#1 Skrevet Januar 28, 2007 Har nå fått koblet på alle (nesten) kontaktene i motoren (AAN) på min type 85. men sitter igjen med 5 kontakter jeg ikke vet hvor skal motoren sitter som sagt i en type 85, og jeg mistenker att en av de er til AC (noe jeg selfølgelig ikke har) hvis noen kan si hvor de skal/hva de er til så hadde jeg vært takknemmelig! for jeg ser ingen plass de skal.. den hvite tror jeg skal til en sensor rett bak på bildet der, er værtfall en hvit kontakt der. men hvor skal den svarte? disse to går sammen, men den svarte er litt lenger Skrik ut hvis noen her vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2007 Den blå og den svarte skal på oljetrykksmåleren Nederst på siste bilde. Den enkelt pluggen med hette over (øverste bilde skal på sensor over) De enkelt kontaktene du holder i handa grønn og rød ledning osv, skal til afterun sensor altså på det vannrøret under innsuget. Den kontakta du lurer på er vel blå? Den skal i tilfelle på en slags ventil som sitter iforbindelse med kullfilter osv (hvis jeg ikke husker helt feil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2007 takk for svar, da har jeg tatt vekk de bildene av oljetrykksmåler hva med det øverste bildet? skal den hvite kontakta på sensoren som sitter på baksiden av toppen? (blir rett bak der du ser på bildet) og hvor skal den svarte? disse kommer ut fra samme plass fra motornettet det NEDERSTE bildet var til "after run" under innsuget?? den blå kabelskoen skal jordes da regner jeg med? og den i midten, hvor skal de to enkeltkontaktene + den "vanlige" kontakta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2007 Den hvite skal bak på toppen ja, er vanntemp sensor til motorstyring Den svarte husker jeg ikke hvor skal, men du har koblet til tomgangsregulator? Den blå kabelskoen skal jordes ja Det bildet i midten er vel de samme kontakene som de nederste? Hvis nei er det to av dem som skal på bremsesylinderen (dette gjelder vel ikke i din bil da du ikke har "bomba") Hvis de ledningene som er på det midterste bildet går sammen (kontakten og de to pluggene) Så er det de som skal på bremsesylinderen og kontakten skal på nivåmåleren til bremsereservoaret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2007 tomgangsregulatoren har jeg satt på kontakt på. (hvis den er riktig) så hva den svarte er da, er ikke godt å si men da kan jeg bare sløyfe de som skal på bremsesylinderen da? det midterste og det nederste bildet er to forskjellige kontakter, som du ser har den ene en jordings sko, og den andre en kontakt. så da er vel det nederste after run, og det i midten til bremsesylinderen. sitter de after run kontaktene vondt til? for jeg titta under innsuget og lyste, men så ingenting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2007 er det ikke fargekoder bådde på pluggen å kontakten? du kan jo bare prøve deg fram og teste med vag-com etterpå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 29, 2007 Sitter ikke så kronglete til i grunn, men sitter ved siden av multitemp sensoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2007 finner ikke den after run sensoren jeg!! skal det ikke være en med 2 enkeltkontakter? ved siden av multisensoren? det eneste som jeg ser er denne her på bildet.. går den uten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 4, 2007 Legger ved et bilde jeg, tror du må bytte den sensoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 4, 2007 hva er det på min da?? MÅ jeg ha den sensoren tilkobla? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 4, 2007 Nei du må ikke ha den sensoren tilkoblet bortsett fra hvis du vil at den elektriske pumpa og vifta skal gå når motoren er skrudd av hvis det er varmt nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 4, 2007 ok.. kan ikke skjønne hvorfor ikke denne sitter på min.. menmen, hvor får jeg tak i en slik billig? hvor mye koster denne på en vw/Audi forhandler sånn ca? sikkert billig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...