#1 Skrevet Januar 31, 2007 "åndeslangen som kommer fra motoren min (nr4 på bildet) har revnet, den koster 1000,- ny hos møller med rabatt: bh : . tenkte at jeg skulle koble da alle slangene rett i catchtanken i stedet, men hvordan skal jeg koble det? har tegnet opp alle slangen som er der, men skjønner ikke hva de merket med nr 3,2 og 6 er forno?? (en ledning og to slanger)? er dette bare og koble vekk og tette eller? håpet egentlig at jeg kunne tatt vekk alle slangene på bildet og kun hatt en som gikk ut fra motoren nr4 og den som går fra toppdekslet nr1 og bare kjørt de rett i catchtanken... ikke akkurat no arkitekt tegning men dere skjønner vel;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2007 Oljeåndinga di går sammen med åndinga fra tanken og inn i forbrenninga. Jeg fjerna alt sammen og angrer ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2007 Oljeåndinga di går sammen med åndinga fra tanken og inn i forbrenninga. Jeg fjerna alt sammen og angrer ikke så den med merket 6 kommer fra bensintanken? men hva kjør da den blå konakten der (nr3) ? og hvorfor kommer det en slange fra innsuget inn på den (nr2)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2007 Den kommer fra bensintanken ja, den blå kontakten åpner og stenger slik at bensindampen fra tanken blir forbrent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2007 Den kommer fra bensintanken ja, den blå kontakten åpner og stenger slik at bensindampen fra tanken blir forbrent aha, takker. da er det bare og plukke vekk alt og kjøre det rett i catchtanken;) vet du dimmen på det røret som kommer opp fra motoren (nr4)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2007 aha, takker. da er det bare og plukke vekk alt og kjøre det rett i catchtanken;) vet du dimmen på det røret som kommer opp fra motoren (nr4)?Åndinga ut fra blokka er 32 mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2007 Åndinga ut fra blokka er 32 mm. takker;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2013 Tar opp denne igjen. Holder på og skal montere catchtank i min s6 med aan motor nå. Tengte helst og fjerne alt og har kjøpt div deler så jeg tengte kun å ha ånding fra veivhuset og opp til catchtanken, men så nå at det kommer jo ånding ut fra bakant av toppdekselet også. Denne kan vell ikke tettes så den må vell inn på catchtanken den også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2013 Fant en tegning her som forklarer ganske godt,til noen som lurer senere;) Men nå skal jo jeg gå fra orginal aan toppdeksel med den åndinga ut i bakkant over til 7a deksel og her er det jo ikke noe ånding i bakkant? Skal jeg bare kutte ut denne da og kun ha ånding rett fra blokk og til catchtank? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2013 er 3 godt trimmet femmere på lokalet våres og alle 3 kjører kun med ånding fra blokk å til catchtank.. fungerer fjell det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 8, 2013 Tar opp denne igjen.Holder på og skal montere catchtank i min s6 med aan motor nå. Tengte helst og fjerne alt og har kjøpt div deler så jeg tengte kun å ha ånding fra veivhuset og opp til catchtanken, men så nå at det kommer jo ånding ut fra bakant av toppdekselet også. Denne kan vell ikke tettes så den må vell inn på catchtanken den også? Det røret som kommer ut i bakkant av toppdekselet er kun den andre enden av røret som går inn i forkant. Dvs ingen åpning fra det røret og inn i motoren. Det går vel der for å bli oppvarmet ell no slikt. Så det behøver ikke å være noe i noen av de endene på det røret! Du ser det hvis du tar av toppdekselet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 8, 2013 Er to stusser bak på dekselet der, det øverste er det du tenker på og så er det et til under der;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 9, 2013 Den med lille med 90 grader har ånding og den rett ut bak går gjennom dekslet og ut i front 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 9, 2013 Et lite bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 9, 2013 Den med lille med 90 grader har ånding og den rett ut bak går gjennom dekslet og ut i front Stemmer:) og det er den 90graderen jeg tenker og kutte ut siden den ikke er på 7a dekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 9, 2013 Er kan vel bli hardt å være toppdekselpakning til tider men det vil vel karnsje gå greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 16, 2014 driv å skal gjøre det samme jeg å, montere 7a toppdeksel på aan motor. men har ikke skjønt catchtanken helt, om jeg skal fjerne alt jeg har på min og kjøre 1 rør til catchtank fra blokk, må jeg da ha filter og ånding på tanken? ser man får kjøpt tanker uten ånding og med retur også. noen som evt. kunne laget et "koblingsskjema" på catchtank på aan motor med 7a toppdeksel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 16, 2014 Ja du må ha filter/ånding på tanken vis ikke vil det bygge seg opp trykk der. Enkleste måten vis man skal ha retur tilbake til sump er vell og lage en kobling å sette inn istede for tømmeskru på bunnpanna. Men retur er ikke nødvendig og ikke anbefalt heller vis bilen kun brukes til vanelig bruk og ikke tynes på bane osv. Blir en del fukt som man kan få tilbake i oljen,noe man ikke vil. Forskjellen på eks aby deksel og 7a er at på 7a har man ikke noe uttak på dekselet,altså en ting mindre og tenke på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...