#1 Skrevet Januar 30, 2007 Har en audi a4 98 mod. Problemet oppstod i går når fruen skulle hjem fra jobb. Hun satte seg i bilen, og kjørte inn mot et kryss og skulle stoppe. Bremsene virket ikke som de skulle, hun måtte pumpe for at de skulle begynne å ta. Jeg opplevde det samme i dag, kald bil og bremsene fungerte ikke som de skulle da jeg trykket inn pedalen. Akkurat samme bremsekraft som når tenningen er av. Hva kan værer galt? Bruktbilgarantien min går ut den 1 februar, så jeg håper dere kan hjelpe meg. mvh jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2007 Virker som en lekkasje på bremsesystemet. Slangebrudd eller noe lignende. Sjekk bremsevæskebeholderen. Er det lite eller tomt, har du brudd. La bilen stå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2007 Virker som en lekkasje på bremsesystemet. Slangebrudd eller noe lignende. Sjekk bremsevæskebeholderen. Er det lite eller tomt, har du brudd. La bilen stå! Nei, var fullt i den beholderen. Var i overkant fullt hvis det har noe å si... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2007 sjekk bremsekraftforsterkeren. pump noen ganger før du starter, og hold bremsepedalen inne når du starter. Da skal du kjenne at bedalen blir "bløt" viss bremsekraftforsterkeren er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2007 Typisk feil ved lite bremsehjelp er brudd/sprekk på en vakuumslange. Hør etter suselyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2007 Sjekk bremsekraftforsterkeren som Odd sier. Har du diesel, kanskje vakumpumpa di er gåen. Se etter om det er sprekk på slangen eller røret som går inn på bremsekraftforsterkeren. Uansett så skal dette dekkes av garantien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 30, 2007 Sjekk bremsekraftforsterkeren som Odd sier. Har du diesel, kanskje vakumpumpa di er gåen. Se etter om det er sprekk på slangen eller røret som går inn på bremsekraftforsterkeren. Uansett så skal dette dekkes av garantien Jeg glemte å si at jeg har en 1.6 bensin. Jeg prøvde også "pedaltesten", og pedalen gikk sakte inn da jeg startet bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 30, 2007 viss du ikke har noen lekasje, og bilen går rett når du bremser. Tror jeg det kan ha noe med bremsepumpa å gjøre. ødelagte pakninger inne i pumpa kansje. kan også være dårlig bremsebelegg. (glasert) Hadde ville tatt kontakt med forhandleren å fått det på garantien. det er det letteste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 30, 2007 bremseklossene bak som sitterfast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 30, 2007 Ventilen i bremsekraftforsterkeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2007 Vann/salt på skivene kan gi samme problem, men siden pedalen blir hard er det nok et sted i vakuumsystemet. Dette er bra å ha på plass, så gå over alt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...