Anbefalte innlegg

må bytte bremseskivene foran på min A8,og har lyst på oppgraderte skiver,noen som har noen tips om noen som ikke er allt for dyre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å planlegger dette samme selv.

De originale er vel ikke helt på tur? Siden det er Brembo som lager disse. Vet det skal være mulig å få tak i hullborede Brembo skiver til A8/s8, men har ikke sjekket/funnet noen i Norge som levere dette. Bare at det selges på Ebyar i USA.

Ellers så leverr EBC skiver til A8... Disse er jo slisset og bora noe søk i.

Pris aner jeg ikke.

Man bør gjerne finne noen brukbare klosser i samme slengen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bs bildeler selger noen som er slisset,av merket galfer,dei koster 3700;

er det noen som har noen erfaringer med galfer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp av kjent merke,det er vel et godt tips når det kommer til bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

venter på pristilbud på ebc skiver.så får me se ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene er godt dimmensjonerte på A8, speseilt på de minste maskinene pga. vekt.. Men er jo alltid tøft å oppgradere litt:-) Jeg sjekket med EBC for en tid tilbake og da kom det på ca 10 lapper med fine rabatter rundt hele bilen, dette var med greenstuff klosser.

 

Redd det blir veeeeldig dyrt med type brembo osv.. Vet ikke om ting passer, men er jo en del strørre bremser i sortimanget til VAG ettervert.. RS4, RS6, nye A8 osv.. Men da kan det jo bli fort dyrt hvis man må bytte kalipper, brakett osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene er godt dimmensjonerte på A8, speseilt på de minste maskinene pga. vekt.. Men er jo alltid tøft å oppgradere litt:-) Jeg sjekket med EBC for en tid tilbake og da kom det på ca 10 lapper med fine rabatter rundt hele bilen, dette var med greenstuff klosser.

.

 

10 lapper???? : eek : For 4 skiver og 4 par bremseklosser???

Tror jeg må ta en runde å sjekke jeg, evt blir det å bestille ifra utlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginale møller bremser kom få 4800,- for hele bilen med klubbrabatter... Så Ebc var dyr ja, med tanke på at det ikke er større bremser heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke så hakkene gærli det, Det er jo Brembo skiver. Men dere med A8 har iallefall større utvalg enn S8 som har enda litt større skiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å sjekke Zimmermann. Skal være bra skiver til en ikke så ille pris. vurderer disse selv når jeg skal bytte igjen.

Lønner seg vel å kjøpe på ebay i tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med MTM...de leverer vel sett til alle A8/S8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må bytte bremseskivene foran på min A8,og har lyst på oppgraderte skiver,noen som har noen tips om noen som ikke er allt for dyre?

 

Regner med at du har 314x30 skivene. På min satt det ATE skiver fra fabrikk.

Om du kjøper Brembo / EBC / Zimmermann / Originale ... Hullborret / slisset, så er bremse-effekten omtrent lik.

Det som utgjør noen forskjell er bremseklossene.

 

Skivene koster jo ikke så mye da. Verken fra forhandler, Mekonomen.... De er for tunge til å importere.

Klossene kan man godt importere fra USA, spesielt EBC klosser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke man skal oppgradere til større bremser ville jeg gjort litt som Cato sier her og brukt orginale skiver og evt. EBC klosser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut til att det blir orginale skiver i denne omgang,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vudere det samme selv, Gå for original skiver og sjekket rundt et gode klosser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å importere billige EBC klosser fra USA;

 

F.eks. EBC Redstuff til S6/A8 ... Varenummer DP31012C

Ca 130 USD, http://www.ajusa.com/cgi-bin/stores/lookup?session_id=168bcb0ea17f4e0c6010ba16b8b13bd1&vendor_code=EBC&part_number=dp31012

 

Skaff deg en USA adresse, f.eks. via http://www.jetcarrier.com/default2.asp

 

Send varene til din USA adresse, da er det ofte gratis frakt i USA.

Og frakten til norge blir også til meget fornuftig pris.

 

Har selv brukt begge disse selskapene, topp service.

 

PS! Betalig vha VISA kan bli et problem, siden vi har adresse i Norge (og ønsker å sende varene til en USA adresse). Så jeg bruker da enten paypal.com eller bidpay.com.

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når vi er inne på EBC klosser.

Hva er det å anbefale? Green eller Red stuff.

 

Lest et sted at green stuff er bare beregnet for biler opptil 1300kg.

Men ser andre steder at de reklamere dette også for A8. Men så var det Red stuff som er litt mer hard core og trengs å bli varmet opp. Hva menes med det og hvor mye???. S8 kommer nok ikke til å bli kjørt så "hardcore"/mye på bane som cab'n blei gjort, så er på jakt etter klosser som virker 100% med engang. Og om det er rød elller grønne klosser så støver det vel mindre også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at Greenstuff er bedre enn de originale klossene, under alle forhold. Har brukt greenstuff på bane, på S6'n, og det bremser bra det, men klossene forsvinner fort.

Greenstuff klossene koster vesentlig mer enn de originale, om de er verdt pengene vet jeg ikke...

EBC anbefaler nå bare redstuff eller yellowstuff, om jeg ikke husker feil.

 

Verken redstuff C eller yellowstuff R, trenger noe særlig oppvarming. Nå har jeg ikke prøvd redstuff C, men yellowstuff R virker helt fint når det er -20 føste gang man bremser.

 

Skulle jeg føst ha kjøpt EBC bremser til S6/A8, ville jeg nok ha valgt redstuff til gate (og litt bane). Yellowstuff lager til tider ufattelig bremsskrik.

Men for all del, de originale klossene er helt OK til gate og noen runder på bane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått for greenstuff klosser. Har hatt dette på to biler, og har resultert i det samme begge gangene. skeive skiver! : bh :

Ville heller gått for noen ordentlige klosser som ferodo. Noe av det bedre du kan sette på bilen din : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske dyrt med klosser også til disse etter hva jeg fant ut sist.. Er jo fire stk. på hver side foran... Men klosser er jo ikke den største kostnaden sånn sett....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det å bytte skiver/klosser foran? er det mye arbeid?

vurderer om eg skal bytte selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har litt erfaring med mekking, er det meget enkelt.

Mener man må løsne kalipperen for å få ut skivene. Boltene (torx tror jeg) sitter godt, så en lang arm (strong-arm) er en fordel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan sitter skiven,må det presses av noe nav eller sitter den løst?har aldri byttet bremser foran på en audi før,kun div andre biler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan sitter skiven,må det presses av noe nav eller sitter den løst?har aldri byttet bremser foran på en audi før,kun div andre biler..

 

De sitter løst, bare ta av calipteren og de "henger og slenger på navet" så bare bytter du skiva og evt. klossene og så skrur du på calipteren igjen. Ferdig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som beskrevet her ja, lett å bytte.. Gjorde det på min i fjor våres, kjapt gjort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.