Anbefalte innlegg

Får snart godfelgene i hus og trenger spacere på 5 mm. Er det noen som vet hvordan det er med lengre bolter? Trenger vel dette da originalbolten blir 5mm kortere i den forstand...eller er jeg helt ute på viddene nå? Hvis ikke, hvor kan jeg få tak i slike bolter?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får snart godfelgene i hus og trenger spacere på 5 mm. Er det noen som vet hvordan det er med lengre bolter? Trenger vel dette da originalbolten blir 5mm kortere i den forstand...eller er jeg helt ute på viddene nå? Hvis ikke, hvor kan jeg få tak i slike bolter?:)

Du kan bruke vanlige korte bolter med 5mm spacer. Når spaceren er 10mm og mer trengs lengre bolter. Ikke spør meg om grensetilfellene 6-8mm spacer : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kravet er at boltene skal ta på 5 gjenger.... Kjørte selv med tak på 4 gjenger på boltene bak i deler av fjorsessongen, å det gikk jo bra... men var noe skeptisk i starten... Med spacere skal du også etterstramme boltene en ekstra gang eller 2 etter litt bruk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk meg et sjokk på forgje bilen - der hadde bolten kun 1 runde tak - heldigvis en bolt som var kortere en de andre. Det var 5mm spacere.

Det går helt greit .. Hadde vert litt skeptisk til mer en det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kravet er at boltene skal ta på 5 gjenger.... Kjørte selv med tak på 4 gjenger på boltene bak i deler av fjorsessongen, å det gikk jo bra... men var noe skeptisk i starten... Med spacere skal du også etterstramme boltene en ekstra gang eller 2 etter litt bruk :)

Generell tommelfingerregel er en ganger diameter i inngrep, da har man full styrke på bolten/gjengene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,7 ganger diameter, mener jeg er tommelregelen vi bruker, tror nok det holder i massevis;) en std mutter er jo høyden 0,7 av yttre boltiameter;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.