#1 Skrevet Januar 28, 2007 Då var det fredag da, jeg og min kjære skulle ta en tur på hemsedal for å ligge på hotell og nyte dagene i hemsedalfjellet på ski. Det det hele begynte med var at turen gikk ganske ok, helt til vi var passert brandsett på voss, det smalt det som faen at jeg trodde min siste time(sekund) var kommet, holdt på og svinge av veien og damen så ut som et spøkelse. Tror dere ikke airbagen på passasjersete utløste seg? har aldri kjent hjertepumpen vært så høy før... jaja vi kom no oss til hemsedal med en airbag mindre og fikk booket oss inn på hotellet og tok første kvelden rolig. Lørdagen våknet vi og reiste opp på skisenteret og stod på ski og koste oss hele dagen, på kvelden skulle vi inn i sentrum og spise litt god pizza på peppes, da vi var ferdig skulle vi tilbake på hotellet og ........ men der tok den kvelden slutt, BRÅTT... svingte inn på bensinstasjonen (SHELL) for å skaffe meg en gratis kopp kaffe, heldigvis gikk jeg bak bilen, der så jeg en ekkel svart stripe med olje som førte dessvere innunder bilen min. Joda det var hull i bunnpannen min, sikkert etter jeg har vært ani bakken pga utallige telehiv... Så da var det ikke noe annet enn å ringe NAF, faktisk veldig bra service hos de:) fikk slept bilen til verkstedet deres på hemsedal og reiste så tilbake på hotellet... Så idag har vi sotte på bussen i fire og en halv time hjem:( og jeg må jo opp igjen på tirsdag og hente bilen igjen... med buss:confused: Naf gjorde en fantastisk service ovenfor oss, skulle skaffe leiebil, men det var ingen tilgjengelige på hemsdal så fikk rutetider på buss og tog, får dekket alle utgifter for TUR/RETUR og hadde det ikke vært for at vi hadde hotell hadde de spandert det og:) Mvh kenneth.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2007 Høres ut som om du har hatt en begivenhetsfull helg ja... Synd med de tingene som skjedde med bilen da. Er ikke særlig artig å ta buss heller nei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2007 Høres ut som om du har hatt en begivenhetsfull helg ja... Synd med de tingene som skjedde med bilen da. Er ikke særlig artig å ta buss heller nei... Nei, hadde vært bedre foryten ja... no blir no bunnpannen fikset, men håper det med airbagen er en garantisak, hele sete her jo revet opp på siden og er ødelagt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 28, 2007 Tror jeg hadde blitt så skremt at jeg hadde hoppet ut av bilen... Er ikke noe å spøke med de airbagene. Kommer jo ut i en H.... fart. Er jo nesten nødt å være en garantisak det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2007 Det er JÆVLIG deprimerende med slike dager der ALT går galt Om du tar toget oppover, og trenger skyss til Hemsedal fra Ål (evt. Gol), så har eg nok mulighet til det. Men er på jobb til 16, så må skje etter det i så fall. Holder på med installasjon av nye systemer på jobben, så trur ikkje eg har mulighet for å ta fri tidligere på dagen. Har ikkje oversikt nett nå på når togene går og slikt, men du får vertfall gi ein beskjed om det kan bli aktuelt. Bruker i underkant av 1 time til Hemsedal med bil fra Ål. Kommer litt ann på føret og veistandard (den er jo svært varierende pga telehiv og brøyting / salting). -- Over til noe mere lystig... Har du tatt avatar-bildet på turen, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 28, 2007 Hei hopp. Føler med deg. Vært i Ål i helgen jeg. Og veiene oppover der var til å grine av. Smalt nedi ett par ganger så jeg trodde hele bilen skulle knekke. Jeg hadde ikke så utur som deg da. Har stort sett kost meg og liggi breit over hele Hallingdal jeg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2007 Synd med bilen! Håper det ordner seg for deg. Legger ut hvordan jeg har hatt det i dag også, ikke akkurat perfekt... Har gått et par tusen i minus denne helga jeg også.. tok feil pose og kasta i boss, men det var ikke boss oppi derimot 4 fjernkontroller til tv, forsterker, parabol og dvd.. og når jeg skulle finne tilbake posen så mista jeg batteriet og dekselet på mobilen nedi containeren. Pokker pokker pokker pokker..