#1 Skrevet Januar 30, 2007 Min 2,4 er litt tung å få startet når den er varm. Må dra noen runder på starteren før den rusler i gang. Går helt fint etter det. Forrige eier kjørte på 98, jeg visste ikke det, så jeg fylte 95. Kan oktantallet ha noe med problemet å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2007 Min 2,4 er litt tung å få startet når den er varm. Må dra noen runder på starteren før den rusler i gang. Går helt fint etter det. Forrige eier kjørte på 98, jeg visste ikke det, så jeg fylte 95. Kan oktantallet ha noe med problemet å gjøre? Tja, kan jo være ørten tusen ting. Ei heller er jeg veldig godt kjent med bensinmotorer, men det første jeg ville ha forsikret meg om er at batteriet er bra og istand til å levere strøm til å få starteren til å rotere motoren fort nok. Det er mange som protesterer her og sier "idiot, den starter jo når det er kaldt, så batteriet kan det jo ikke være". Men det kan det faktisk. Når ikke "kaldstartprogrammet" er aktivert er det flere ting som gjør at batteriet kan lage problemer for en varmstart. Hovedpoenget her er at (ihvertfall på TDi motorer, jeg REGNER med at dette er likt på bensinmotorene, uten at jeg har sjekket dette) når motoren er varm MÅ den opp på minst 250rpm før den starter. Før dette skytes IKKE noe diesel inn i systemet, og du kan holde på til batteriet er flatt om den f.eks. roterer med 240 rpm. Videre er temperaturføler for motorstyring og "engine speed sensor" problemer vanlige årsaker til dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2007 Ok, god ide! Da får jeg sjekket det, og eventuelt hiver det ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2007 prøv nytt batteri, det er enklest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...