Hva må til for og hente ut skilter som er innlev.

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva som må til for og få ut igjen skilter som er blitt levert inn.

Noen som vet?

Jeg leverte inn skiltene på Caravella den 28.11.05 så disse er jo makulert for lenge siden vil jeg tro. Må jeg på biltilsynet for og vise den eller kan jeg bare vise den på ett godkjent verksted? Tenker da på at det skulle vært EU- kontroll på den. Det var jeg frivillig som leverte de inn og den ble ikke avskiltet eller noe slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tror jeg det bare skal være å hente dem ut igjen. har en kompis som gjør dette på sin 200 sx hver vinter og tror ikke han må vise bilen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tror jeg det bare skal være å hente dem ut igjen. har en kompis som gjør dette på sin 200 sx hver vinter og tror ikke han må vise bilen igjen.

Men over 6 mnd. så blir skiltene makulert. så da må man bestille nye.. men det er greit.. Tenker også på at bilen skulle hatt EU kontroll. De levere nok ikke ut skiltene så lenge bilen ikke er EU godkjent.

Så det er lurer på er om det er bare og vise bilen på verksted og få den EU godkjent og så bestille nye skilter til bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan bare bestille nye skilter men du må levere papirer på at bilen er godkjent når du skal hente de;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er lurer på er om det er bare og vise bilen på verksted og få den EU godkjent og så bestille nye skilter til bilen?

Ja det er det.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær også klar over at årsavgift for inneværende år må være betalt før man får ut skiltene. Dette gjelder også nå, enda forfall for normal årsavgift ikke er før 20. mars. Har du hatt skiltene av en bil siden før nyttår må du betale NÅ om du skal ha ut skiltene. Bilen må til ny kontroll om den har vært avskiltet lenge nok, om skiltene ble levert i 2005 må både årsavgift og kontroll være i orden før du får ut noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er klar over at årsavgift må betales og.. Men det har ikke så mye og si. rekker nok ikke og denne bilen klar før normal årsavgift skal betales.

Tenkte mest på om man måtte på biltylsynet ellr ikke.. siden den hadde væt avskiltet åpass lange og skulle hatt EU Kontroll.

Takker for svar ja.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk forsikring og vognkort del 2 (om bilen hadde dette) i tillegg til det som har blitt nevnt her, så skulle det nok gå bra.. :)

Om du skal registrere bilen samme dag du tar EU-kontrollen, må du ta med godkjenningslappen du får fra verkstedet, da systemet kun oppdaterer denne infoen 2-3 ganger i uken. :)

Om skiltene må produseres og sendes, vil jeg anbefale deg å bestille disse før EU-kontrollen, slik at de ligger klare til utlevering når du har godkjent bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vise den,og betale veiavgift!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.