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 28, 2007 Det må ha vært super ekkelt med en airbag som bare skyter ut sånn... Jeg hadde sikkert kjørt ut. Og telehiv og hull i veien skulle tro at veiene kunne vært holdt litt bedre staten suger jo inn penger fra alle billister: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 28, 2007 Det er JÆVLIG deprimerende med slike dager der ALT går galt Om du tar toget oppover, og trenger skyss til Hemsedal fra Ål (evt. Gol), så har eg nok mulighet til det. Men er på jobb til 16, så må skje etter det i så fall. Holder på med installasjon av nye systemer på jobben, så trur ikkje eg har mulighet for å ta fri tidligere på dagen. Har ikkje oversikt nett nå på når togene går og slikt, men du får vertfall gi ein beskjed om det kan bli aktuelt. Bruker i underkant av 1 time til Hemsedal med bil fra Ål. Kommer litt ann på føret og veistandard (den er jo svært varierende pga telehiv og brøyting / salting). -- Over til noe mere lystig... Har du tatt avatar-bildet på turen, eller? tusen takk for tilbudet, men tror jeg tar buss opp igjen. da stopper den med naf på hemsedal, skal bare rett opp også ligge i 20-30 over fjellet alt for lav bil til å kjøre sånne veier. avatar-bilde tok jeg i sommer når vi var på vei hjem fra Rudskogen, fornøyd med det:) Tror jeg hadde blitt så skremt at jeg hadde hoppet ut av bilen... Er ikke noe å spøke med de airbagene. Kommer jo ut i en H.... fart. Er jo nesten nødt å være en garantisak det da. Ja, for håpe det, har hørt bare et ratt koster rundt 10 lapper med airbag. Det må ha vært super ekkelt med en airbag som bare skyter ut sånn... Jeg hadde sikkert kjørt ut.Og telehiv og hull i veien skulle tro at veiene kunne vært holdt litt bedre staten suger jo inn penger fra alle billister Ja, penger skulle no de hatt nok av:) tenkte å prøve å sende en klage til veivesenet, leste for litt siden noe om akkurat det med sporing og veidybder i avisen, må prøve å finne det igjen! natta, jobb i morgen/dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 29, 2007 Utrolig kjipt med slike dager, men husk at det bare kan bli bedre fra nå av (mest sannsynlig) Ang veistandard på riksvei 7 så er den helt tragisk, kjørte opp til geilo foriige uke og det var en helvettes tur (superstive coilovers, hardplastfoinger, uniballstopplagre + lavprofil=STIVT) hehe, men heldigvis overlevde både jeg og bilen turen. Har veldig lyst til å kjefte på noen de gangene jeg kjører på slik drittvei, hvor ringer man da forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2007 Da har jeg vært hos Audisentert på sjekk ang. airbagen... var oppe en gang kl 0730 og da kom den en ka og tok noen bilder med mobiltelefonen og tok en diagnose test på den også var det gjort... hmm, tenkt jeg:) og kjørte derfra, du hører fra oss sa han... kl 1415, ringer en høyere kar fra minde, jeg var nødt til å komme opp igjen sa han, dette var noe Audi tok alvorlig.. så da var det no bare å hive seg i bilen igjen og kjøre opp... han løftet opp bilen på bukk og gikk rundt med kamera og knipset noen bilder, det som var trist var at han fant en pitte liten skade under som mest sannsynlig var årsaken:( så no må jeg nok ta det på forsikringen, kostet vist skjorten og fikse det.... må ha nytt: dørtrekk,setetrekk, airbag, styreenheten til airbagen, sikretsbeltestrammer?? og ledningsnette var mest sannsylig svidd... noen som kan ta den jobben for en 10000?? hmmm, er vist bare enheten det:( jaja, gjensidige min venn, here i come... mvh kenneth s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2007 Kjedelig når man har slike dager, jeg hadde min ulykkesdag Torsdag 11.Januar 2007, da gikk absolutt alt som kunne gå galt gå galt. Lyst til å lese den historien? Jeg skrev den ned i ett annet forum og jeg kan ta en CTRL C og ta den her inne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 22, 2007 Hei igjen:) Da har jeg vært på naf igår for å få den takstet, 30000 kom det på. De mener det ikke skal se, og at jeg i første omgang skal ta det på forsikringen og deretter få fatt i en jurist gjennom naf. Her fri juridisk hjelp igjennom naf så! Så no er det bare og vente til den 19mars da skal bilen inn på Audi skadesentert på fylling og repareres også får jeg kontakte naf igjen... hvorfor skal ting alltid være så jævli vanskelig fraalle parter???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 24, 2007 Ser du er svært oppgitt nå... Trist at det skulle bli ein slik tur på vei opp i dalen her. Forsikringsselskapet vil nå kanskje vere med på å kjøre denne saken - og i såfall blir vel alt meire lystig for deg? Du får vertfall ha lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...