#1 Skrevet Januar 29, 2007 Har fått en skrapelyd når jeg bremser i lav fart, og jeg misstenker at klossene kan være slitt ned.... Ser på en service kvittering fra audi fra forrige eier at klossene er byttet i mars 06, og at de er "bygget om til ny type" noen som vet hva det innebærer? er klossene noe audi pleier å ha på lager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2007 Begynner å bli en stund siden jeg skiftet på en RS2, men jeg mener at dette har noe med typen "skrangleplate" som blir brukt. De gamle har en slags plate med 2 runde topper på som passer i stemplene i kalipperne dine. Disse platene skal forhindre skranglelyder fra bremsene dine. Mener denne platen nå er borte og erstattet av en annen løsning som jeg overhodet ikke greier å huske nå ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2007 Helt riktig som Paul sier, det er endring på "støydempingsplata".. De gamle var en stor plate, mens den nye typen som er å oppdrive hos Porsche nå er små og runde.. den gamle dekket altså begge stemplene, mens de nye er det en liten rund for hvert stempel.. gamle typen kan ofte gjenbrukes, mens de nye må stort sett byttes hver gang en bytter klosser.. er nok ingen mer omfattende "ombygging" enn som så! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2007 De dempingsplatene du ser nederst på bildet her er det det er snakk om. De runde. Disse limes på baksiden av klossen- to små og to store som passer i hvert stempel. 4 per kalipper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...