#1 Skrevet Januar 30, 2007 Skiftet magnetventilen (N75) på S4`en for noen dager siden. Med den gammle var den treg med og komme opp i max ladetrykk i 1 og 2 gir. Nå er den blitt helt rå i 1 gir (i forhold til før da). Gir masse ladetrykk i 1 gir nå. Men, er nesten litt redd for ladetrykket. Gir jeg flatt jern i 3, 4 gir, fra f.eks 2000 rpm og oppover får jeg 1.8 bar på min analoge måler, fra ca 2800 og oppover går den på 1.8 bar.Nesten litt over av og til. En millimeter over 1.8 streken ca Kjører med MTM 303, 3 bars map, org turbo, strammere WG fjær, RS2 grenrør, orginal eksos. Er dette helt heldig? Synes det er veldig høy trykk? eller normalt med MTM? Ga ca 1,65-1.7 med den gammle N75`en, av og til oppi 1.8 en skjelden gang i 5.gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2007 Reduser trykket, og bilen vil gå bedre Du tyner K24'n langt forbi alle grenser. Det du oppnår er høyt moment i mellomregisteret i et lite øyeblikk, og ekstrem eksostemperatur (og ladeluft temperatur langt over 100C ved innsug). Ladetrykk; 1,5 til 1,7 i mellomregisteret og ca 0,9 bar ved høye turtall. Juster inn grunntrykket/fjærtrykket til ca 0,6 - 0,8 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2007 Hvordan gjør jeg det....? med org WG fjær går den som en dass. Jojo turbotrykk. Har ikke 1.8 hele veien. Opp mot 4500 rpm daler den til 1.4 osv Ingen andre chippa S4`er som jeg vet om som har klart og følge meg enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2007 For å justere grunntrykket/fjærtrykket: Trekk ut kontakten til N75. => da er det kun wastegate-fjæren som styrer ladetrykket. Juster ut skruen til du har ønsket grunntrykk. Mulig ulempe; ECU kan komme til å sette feilmelding på N75, og i værste tilfelle disable denne. Så sletting av feilkoder er alltid OK. Ved å montere en 50ohms motstand over N75 pluggen lurer man ECU til å tro at N75 er tilkoblet. Da vil man heller ikke få noen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2007 hmm... takk, da lærte jeg noe nytt i dag og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...