TDI motor blir tregt varm og lunk i varmeapparatet

Anbefalte innlegg

Luft samler seg på det høyeste punktet. Tror det skal være små ventiler som du kan åpne for å lufte systemet på toppen av slanger som stikker høyt opp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge vag, så skal termostaten åpne gradvis mellom 87-102 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG sine TDI motorer har vistnok 3 glødeplugger som står i kjølevannet for å hjelpe til med å varme opp vannet. Mistenker de på min egen passat 2000. Er ikke sikker enda på hvordan jeg skal få sjekket dem enda, men skal prøve vag-com for første gang i morgen tror jeg. Spennende å se om jeg får en feilkode på det...

 

 

Fant du ut noe mer vedrørende de 3 stk glødepluggene for kjølevannet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, sjekket aldri opp noe mer med de glødepluggene...

 

Fikk et stalltips om tett varmeregister, koble fra denne og spyle den skikkelig ren uten å demontere den, har ikke prøvd det enda men blir vel det først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Det at motoren blir veldig sent varm, er ikke det helt normalt på disse?

Disse motorene har ganske så lite friksjon i bevegelige deler og dermed lite varmgang og et lavt forbruk. Følg med tempmåleren din, blir det varme i varmeapparatet med en gang når temperaturen i motoren når toppen, (termostaten åpner for sirkulasjon) så er det vel neppe noe unormalt. Du får uansett ikke temperatur i varmeapparatet før termostaten åpner da vannet ikke sirkulerer. Det der med de 3 glødepluggene i kjølevannet bør kanskje være det punktet du bør sjekke ut, jeg visste ikke om dem engang så kanskje jeg også bør sjekke på min.....: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får uansett ikke temperatur i varmeapparatet før termostaten åpner da vannet ikke sirkulerer.

 

Kan du forklare dette litt? :confused:

Jeg får varme etter et par minutter kjøring i min bil :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt tempratur givern, så er alt i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har samme problem med varmen på en Passat 00 115hk TDI.

Jeg har byttet glødepluggene på forvarmingen av kjølevannet, spylt igjennom varmeapparatregisteret som viste seg å ikke være tett. Tror ikke det kan være vannpumpa, da denne ble byttet for ca 20 000 km siden.

 

Lurer derfor på hva du fant ut som var problemet med din bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden er fra 2007...

Et tips kan være å sjekke kupé/pollenfilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.