#1 Skrevet Januar 30, 2007 Har en 1997 AAN motor som jeg skal sette i 1988 audi 90 20Vquattro (7A). På AAN motoren har jeg ledningsnett. denne motoren har stått i en 1997 Audi S6, og jeg lurer på hvor mye av ledningsnettet på 90'n jeg må bytte, eventuelt hva jeg må koble sammen med AAN-ledningsnettet. ?? takker for alle svar på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2007 Du må bytte alt som går til motoren..kort sagt. Blir endel "klipp og lim". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2007 Okey, så "klipper og limer" jeg det sammen med resten av elektronikken på bilen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2007 Okey, så "klipper og limer" jeg det sammen med resten av elektronikken på bilen ? Ja, på en måte. Jeg gjorde dette for et års tid siden i min bil. Den var 10v i utgangspunktet så Jonus`n satt inn en tapp i det originale svinghjulet for å få ting til å funke. Ettersom din er 20v i utg.punktet behøver du ikke bekymre deg over dette. Du bruker ditt originale svinghjul, med f.eks en S2-lamell og en forsterket trykk plate fra Sachs, så holder det til 400 hk ca. (Dette i følge Jonus) Men ledningsnettet er jo det du spør om. Jonus forberedte et ledningsnett til motoren min. Det var da pluss, jording og tenning som skulle kobles på dette for å få motoren til å gå. MEN det var likevel litt "fårsking" for å koble oljetrykk og temp osv og få alt til å fungere som en bruksbil...(og ikke rendyrka ræserbil..). Vi brukte koblingsskjema fra både S4-motornettet OG det originale nettet til instrumentene i bilen, også fant vi fargekoder og hvilke ledninger som går til de respektive og koblet disse sammen....skjønner.!! På den måten behøvde vi ikke fjerne ledninger som ligger originalt til disse instrumentene, tenning osv. Vi flyttet batteriet til bagasjen og sagde hull til ledningsnettet på passasjersiden. Dette pga at det ble veldig trangt på førersiden og at det rett og slett var lettest å komme til. Nå er S4-motornettet lengre (pga størrelsen på ett S4 motorrom kontra et S2/typ89 ditto) enn ett fra S2 så det er en ca 20 cm for langt men det går bra. Tenkte å korte dette inn til våren.. Ellers er jeg riktignok ikke kommet helt i mål; vanntemp er ikke koblet, ledningsnettet og ecu ligger i en kveil under en MazdaRacing-kjeledress: smil : på passasjer-siden og jeg har satt på en hovedstrømsbryter der pga at NOE drar strøm når motor stanses og tenning slås av... Håper du fikk noen tips av dette. Hvilken effekt satser du på forresten? Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2007 fikk en del tips der ja! tusen takk:) fant du koblings skjemaene på nettet eller? med tanke på effekt så har jeg ikke tenkt til å kjøre på originalt ennå, muligens en chip og et luftfilter + noe eksos-modifisering. Dette er på grunn av at jeg går skole nå, så jeg er ganske konkurs som det er;) ble hel-lakkering på bilen nå i helgen og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2007 fikk en del tips der ja! tusen takk:) fant du koblings skjemaene på nettet eller? med tanke på effekt så har jeg ikke tenkt til å kjøre på originalt ennå, muligens en chip og et luftfilter + noe eksos-modifisering.Dette er på grunn av at jeg går skole nå, så jeg er ganske konkurs som det er;) ble hel-lakkering på bilen nå i helgen og... Ok, jeg har koblingsskjema til S4 aan liggende på pc`n. Det er hvertfall til 1991 modell aan som jeg har (første S4-modellen tror jeg) Det vi brukte til typ 89`n min meener jeg er det samme som til B4/80/S2....UTEN at jeg skal si det sikkert. En bekjent som fant dette en plass...kanskje på sjm-autotechnik eller hva det nå heter. Ellers er det mulig å søke innpå forumet her eller legge ut en spørsmålstråd så dukker slikt opp. Har det også liggende i et verksted en plass..men hvor.. Fint med nylakka bil da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2007 Ok. Du kunne ikke ha sendt meg det koblingsskjemaet på e-post vel? Nå er det siste modellen av AAN jeg har, som er 1997 men det kan sikkert komme til god nytte med skjemaet som du har. Tviler på at det kan være mye avvik på slikt. Ole_hjortdal@hotmail.com Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 1, 2007 Det er sendt deg nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 1, 2007 Er ikke noen hjelp for deg, men for de som evt en gang i fremtiden bruker søkefunksjonen. Så kan jeg fortelle at om man planlegger et slikt motorbytte så anbefaler jeg på det sterkeste å bruke 3b motor. Her er nemlig ledningsnettet plug and play. Alle kontakter er like og bare å pluge rett inn i sikringsboksen Vil nok neppe fungere på din AAN motor da 3b har fordeler mens AAN har direkte tenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 1, 2007 Er ikke noen hjelp for deg, men for de som evt en gang i fremtiden bruker søkefunksjonen. Så kan jeg fortelle at om man planlegger et slikt motorbytte så anbefaler jeg på det sterkeste å bruke 3b motor. Her er nemlig ledningsnettet plug and play. Alle kontakter er like og bare å pluge rett inn i sikringsboksen Vil nok neppe fungere på din AAN motor da 3b har fordeler mens AAN har direkte tenning hmm, skulle visst kjøpt 3b motor da tydeligvis. Jaja, får bare prøve siden AAN motoren allerede ligger i garasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 17, 2007 hvordan er dette med rs2 l.nett? og aby? har en 10v NG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 17, 2007 Hehe dette kommer til å bli en gledens jobb men tenk på at dette blir morro når dette blir ferdig Har aan motor i min 90q, er ca 2måneder siden jeg bygde om dette. det som er mest krøll er at du må kople sammen hastighets signalet fra org lednings nett sammen med aan og at noen av signalene til instrumentet hentes fra aan ledningsnettet. som tidligere nevnt er dette en del klipp og lim. er ikke noe stress men ledningsnettet fra 7a motoren kommer til å se ut som et svare kaos. da iallefall jeg måtte skille ut en del ledninger derfra som jeg måtte bruke. er egentlig ikke noe kjempe jobb men du må basere deg på å bruke en del tid på å lese lednings nett og "klipping å liming" trøst deg mede at det er morro når det starter å går som det skal Mvh Tor Inge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 18, 2007 hehe ja;) har du godkjent din eller kjøre du med forsikring på vanlig 90 quattro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 18, 2007 hehe ja;) har du godkjent din eller kjøre du med forsikring på vanlig 90 quattro? Har ikke godkjent hehe men driver å jobber med saken men ingen lett oppgave, for som alle vet skriver ikke møller papirer. så om du vet om noen som har papirer til ombygningen er jeg evig takknemlig.vet at bremsene er like som på s2 (hvertfall på min) så regner med det er likt på alle med 2.3 20v. eneste forskjellen er 4 og 5bolt nav. men det skulle ikke ha noe med saken å gjøre for godkjenningens del. bilsvaksynte er ikke veldig lette å snakke med for du får ca 10 forskjellige svar om du ringer de 10 ganger. ombygningen din må du regne med at kommer til å ta tid. er litt jobb men ikke uoverkomlig. mest kål er det med oljetrykk turtall +++ sånt småtri å starte den er ikke det største problemet. hehe Mvh Tor Inge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...