Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Jeg har solgt vag-com'en min, etter å ha byttet bil (den fungerte på min Golf IV, men A6'en krever visst noe doble KKL greier) : klø :

 

Har nå mottatt min RNS-E (fra Litauen, av alle steder... : rock : ) antar jeg at jeg må kode denne om. Har ikke fått installert den enda, men det er greit å være litt forut tenkte jeg... :P

 

Noen som har tilgang på en sånn her i Bergensområdet? (som selvfølgelig ikke skal gjøre dette gratis... )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei eg har Vag-Com, det skal vere alle kontakter der. Har også wurth sitt diagnoseutstyr, så kan sikkert hjelpe deg med noe vist det trengs.

 

Mvh

Ørjan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo supert!!!

 

 

Hvor holder du til da? Har fått enheten nå, men må nok beregne en liten uke på å planlegge innsettingen... (må bytte fra enkel din til dobbel din i midtkonsollen også...)

 

 

Jeg sender deg en PM hvis det viser seg at denne er feil kodet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

det var jo et artig sammentreff - jeg har akkurat (i dag) konvertert min A6/Allroad 2002 med syphony II til RNS-E

 

Jobben er jo ganske artig, for sluttresultatet blir jo så bra!

 

Jeg fant svært mye god informasjon på http://www.navplus.us/forum/viewtopic.php?p=5311#5311

 

Hovedutfordringen for meg ble å finne fram til hvordan jeg på en ryddig og "rein" måte skulle få tak i GALA signalet (Hastighets signalet, "V-Signal", osv.) Jeg hadde ikke lyst til å tappe signalet fra instrumentklusteret slik linken over anbefaler (litt vel grisete...), og etter mye leiting fant jeg til slutt noe tysk informasjon (endelig fikk jeg bruk for tysken jeg pugget i barndommen) om at signalet kunne tappes fra pin 1 fra WIWA releet. Dette er releet for vindusvisker/vasker, og var i min bil merket "603". (Tilsvarende rele skal være 377, 378, 389 og eventuelt 192 for biler med regnsensor) Releet er plassert under rattet i lag med de andre releene, nederst til høyre. Pin1 er merket "V".

 

Ta kontakt dersom du trenger litt hjelp - jeg bor i Bergen og har VAG-COM...

 

 

Mvh

Harald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo helt utrolig greit ut! Har trålet både navplus.com og diverse andre forum, men de fleste har litt andre biler (mest A4, pluss at de har bose og div andre ting)

 

Har sett på dette som et lite problem ja, med GALA signalet... Men så kom jeg på at min Concert kassetspiller har jo Galasignal inn, må jeg likevel tappe dette?

 

Jeg har mottat RNS-E'en i posten nå, og den dobble dinrammen også. Så snart jeg har mottatt kabeladapteret så skal jeg få testet om den fungerer...

 

Måtte du kode om med vag-com? Og hvor ligger det releet til vindusviskeren? (altså, er det nok i ta bort "plasten" under rattet, eller må hele instrumentklusteret ut der også?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

det holder å ta bort plasten under rattet for å komme til releet. Jeg fjernet imidlertid instrumentpanelet for plassering av GPS antenne, samt strekking av GALA kabel fra rele til midtkonsoll....

 

 

Jeg gjorde følgende endringer via vag-com (Ref. http://www.navplus.us/forum/viewtopic.php?t=73 )

 

1. Gi beskjed om å vise navigasjonsinfo i instrumentpanelet:

STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62

+04 - Navigation

 

2. Programmer RNS-E enheten til miljøet i bilen:

STG 56 (Navigation System) -> Coding -> Function 07

0519115

 

0?xxxxx: Model

5 - Audi A6 (

0x?xxxx: Diagnostics for front speakers

1 - inactiv

0xx?xxx: Sound characteristics

9 - Bose Soundsystem

0xxx?xx: Telephone/telematics

1 - no telephone (supply voltage for microphone actively)

0xxxx?x: Options I

1 - default

0xxxxx?: Options II

5 - Multifunction Steering Wheel

 

- Fortsettelse - Programmer RNS-E enheten til miljøet i bilen:

STG 56 -> Adaptation -> Function 10

-> Channel 001 (Dekkdimensjon)

2070 - 225/55 R17 (Vinterdekk)

 

-> Channel 002 (GALA)

8 - Audi A6 (4B)

 

-> Channel 003 (Language)

1 - English (UK only)

 

-> Channel 010 (Region)

0 - Northern hemisphere (Europe, North America)

 

-> Channel 099 (Transport Mode)

0 - inactive

 

-> Channel 136 (Voice commands)

03226 - LHD (Europe)

 

 

Listen over er jo ikke fullstendig, og mye kult kan sikker gjøres. Tror imidlertid punktene over dekker det viktigste

 

Har kjørt en hel del i dag, og navigasjonen (+ vindusviskerne/intervall) fungerer veldig bra i min bil... Kjørte f.eks i dag gjennom tunnellen til fyllingsdalen, og selv om satelittsignalene selvfølgelig var borte, ble kartet oppdatert hele veien mens jeg kjørte inne i tunnellen, og i utgangen av tunnellen viste det seg at kart og terreng var 100 % i synk... Tror det må kunne gjelde som et godt bevis på at GALA signalet er ok...

 

 

Mvh

Harald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes jo helt utrolig bra ut!!! Det med navi'en i Fyllingsdalstunellen altså... : rock ::tilber:

 

Jeg må prøve å få satt inn denne i løpet av uka nå, skal på familietur til Voss til helga så hadde vært gromt å få den inn til da...

 

Spent på det med koding'en, sender deg en PM når jeg har fått alt inn hvis den trenger koding... (noe sier meg at det er å tro på nissen at alt skal passe "right in...". :P

 

Da snakkes vi sikkert en dag

 

PS Hvor holder du til i Bergen? Jeg bor utover i Drotningsvik og jobber i Fyllingsdalen (Vesta)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har sendt deg en PM med kontaktinfo.

 

Mvh

Harald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fyllingsdaltunnelen? Den må være ny, har aldri hørt om den før :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er nylig innvandret til Bergen, 4 mnd nå... Riktignok fra et lite sted utenfor Molde, men vi har ikke tuneller der.... :P

 

Ser nå i ettertid at det er kanskje Løvstakktunellen han mener... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei nye landsmann! Du e unnskyldt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.