammel. Oppdaget problemet ved at motoren ikke ble varm om vinteren (halv varme). Leste meg frem til at man fikk levert to forskjellige glødeplugger. En original glødeplugg (metall) og en keramisk plugg. Fikk bestillt en keramisk plugg på eBay for slikk og ingenting (i forhold til VAG Norge). Monterte varmeren og slettet feilmeldingene. Vips, så startet ettervarmeren for førstegang i sitt liv etter ca. 3minutter (innebygget forsinkelse). Og siden har det bare vært velstand. Bilen får nå full varme bare jeg kjører ungene på skolen (2km tur retur). Etter dette kjøpte jeg en original takmontert styringsdel til varmeren på eBay. Monterte det selv, og fikk plutselig muligheten til å varme opp bilen til programerte tider eller ved tvangkjøring (av/på knapp). Mangler desverre bruksanvisning til den, så jeg er ikke sikker på om jeg vet alle funksjoner på denne ennå. Lurer på om det ikke skal være mulig å starte den med fjernbetjening også. Fine greier dette, men man føler seg litt beglodd når man kjører forbi gående på veien ellernår man parkerer utenfor butikken. Høres ut som et jetfly. :-) Det skal vel korrigeres litt til da det pr dags dato kun er Sharan,transporter T4 og Crafter som bruker Ebersprächer,resten av VW`s modeller siste modeller er utstyrt med webasto 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 19, 2007 Ok, så vet vi det også. :-) Kjenner du til hvordan man styrer enheten med fjernkontroll fra nøkkel? Må man ha en ekstra enhet også da? Husker jeg ble spurt om det var sentrallås og alarm på bilen da jeg bestillte min tillegspakke. Er det kun snakk om programering.....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...