For de som vurdere fjernstyring av sentrallås!

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg fri, så da kunne jeg like godt montere fjernstyring på sentrallåsen!

Kjøpte ett sett på ebay, men flippnøkkler!

For de som vurdere dette:

- litt jobb, tok ca 3,5t.

- Litt konoting da passat er en trang bil på den tekniske siden!

- LItt korte kabler på enhenten jeg kjøpte (hadde heldigvis mer)

- Tang, kablesko, teip, strips osv! må du ha!

Jeg demonterte halvdelen under rattet! og dørtrekket!

Strakk ledninger gjennom gummibelg og ut i døra, og splitta ledninegen som er teipa i ei klynge!

kobla meg på de 2 angitte lednigene (grønn og blå/grønn og rød)

Koblett faststrøm via ett rele som hadde mass strøm og gi!

Jord fant jeg også punkt til under sikringsboksen!

Ledningene som skulle gå til hver sin side på blinklysene, forlenget jeg og strakk frem, og koblet meg inn på hver side!

Jeg putett disse gjennom en gummikloss, og kom ut ca rett under bremsevesketanken (men på undersiden)

Var også mulighet for kobling for de som har bagasjeroms-popper!

Skal teste det ut noen dager, så kommer jeg tilbake med posetive/negative sider!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper virkelig dette er noe, siden det er på vei i posten til meg : pisk :

Men hvorfor koble seg inn på blinklysene helt ut i motor rommet når enn kan ta det under dasj'en å koble seg innpå der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det er en del vanseligere å finne ut hvilke ledninger det er ved sikkringsboksen sikkert. Jeg monterte på en golf 2 - da fant jeg dem ved sikkringsboksen etter noe leting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kablene under dash'en er forholdsvis godt bunta!

Så ga til slutt opp letinga!

Eneste feilen så langt er vaieren til dørhåndtaket som hadde hoppet av, når jeg satte på plass trekket...

så sleit litt når jeg skulle ut av bilen i dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med disse uorginale flippnøklene, får du slipt dem og tilpassa evt. startsperre da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller så finner man lett blinklysledning bak sparkepanelet på passat`n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere enn meg som ikkje har fjernstyrt sentrallås, ser eg...

Vurderer sterkt å investere i det eg og etterhvert... Har vært og sikla på noen på Ebay noen ganger.

Venter spent på tilbakemelding fra min sambygding ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye koster noe slikt da? hadde vør morsomt på en 1988 90-quattro :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye koster noe slikt da? hadde vør morsomt på en 1988 90-quattro :)

Ligger på rundt tusen lappen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp like greit noe som er utprøvd og fungerer, er mitt lille tips. ;)

Få ei bilsjappe/rekvisitasjappe til å ringe Lütken & Co og så servere deg en pris på Spal sine sentrallåser. De leveres i flere varianter, etter hva jeg husker.

Mitt Spal-system med fjernkontroll har fungert prikkpritt i 6 år, og jeg har ikke byttet batteri i fjernkontrollen engang. :)

Det er også greit å tenke på at en evt. ny driver ligger på lager hos en gammel,veldrevet importør og ikke koster mer enn 250-300 kr. hvis den en gang skulle ryke. De billige "jalla"-settene til under tusenlappen er sikkert bra til den prisen, men ikke noe jeg ville puttet i min bil. Irritasjon over å ha kjøpt ekstra arbeid har jeg fått nok av opp gjennom årene. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag hadde jeg fri, så da kunne jeg like godt montere fjernstyring på sentrallåsen!

Kjøpte ett sett på ebay, men flippnøkkler!

For de som vurdere dette:

- litt jobb, tok ca 3,5t.

- Litt konoting da passat er en trang bil på den tekniske siden!

- LItt korte kabler på enhenten jeg kjøpte (hadde heldigvis mer)

- Tang, kablesko, teip, strips osv! må du ha!

Jeg demonterte halvdelen under rattet! og dørtrekket!

Strakk ledninger gjennom gummibelg og ut i døra, og splitta ledninegen som er teipa i ei klynge!

kobla meg på de 2 angitte lednigene (grønn og blå/grønn og rød)

Koblett faststrøm via ett rele som hadde mass strøm og gi!

Jord fant jeg også punkt til under sikringsboksen!

Ledningene som skulle gå til hver sin side på blinklysene, forlenget jeg og strakk frem, og koblet meg inn på hver side!

Jeg putett disse gjennom en gummikloss, og kom ut ca rett under bremsevesketanken (men på undersiden)

Var også mulighet for kobling for de som har bagasjeroms-popper!

Skal teste det ut noen dager, så kommer jeg tilbake med posetive/negative sider!

Har du en link til den ebay siden? Hvordan gjør du med nøkkelen, sliper du den eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp like greit noe som er utprøvd og fungerer, er mitt lille tips. ;)

Få ei bilsjappe/rekvisitasjappe til å ringe Lütken & Co og så servere deg en pris på Spal sine sentrallåser. De leveres i flere varianter, etter hva jeg husker.

Mitt Spal-system med fjernkontroll har fungert prikkpritt i 6 år, og jeg har ikke byttet batteri i fjernkontrollen engang. :)

Det er også greit å tenke på at en evt. ny driver ligger på lager hos en gammel,veldrevet importør og ikke koster mer enn 250-300 kr. hvis den en gang skulle ryke. De billige "jalla"-settene til under tusenlappen er sikkert bra til den prisen, men ikke noe jeg ville puttet i min bil. Irritasjon over å ha kjøpt ekstra arbeid har jeg fått nok av opp gjennom årene. : bh :

Har handlet et par ganger fra Lutken & CO via firma.

Kjempefornøyd med deres løsninger.

Keep it simple...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte meg en alarm og en sentrallås og fikk dette til å virke her om dagen!!:) va litt my knoting siden d va feil på koblingsskjemaet til alarmen!! : bråk : får bare håpe fjernsyringen vil virke slik som den skal siden jeg har fjernet alle nøkkel låsene: klø :

jeg har vel betalt rundt en 1500 og da er d med alarm og!!!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å dra oppigjen denne her da...

Har du testa det noen dager nå da Håvard? ;)

Fungerer det bra?

Var det noe spessielt merke du kjøpte, eller noe slikt, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte et slikt sett til a4 en for ca to uker siden. Veldig fornøyd med det så langt og simpelt å montere. Tok omtrent 6 min.

Ut med sentrallåspumpe, av med kontaktene, koble mellom ledningspakka fra settet, plugge i kontaktene, feste styreenheten og antenna.

I tilleg koblet jeg slik at blinklysa kvitterer ved låsing/opplåsing, men det er egentlig ikke nødvendig ( smak og behag ). Enkelt da ledningene fra styreenheten har lik farge som de man skal koble innpå på baklampene.

Settet kostet ca 1500 hos Møller. Tror det finnes til de fleste biler med vakumstyrt sentrallås.

Eneste negative er at selve betjeningen/fjernbetjeningen er nok en klump hengende på nøkkelknippet.

DIv2 001.jpg

DIv2 002.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det bare funtes noe slikt enkelt no til Golf IV... Leter meg i hjel er.. Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den så jo veldig ok ut. Men pris stod ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hva dette settet koster?

Hmm.. 150 EUR i tyskland, men er garantert mye dyrere hos møller :) Skal stikke innom dem i morra, fikk ikke tid i dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma som jeg posta litt lenger opp ser det ut til. Tipper da pris på ca 1500-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan jo stemme. Om det er 1500 så tror jeg jeg kjøper av møller. Orginale deler er somoftest greiest. Må understreke somoftest altså.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.