#1 Skrevet Januar 30, 2007 er ute etter en billig bruks bil, og vet om en billig 84 mod audi 100 som er eu godkj. problemet er att kupe vifta er defekt. gidder ikke kjøpe denne hvis jeg må ut med hele dashen, såå. må jeg ut med dashbordet, eller sitter den som på audi 80 i vannkassa? evt mye jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2007 Sitter i vannkassa og det er ikke mye jobb hvis det ikke er klima på bilen....DA er det mye jobb! Vifta sitter med en segerring på venstre siden og når du har tatt av den og gitteret i andre enden er det stort sett bare å dra den ut mot høyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2007 Om bilen ikke har AC/klima burde det være gjort på 20 minutter. Trenger en låseringstang (til ringen som holder vifta på plass) og en lang stjernetrekker (til å fjerne "tuten" på andre siden), så er det veldig enkelt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2007 ok, prata med han idag, og problemet er att sikringen går når han skrur den på, han hadde visst prøvd og skifte vifte, men det samme skjedde.. han prata på noe om en motstand like ved vifta som han TRODDE det kunne være.. noen som har en ide om hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2007 HVIS han har skiftet vifte så er det ikke usannsynlig med dårlig kontakt et eller annet sted. Dårlig (men litt) kontakt kan medføre at sikringene går i ett sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2007 Hvis det ikke er dårlig kontakt sitter formotstanden rett over kontakten til viftemotoren, en som oftest gul plastsak med en stor kontakt på. Veldig enkel å skifte om det skulle være den som er synderen.. Har også opplevd en gang på en gammel type 44 at det var selve viftebryteren som var gåen slik at denne måtte byttes. Denne er bare en liten metallbit som sklir over forskjellige spor og er sannsynligvis ikke evigvarende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2007 Har liggende en slik formotstand som fungerer hvis noen skulle være interessert.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2007 har nå fått satt i sikring, så nå blåser vifta inntil videre. det som skjer er att sikringen ryker etter en stund i følge forrige eier. den virker som den skal på hakk 3, hakk 1 og 2 er heller dårlig. tok ut formotstanden og da gikk den KUN på hakk 3. så tittet jeg på delenummeret, og fyrte opp etka, men det står att den har gått ut på 85 modell og oppover til 94 (min er 84) så finnes det 2 stk formotstander, en gul og en brun, den brune har bortfalt ifølge etkaen min, men den gule står det ikke noe om. delenummeret på min er: 443 959 127, mens den fra 85-94, altså den gule har delenummer: 443 959 127 C kan jeg bruke denne? evt hva er forskjellen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2007 vekker liv i denne igjen jeg.. vifta virker fremdeles ikke, setter i sikring, så går vifta litt, noen ganger lenge, andre ganger går sikringen med en gang.. fikk i dag satt inn splitter ny vifte/varm luft regulering, og satte inn ny sikring. la merke til att vifta ikke fungerte på hakk 2 med en gang, og hakk 3 gikk opp og ned, så plutselig kom den på gull guffe. da fungerte også hakk 1 og 2. skulle kjøre hjem, og plutselig stopper vifta IGJEN, sikring gått!! så nå er både viftemotoren blitt bytta 2 ganger, brukt riktignok, og vifte styring, denne kjøpt ny fra tyskland. så da må det være formotstanden, men disse har gått ut av produksjon. noen som har en? finnes flere typer, jeg skal ha til UTEN aircondition.. send pm om du har en!! kjett uten vifte om mårran 443 959 127 er delnummeret, skal være gul, er den brun med C etter delenummer er det til aircondition 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 1, 2007 443 959 127 er delnummeret, skal være gul, er den brun med C etter delenummer er det til aircondition Hvis den er brun har den en B etter nummeret. 443 959 127 C er det nye nummeret på den gule (som du skal ha). De nye som erstatter B er 443 959 127 D (denne er grå), som da er for klimaanlegg. Så kort og godt: Gul er bra, brun og grå er ikke bra. Uavhengig av hva som står på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 1, 2007 aha! den er å få tak i ennå ser jeg, så da er den bestilt visste ikke att C var det nye på den gule. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...