Motorkode på 2.5 10v sugemotor fra Oettinger

Anbefalte innlegg

Noen så vet motorkoden på denne motoren? har sett CQ type 85 med denne motoren til salgs før. er lik på 2.2 men anna veiv å topp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama hadde en sånn i sin 90 sedan, orginal motorkode KV dog.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antageligvis min gamle cq du har sett, den har en ombygd KV motor, mener alle disse er ombygde KV'er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen så vet motorkoden på denne motoren? har sett CQ type 85 med denne motoren til salgs før. er lik på 2.2 men anna veiv å topp...

Disse er som sagt ombygde orginal motorer med annen innmat så de har ikke eget motornummer.De som ble bygget i Norge ble bygget om av gamle Mikkelsen (Nå Møller Nord) på Kalbakken

Har masse dokumentasjon på disse her på jobben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle ble bygget av Mikkelsen da bilen var ny i norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva ombyggingen består av? Annen veiv i alle fall men noe annet og kanskje?

Oettinger motoren hadde vel smidde stempler i tillegg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva ombyggingen består av? Annen veiv i alle fall men noe annet og kanskje?

Oettinger motoren hadde vel smidde stempler i tillegg?

Har hele delelisten og delenr på jobben,mener det er annen veiv,stempler,kammer samt bearbeiding av topp,andre plugger og sikkert mer jeg ikke husker i farta.... var mer interesert i det som omhandlet VW i heftet gitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudi: Kan du legge ut infoen som du har på disse Oettinger-motorene? Vet det har vært flere tråder før hvor denne informasjonen er blitt etterspurt.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudi: Kan du legge ut infoen som du har på disse Oettinger-motorene? Vet det har vært flere tråder før hvor denne informasjonen er blitt etterspurt.

Mvh

EW

Skal se om jeg kan få en her til å scanne litt... er en hel perm full av hele programmet de tilbø til VW/Audi med brosjyrer,delelister og prislister

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe referanse på dette "leksikonet" Rudi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe referanse på dette "leksikonet" Rudi?

Ja, "oettingerpermen" fra Mikkelsen ;)

Noe gamle greier en her tok med seg derifra (han jobbet der i perioden de monterte disse greiene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men er det mulig å få lagt ut noe av denne infoen, Rudi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn en 2.5 sugemotor må væra gromt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn en 2.5 sugemotor må væra gromt!

Det er det. Grom lyd!:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men er det mulig å få lagt ut noe av denne infoen, Rudi?

Det er litt vanskelig da jeg ikke har scanner på jobben og det er veldig mange sider...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jobbes det i Tyskland. De leter opp info om denne type bil. Fikk svar ifra ArtRacing og de kunne trengt motorkoden og chassinr på en slik bil. Skjønner at det er en KV motor som er frissert litt. Kan du hjelpe meg med dette Rudi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må hive ut info så fort du får no derfra da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jobbes det i Tyskland. De leter opp info om denne type bil. Fikk svar ifra ArtRacing og de kunne trengt motorkoden og chassinr på en slik bil. Skjønner at det er en KV motor som er frissert litt. Kan du hjelpe meg med dette Rudi?

Jeg har ikke chassisnr eller motorkode på noen av de dessverre,jeg har kun info om det som kunne bli montert via den da norske leverandøren av Oettinger trim (det som idag er Møller Bil Nord på kalbakken men het Mikkelsen på slutten av 80 tallet). Vet ikke om noen av de bilene de bygde er "registrert" hos oettinger i tyskland iogmed at de ble ombygget/trimmet i Norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.