#1 Skrevet Januar 30, 2007 Når Passaten står ute over natta og det er kaldt fryser det is helt øverst på innsiden av frontruta (der hvor taktrekket begynner). Så når jeg da setter på varmeapparat og oppvarmet frontrute renner det vann nedover flere steder Er det noen andre med den nyeste Passaten som har samme "syndrom" Utrolig irriterende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2007 da er det fukt i bilen din, kjenn om det er fukt i dørken, hvis det er det må du finne ut om det er en lekasje, eller om det er snø som har blitt med inn. så må du ut med setene og løfte opp matta for å få luft til og tørke opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2007 du kan også benytte deg av en byggtørker, du får leid en hos F.eks iss, lokal entrepenør eller lignende, koster litt men det fungerer bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2007 en elektrisk luftavfukter virker meget bra, men det er viktig å løfte opp matta uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2007 Ett triks er og legge avispapir under mattene, avispairet trekker til seg mye av fuktigheten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2007 hovedsaken er at du finner årsaken til fuktproblemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2007 Et eller annet sted i bilen er det fuktig. Høyst sannsynlig pga. snø osv. Men det kan også være en lekkasje et sted, så det bør du sjekke opp. Et tips for å unngå is/frost innvendig på rutene er å kjøre klimaanlegget på kaldt de siste minuttene før du setter fra deg bilen. Da har du utjevnet litt av temperaturforskjellen som skaper kondens (som da selvfølgelig fryser når det er kaldt ute) Off topic: Litt moro er det å lese at VW først nå tilbyr oppvarmet frontrute (og det er vel ekstrautstyr også?) Det hadde jeg på den gamle Forden min fra 95, og er en av de tingene jeg virkelig savner... Det er uansett GULL å ha på en kjip norsk vintermorgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2007 hvorfor tenke på dette i det hele tatt? Lever den tilbake.. Jeg hadde plassert bilen hos leverandøren og krevd lånebil til problemet var fikset.. er det ikke snakk om en 2007 modell?? lyktene mine hadde dugg, de mente at det er en feil alle lyktene har.. Men uansett krevde jeg å få disse byttet.. Du har rett til å få fikset problemet ditt du også.. 5 års garanti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2007 Vis det er snø han selv drar med inn som smelter? Har samme problemet selv noen ganger i A4en.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2007 Og snøen som du drar med inn, smelter på mattene og renner av og legger seg under mattene! Derfor er kanskje ikke avispapir så dumt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2007 hvorfor tenke på dette i det hele tatt? Lever den tilbake.. Jeg hadde plassert bilen hos leverandøren og krevd lånebil til problemet var fikset.. er det ikke snakk om en 2007 modell?? Hjelper ikke så mye hvis problemet er at snøen blir med inn i bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 1, 2007 nei, det er sant Tenkte mer på om det er lekkasje rundt vindu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 1, 2007 Får sjekke om det er vått under mattene ja... kan jo være det Har ikke hatt problemer med dette på tidligere VW jeg har hatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 1, 2007 http://www.defa.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 1, 2007 Vedder på at problemet er fukt på gulvet. Har samme bilen som deg Tommy, riktignok ikke merket fukt på vinduet, men min bil står i varm garasje så jeg får ikke samme problem. Men har mye fukt under gulvmatta. Greia er at når du har foten på fothvileren så renner det vann fra skoa ned langs fothvileren å ned mellom denne å matta som fukter teppet. Avispapir under matta er absolutt å anbefale. Jeg har alltid avispapir under matta på vinterstid. Jeg vil tro du blir overrasket over hvor våt avisen faktisk blir, å da kan man bare tenke seg hvor mye fuktighet som trenger ned i gulvteppet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...