#1 Skrevet Januar 29, 2007 Får snart godfelgene i hus og trenger spacere på 5 mm. Er det noen som vet hvordan det er med lengre bolter? Trenger vel dette da originalbolten blir 5mm kortere i den forstand...eller er jeg helt ute på viddene nå? Hvis ikke, hvor kan jeg få tak i slike bolter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2007 Får snart godfelgene i hus og trenger spacere på 5 mm. Er det noen som vet hvordan det er med lengre bolter? Trenger vel dette da originalbolten blir 5mm kortere i den forstand...eller er jeg helt ute på viddene nå? Hvis ikke, hvor kan jeg få tak i slike bolter? Du kan bruke vanlige korte bolter med 5mm spacer. Når spaceren er 10mm og mer trengs lengre bolter. Ikke spør meg om grensetilfellene 6-8mm spacer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2007 Kravet er at boltene skal ta på 5 gjenger.... Kjørte selv med tak på 4 gjenger på boltene bak i deler av fjorsessongen, å det gikk jo bra... men var noe skeptisk i starten... Med spacere skal du også etterstramme boltene en ekstra gang eller 2 etter litt bruk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2007 Fikk meg et sjokk på forgje bilen - der hadde bolten kun 1 runde tak - heldigvis en bolt som var kortere en de andre. Det var 5mm spacere. Det går helt greit .. Hadde vert litt skeptisk til mer en det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2007 Kravet er at boltene skal ta på 5 gjenger.... Kjørte selv med tak på 4 gjenger på boltene bak i deler av fjorsessongen, å det gikk jo bra... men var noe skeptisk i starten... Med spacere skal du også etterstramme boltene en ekstra gang eller 2 etter litt bruk Generell tommelfingerregel er en ganger diameter i inngrep, da har man full styrke på bolten/gjengene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2007 0,7 ganger diameter, mener jeg er tommelregelen vi bruker, tror nok det holder i massevis;) en std mutter er jo høyden 0,7 av yttre boltiameter;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...