Billigste stedet å få tak i Big reds komplette til RS2

Anbefalte innlegg

Lurer lit på tanken om å oppgradere til de store bremsene.. Ble den perforerte oppgraderingen bare montert foran eller bak og?

Noen som vet den billigste plassen å få tak i dette? 4x alt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Rs2 ble oppgradert med større bremser foran ble caliperne bak beholdt, men skivene ble oppgradert til perforerte..

Vagparts.com har forholdvis edrulig pris på nye "Big Reds", ellers er vel ebay.de beste løsningen.. :) Skiver lønner seg sikkert ikke fra utlandet, da det blir tungt.. koster drøyt 1500 pr skive foran hos Autozentrum, samme skiver som til 94 mod 964 Turbo..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine på Ebay. Fikk begge to for 7500 inkl toll og mva. Koster ca 6000 pr stk hos Møller. Skivene kjøpte jeg hos Porsche nede ved Smart Club i Råde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært inne på vagparts og kikket, men ville helst finne en plass der jeg kunne få alt på en gang..

^hvis jeg leste dere rett, så er oppgraderingen

*skiver (perforerte) og calippere foran

*skiver (perforerte) bak

har dere noen spesifikasjoner eller delenr. slik at jeg kan dobbeltsjekke ved kjøp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestil calipre og skiver fra Autotuning, så bestiller du skive navet fra vagparts..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestil calipre og skiver fra Autotuning, så bestiller du skive navet fra vagparts..

Fordi? :)

Såvidt jeg vet er det ingen todelte skiver som passer, men skivene fra 964 Turbo passer (disse er perforert), og skivene fra 928 GTS passer (uten hull..), Begge disse er one-piece skiver..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi? :)

Såvidt jeg vet er det ingen todelte skiver som passer, men skivene fra 964 Turbo passer (disse er perforert), og skivene fra 928 GTS passer (uten hull..), Begge disse er one-piece skiver..

Stemmer dette. RS2 har faste nav. Jeg fikk feil skiver første gangen og de passet ikke på. Trenger ikke skifte nav for å få big reds og 332mm skiver på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

^Nils, er det ikke bare å bestille brembo i rett dimensjon?

stemmer dette:

322x32 foran og

299x29 bak

?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

^Nils, er det ikke bare å bestille brembo i rett dimensjon?

stemmer dette:

322x32 foran og

299x29 bak

?

322x32 er rett. Blandet tallene jeg ser jeg. Bak er jeg litt usikker. Men er nok ikke så langt fra sanheten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 299x29 bak ja, ble ikke levert med noe større bak...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 299x29 bak ja, ble ikke levert med noe større bak...

Bak er det 299x24 :)

Et annet tips: Ikke kjøp "gammeldagse" kalippere, men gå for de nyere monoblokk kalipperne. De gamle har problemer med irring mellom aluminium og stål der klossene sitter og det fører til at klossene går tregt etter en stund : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp skivene fra Autozentrum eller Autotuning, om de store orginal bremsene er løsningen..

322x32

965-351-045-00

965-351-046-00

299x24

2 x 951-352-041-91

Roger har et godt poeng ang kalippere, greit å kjøpe Monoblock kalippere fra 996.. Beste løsningen er kanskje å kjøpe 996 GT3 kalippere og bruke 993 Turbo skiver, men da må du har ny kalipperholder.. dette har Corey på lager ihvertfall, fin å handle med han. http://www.quattronics.co.uk/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det bare å kline til!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

^så bra ut det der Nils Henrik!

skal kjøre ned til østerrike i vinterferien, så jeg skal se om jeg kan få til en avtale med Porsche i Kufstein, har sendt mail til de og spurt om jeg kan få et tilbud på et komplett sett der.

Skal også sjekke med selgere på ebay, om det er noen som ligger på veien slik at jeg evt. kan svinge innom og hente de der.

edit: haha, urquattro.net butikken ligger på veien vi kjører, da tar jeg med en tur innom der i slutten av februar:klapp: :jegtarn:

..gjemme det godt ned i bagasjen i Q7'en: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.