#1 Skrevet Januar 30, 2007 Han som kjøpte gamlebilen min (92 Audi 80 2,3) har fått problem med bremsene. På vei hjem fra jobb idag så begynte rattet å vibrere, så han stoppa å sjekka om det kunne være en felg som hadde løsna. Viste seg at høyre felgen fremme var så varm at han brente seg på den..! Bilen ruller heller ikke når den står i nedoverbakke.. Regner med det er bremsa som henger, noen som har vært borti dette før - og har peiling på hva som bruker å bli ødelagt ? Vet at det er problemer med at håndbrekket låser seg på eldre Audier, men har aldri vært borti at fram-bremsene låser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2007 kan godt være calliperen som har hengt seg,bremseklosser som sitter fast,eller gåen bremseslange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2007 det kan også være at sylinderen på kalipteren har "rustet" i kantene sånn at den ikke går tilbake men det er helst om det er nye klosser på den. da går den ikke langt nok tilbake derav låste bremser. kan skje med brukte også men det har jeg aldri vært borti. løsningen er å ta av kalipteren pusse bort møkk og rust for så å klemme den inn og ut til den sklir lett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2007 Enig med Geir, og for å utdype: Kan være at stemplene ikke glir tilbake i caliperen pga rust. Har også vært ute for at slangen suges sammen sånn at bremsevæska ikke går tilbake fra caliperen etter oppbremsing, og da vil bremsene ligge på. Feilene bør være nokså åpenbare når han først får av hjulet og begynner feilsøkinga. Han må være forberedt på at skiva kan ha slått seg. Og jeg ville også byttet bremsevæske etter en sånn overoppheting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...