#26 Skrevet Februar 2, 2007 Luft samler seg på det høyeste punktet. Tror det skal være små ventiler som du kan åpne for å lufte systemet på toppen av slanger som stikker høyt opp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 5, 2007 I følge vag, så skal termostaten åpne gradvis mellom 87-102 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 30, 2007 VAG sine TDI motorer har vistnok 3 glødeplugger som står i kjølevannet for å hjelpe til med å varme opp vannet. Mistenker de på min egen passat 2000. Er ikke sikker enda på hvordan jeg skal få sjekket dem enda, men skal prøve vag-com for første gang i morgen tror jeg. Spennende å se om jeg får en feilkode på det... Fant du ut noe mer vedrørende de 3 stk glødepluggene for kjølevannet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 30, 2007 Nei, sjekket aldri opp noe mer med de glødepluggene... Fikk et stalltips om tett varmeregister, koble fra denne og spyle den skikkelig ren uten å demontere den, har ikke prøvd det enda men blir vel det først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 1, 2007 Hei. Det at motoren blir veldig sent varm, er ikke det helt normalt på disse? Disse motorene har ganske så lite friksjon i bevegelige deler og dermed lite varmgang og et lavt forbruk. Følg med tempmåleren din, blir det varme i varmeapparatet med en gang når temperaturen i motoren når toppen, (termostaten åpner for sirkulasjon) så er det vel neppe noe unormalt. Du får uansett ikke temperatur i varmeapparatet før termostaten åpner da vannet ikke sirkulerer. Det der med de 3 glødepluggene i kjølevannet bør kanskje være det punktet du bør sjekke ut, jeg visste ikke om dem engang så kanskje jeg også bør sjekke på min..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 2, 2007 Du får uansett ikke temperatur i varmeapparatet før termostaten åpner da vannet ikke sirkulerer. Kan du forklare dette litt? Jeg får varme etter et par minutter kjøring i min bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 2, 2007 bytt tempratur givern, så er alt i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 24, 2010 Hei! Jeg har samme problem med varmen på en Passat 00 115hk TDI. Jeg har byttet glødepluggene på forvarmingen av kjølevannet, spylt igjennom varmeapparatregisteret som viste seg å ikke være tett. Tror ikke det kan være vannpumpa, da denne ble byttet for ca 20 000 km siden. Lurer derfor på hva du fant ut som var problemet med din bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 24, 2010 Tråden er fra 2007... Et tips kan være å sjekke kupé/pollenfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...