Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som vet om 19" OZ opera 2, ET-35 med

235/35-19 dekk går på en 93 Audi S4 avant med ufo-brems....?

 

Hva er det egentlig som gjør at ikke alle felger går på ufo bremsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det passer med Opera 2 veit jeg ikke, men står litt om UFO kontra type felg i denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har prøvd Opera 2 på ufo-brems...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I opplysningens tjeneste: Jeg tok noen mål av en UFO-skive jeg hadde liggende. Du ser sånn cirka mål på figuren under. Det er den ytre diameteren som vanligvis er problemet. Her treffer denne felgens bakkant (eikene). Det er derfor viktig at felgens backsetting er stor nok (dvs mer enn 3,2 cm). Backsetting er avstanden fra felgens anleggsflate til felgens bakside.

 

Det du/selger kan gjøre for å finne ut om en felg passer er å klippe ut en pappskive med 22cm i diameter. Legger så denne cirka sentrert på felgens anleggsflate og måler så avstanden fra bakkant av eikene og opp til papp-plata. Da finner man fort ut hvor landet ligger. Er det i grenseland er nok eneste muligheten å prøve på.

 

Håper dette hjalp deg litt....

Ufo-skive.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig virker det som at felger med bredde på 7.5" og 35mm innpress går greit, men som det sies her, en enkel pappmal sparer deg for mye tid og ergrelse..

Har et sett 15" på 7" som _så vidt_ ikke går, uten at forrige eier brød seg mye om det.. Luring.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat nå prøv oz felga på s4`n min med ufo bremser. de gikk på, de rullet rund, men det var faen meg ikke mye til klaring. Så jeg tør ikke si om det går eller ei, men jeg skal ta med bil og felg til dekkteam på jessheim til uka og få de til å prøve og si hva de synes. Vi prøvde å stikke en ståltråd ned bak felgen, og fikk nesten ikkke den imellom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3mm spacer brukte jeg på noe felger jeg hadde, er da mer enn nok med skjermbue å ta av : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der sa du no! Jeg har jo en del forskjellige spacere liggende på verksted, skal prøve med det også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå satt på mine sommerhjul og der er det ca 1 mm klaring fra ufoen til felgen. Er det skadelig for bremsene ller felgene på noen som helst måte? Har fått skikkelig kast i UFOene ved bremsing etter at jeg satte på sommerhjul hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klaring er klaring. 1mm holder fint.

Kanskje du har fått noe rusk mellom nav og skive ved montering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et sett 15" på 7" som _så vidt_ ikke går, uten at forrige eier brød seg mye om det.. Luring.. :D

 

nå snurrer i alle fall alle deler bak felgen rundt ved UFO da ;) hehe. Skulle likt å se en slik tilpassing med ordinær skive/caliper.

 

Sorry OT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klaring er klaring. 1mm holder fint.

Kanskje du har fått noe rusk mellom nav og skive ved montering?

 

Det ser egentlig mest ut som felgen sitter på UFOen, men tror det skal være oppimot 1 mm klaring. Bremsene har sittet på siden jeg kjøpte bilen og det var MINIMALT med kast i dem når jeg kjøpte bilen. Etter montering av sommerhjul føler jeg at det bare har blitt verre og verre. Har egentlig veldig lite lyst til å kjøpe nye UFOer da de koster skjorta og jeg egentlig vil ha S6 bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv marginalt dårlige lagre lager fort kast/vibrasjoner på UFO-biler. Sjekk evt. lager ved å slå på navet (uten at skiva står på) med gummiklubbe, er det 'fast fisk' er lageret OK.

Det er igrunn mellom felg og der de grønne pilene treffer UFO'n på tegningen over, at de fleste felgene har problemer, der er det ofte liten klaring.. Fordelen er jo at alt roterer med hjulet, så det er ikke stort problem med lite klaring! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.