Anbefalte innlegg

jeg har problemer med at strømmen på bilen ikke fungerer som den skal. i ene øyeblikket fungerer bilen som den skal, og i neste øyeblikk blir strømmen svakere. når jeg ruser motoren til ca 5-6000 rpm forsvinner lysene på speedo. dette tror jeg skyldes dynamoen, det er et relle som klikker under dersbordet. lade lampen lyser ikke, men av erfaring vet jeg at den ikke er 100% til å stole på. kan noen bekrefte at dette er mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei..

tror det kan være strømregulatoren fordi det blir slitt å bør byttes. Dette måtte jeg gjøre på min Audi 100 og andre WAG biler jeg har hatt. Sørg også får at du bytter til en som lader med høyere volt til batteriet. 14.6 v bør det stå på regulatoren. Hvis ikke den er problemet så kan det være dynamoen.

Hvor langt har bilen godt??

/Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal se på den. strømmregulatoren er vel inne i dynamoen? det er litt slarke i dynamoen også, bilen har gått ca 320.000 km. har også hatt litt problemer med starteren også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvordan jeg måler om dynamoen lader?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei igjen..

Du kan ta en volt-meter og koble den til batteri - polene. Start bilen og sett på lys og normal viftestyrke. Da bør ikke volten være under 14v.

/Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.