Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her som har montert xenon kit på en passat 2002 mod. før, og har lyst til å gjøre det igjen.

Eller være behjelpelig med monteringen.

Skulle gjerne fått montert dette så fort som mulig. ( Skal på langtur til helgen, da hadde det vært fint å hatt xenon lys)

Send meg en PM hvis du har lyst til å hjelpe et klubbmedlem( Mot betaling selvsagt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis det bare er sånn plug and play kit du har kjøpt, så ordna du det selv på 30min. jeg gjor det selv på passat (97) og hadde aldri jort noe tilsvarende før jeg heller. kan evt se på tråden min hvor jeg plasserte ballastene, kan var det er noe lunde likt på din bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis det bare er sånn plug and play kit du har kjøpt, så ordna du det selv på 30min. jeg gjor det selv på passat (97) og hadde aldri jort noe tilsvarende før jeg heller. kan evt se på tråden min hvor jeg plasserte ballastene, kan var det er noe lunde likt på din bil.

Ja det er plug and play kit.

Men jeg håpet at det var noen her som kunne ha hjulpet meg med monteringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sakt det er ikke noe problem å gjøre, eneste er å finne plassering av ballasten som kan var litt kinkig. hvis du har kjøpt settet av Tor Arne Andresen så følge det veldig god instruksjon med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Settet kjøpte jeg av xenonkongen.

Der fulgte også med god monteringsanvisning.

Men jeg håpet at det var mulig å få litt hjelp av noen som hadde gjort det før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siden hjalp jo litt, men jeg håper fortsatt at noen som har montert det på egen bil, har mulighet til hjelpe meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har mulighet til å hjelpe meg: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,har montert Xenonsett på ein 2003mod Passat,er vel ikje noge forskjell på 03 og ein 02 mod tenker eg,men dette er egentlig ganske enkelt altså,linkene som Raymond Vika og Pål Sørensen henviser til forteller det meste,ka du egentlig har problemer med da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke så stort problem, men liker ikke å gjøre ting jeg ikke er sikker på hvordan man gjør.

Tanken var bare at det er mange som har montert slike kit, da kjenner de til eventulle problemer. Det er alltid lettere og gjøre ting hvis man er sammen med andre som har gjort det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går du bare på kino med folk som har sett filmen før?: vinke :

Men helt seriøst. prøv deg frem, så vil du sikkert få en aha-opplevelse ang hvor lett det faktisk gikk:) og etterpå kan du være stolt av deg selv for at du fikk dette her til helt på egenhånd:)

Eneste måten å lære ting her i livet er å prøve og feile.. som regel hvis man har huet på rett plass så slipper man å teste ut det å feile:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, jeg skal prøve deg selv.

Er jeg heldig så får jeg meg en aha-opplevelse og blir stolt av meg selv. Hvis ikke skal jeg gå rundt å våre sur på meg selv for at jeg ikke klarte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, jeg skal prøve deg selv.

Er jeg heldig så får jeg meg en aha-opplevelse og blir stolt av meg selv. Hvis ikke skal jeg gå rundt å våre sur på meg selv for at jeg ikke klarte det.

Det går nokk knallbra skal du se,eg er ganske lik deg når det gjelder å prøve ut nye ting,å jallefall når ein kansje nettopp har kjøpt seg sin drømmebil,slik det var i mitt tilfelle når eg monterte på min Audi,men skulle du fortsatt trenge litt hjelp,så kan du jo bare sende meg ein hurtig melding på Msn eller PM,så kansje eg klare å hjelpe deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp

Hvordan fester man pærene ????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les "oppskriften" som jeg har lenket til. Du må klipse av metallfestet som sitter på pæreholderen og klippe over som vist (viktig å gjøre det på den plassen som vist). Så må du tre det over ledningen og sette det mot pæresokkelen slik at sporene passer.

Så vrir du bare på plass og passer på at begge "ørene" fester seg i sporene på lykta som du ellers ville gjort ved pæreskifte.

(Hvis du skjønte hva jeg mener)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner hva du mener.

Var litt usikker på om jeg måtte "modde" de festene, eller om det var en annen måte å gjøre det på.

Skal se på det i morgen(der begynner å bli kaldt å stå ute å skru bil nå)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Har vært ute og snudd pærene mine nå nettopp. Rådet er å ha "tråden" på pæra ned mot bakken (posisjon kl 6). Da slipper du det mørke feltet i lyset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset.

Skal se på dette etterpå.

Gruer meg til å demontere heleluftfilter huset igjen. Fy f....n hvor trangt det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er trangt ja, men du tar jo bare bort dekselet over luftfilteret (festet med skruer markert med grønne piler)? Videre er det bare å skru ut de tre skruene som holder lufteinnsuget (røde piler). Da har du så mye plass som du kan få uten å løsne lykten. Pass på å dytt inn den opprinnelige kontakten slik at den ikke ligger i gummidekselet fordi det da kan løsne lett.

Måtte plassere ballasten slik du ser da det var eneste plassen som panseret gikk igjen. Borret hull gjennom karosseriet ned til under hjulbuen, skrudde fast en gjennomgangsbolt og hadde på noe understellskliss på undersiden.

resized_DSC00129-red copy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset (igjen)

Jeg festet ballaten under det svarte dekslet, der syns den ikke i det hele tatt.

Tar du ut hele luftfiltersatsen er det veldig enkelt å komme til pærene, men jeg skal prøve på den måten du beskriver der . Den ser mye enklere ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanskje enklere, men pass opp for skrubbsår på knokene... Det er trangt ja... :)

Du får se hva som passer deg best. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha demontert nesten hele fronten, fikk jeg endelig pærene på plass. :)

Vet dere hva jeg ser da.: rolleyes

Jo har montert xenon pærene i fjernlyset: : haha :: eek :: bråk : : , pytt pytt , da har jeg bra fjernlys da.: rock :

Problemet ligger i det at jeg har lyst på xenon i nærlyset også: eek : , må vel vente på no pæng, så skal jeg ut å handle et sett til.

Da skal monterings jobben settes bort.: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He-he... Tillater meg en liten latter! : haha :

Jaja, fort gjort å ta feil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ja Du kan tillate deg en latter.

Vi lo jaggu godt vi også.

Men når jeg skulle reise hjem i dag så dro bilen jævlig dårlig, så det er vel vakuum slange som ikke er kommet på plass igjen( håper det er bare det).

Nå må jeg ut å skru igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal du sette jobben bort, når du klarte det tilnæmet helt fint selv ? bortsett fra du tok feil lys... tror ikke du klare å setta de neste i blnklysa istedet for i nærlysa :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.