Etter bytte av N75 på S4 AAN, turbotrykk

Anbefalte innlegg

Skiftet magnetventilen (N75) på S4`en for noen dager siden.

Med den gammle var den treg med og komme opp i max ladetrykk i 1 og 2 gir.

Nå er den blitt helt rå i 1 gir (i forhold til før da). Gir masse ladetrykk i 1 gir nå.

Men, er nesten litt redd for ladetrykket.

Gir jeg flatt jern i 3, 4 gir, fra f.eks 2000 rpm og oppover får jeg 1.8 bar på min analoge måler, fra ca 2800 og oppover går den på 1.8 bar.Nesten litt over av og til. En millimeter over 1.8 streken ca

Kjører med MTM 303, 3 bars map, org turbo, strammere WG fjær, RS2 grenrør, orginal eksos.

Er dette helt heldig? Synes det er veldig høy trykk? eller normalt med MTM?

 

Ga ca 1,65-1.7 med den gammle N75`en, av og til oppi 1.8 en skjelden gang i 5.gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reduser trykket, og bilen vil gå bedre :)

 

Du tyner K24'n langt forbi alle grenser. Det du oppnår er høyt moment i mellomregisteret i et lite øyeblikk, og ekstrem eksostemperatur (og ladeluft temperatur langt over 100C ved innsug).

 

Ladetrykk; 1,5 til 1,7 i mellomregisteret og ca 0,9 bar ved høye turtall.

Juster inn grunntrykket/fjærtrykket til ca 0,6 - 0,8 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det....? med org WG fjær går den som en dass. Jojo turbotrykk. Har ikke 1.8 hele veien. Opp mot 4500 rpm daler den til 1.4 osv

Ingen andre chippa S4`er som jeg vet om som har klart og følge meg enda ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å justere grunntrykket/fjærtrykket:

Trekk ut kontakten til N75.

=> da er det kun wastegate-fjæren som styrer ladetrykket.

Juster ut skruen til du har ønsket grunntrykk.

 

Mulig ulempe; ECU kan komme til å sette feilmelding på N75, og i værste tilfelle disable denne. Så sletting av feilkoder er alltid OK.

 

Ved å montere en 50ohms motstand over N75 pluggen lurer man ECU til å tro at N75 er tilkoblet. Da vil man heller ikke få noen feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... takk, da lærte jeg noe nytt i dag og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.