koble alle åndeslanger til catchtank? (20vt)

Anbefalte innlegg

"åndeslangen som kommer fra motoren min (nr4 på bildet) har revnet, den koster 1000,- ny hos møller med rabatt: bh : . tenkte at jeg skulle koble da alle slangene rett i catchtanken i stedet, men hvordan skal jeg koble det? har tegnet opp alle slangen som er der, men skjønner ikke hva de merket med nr 3,2 og 6 er forno?? (en ledning og to slanger)? er dette bare og koble vekk og tette eller?: klø :

 

håpet egentlig at jeg kunne tatt vekk alle slangene på bildet og kun hatt en som gikk ut fra motoren nr4 og den som går fra toppdekslet nr1 og bare kjørt de rett i catchtanken...

 

ikke akkurat no arkitekt tegning men dere skjønner vel;)

oljending.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljeåndinga di går sammen med åndinga fra tanken og inn i forbrenninga. Jeg fjerna alt sammen og angrer ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljeåndinga di går sammen med åndinga fra tanken og inn i forbrenninga. Jeg fjerna alt sammen og angrer ikke

 

så den med merket 6 kommer fra bensintanken?

 

men hva kjør da den blå konakten der (nr3) ? og hvorfor kommer det en slange fra innsuget inn på den (nr2)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kommer fra bensintanken ja, den blå kontakten åpner og stenger slik at bensindampen fra tanken blir forbrent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kommer fra bensintanken ja, den blå kontakten åpner og stenger slik at bensindampen fra tanken blir forbrent

 

aha, takker. da er det bare og plukke vekk alt og kjøre det rett i catchtanken;) vet du dimmen på det røret som kommer opp fra motoren (nr4)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, takker. da er det bare og plukke vekk alt og kjøre det rett i catchtanken;) vet du dimmen på det røret som kommer opp fra motoren (nr4)?
Åndinga ut fra blokka er 32 mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åndinga ut fra blokka er 32 mm.

 

takker;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen.

Holder på og skal montere catchtank i min s6 med aan motor nå.

Tengte helst og fjerne alt og har kjøpt div deler så jeg tengte kun å ha ånding fra veivhuset og opp til catchtanken, men så nå at det kommer jo ånding ut fra bakant av toppdekselet også. Denne kan vell ikke tettes så den må vell inn på catchtanken den også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en tegning her som forklarer ganske godt,til noen som lurer senere;)

Men nå skal jo jeg gå fra orginal aan toppdeksel med den åndinga ut i bakkant over til 7a deksel og her er det jo ikke noe ånding i bakkant?

Skal jeg bare kutte ut denne da og kun ha ånding rett fra blokk og til catchtank?

shema.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 3 godt trimmet femmere på lokalet våres og alle 3 kjører kun med ånding fra blokk å til catchtank.. fungerer fjell det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen.

Holder på og skal montere catchtank i min s6 med aan motor nå.

Tengte helst og fjerne alt og har kjøpt div deler så jeg tengte kun å ha ånding fra veivhuset og opp til catchtanken, men så nå at det kommer jo ånding ut fra bakant av toppdekselet også. Denne kan vell ikke tettes så den må vell inn på catchtanken den også?

 

Det røret som kommer ut i bakkant av toppdekselet er kun den andre enden av røret som går inn i forkant. Dvs ingen åpning fra det røret og inn i motoren. Det går vel der for å bli oppvarmet ell no slikt.

Så det behøver ikke å være noe i noen av de endene på det røret!

Du ser det hvis du tar av toppdekselet..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er to stusser bak på dekselet der, det øverste er det du tenker på og så er det et til under der;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den med lille med 90 grader har ånding og den rett ut bak går gjennom dekslet og ut i front

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den med lille med 90 grader har ånding og den rett ut bak går gjennom dekslet og ut i front

 

Stemmer:) og det er den 90graderen jeg tenker og kutte ut siden den ikke er på 7a dekselet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kan vel bli hardt å være toppdekselpakning til tider men det vil vel karnsje gå greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

driv å skal gjøre det samme jeg å, montere 7a toppdeksel på aan motor. men har ikke skjønt catchtanken helt, om jeg skal fjerne alt jeg har på min og kjøre 1 rør til catchtank fra blokk, må jeg da ha filter og ånding på tanken? ser man får kjøpt tanker uten ånding og med retur også. noen som evt. kunne laget et "koblingsskjema" på catchtank på aan motor med 7a toppdeksel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du må ha filter/ånding på tanken vis ikke vil det bygge seg opp trykk der.

Enkleste måten vis man skal ha retur tilbake til sump er vell og lage en kobling å sette inn istede for tømmeskru på bunnpanna. Men retur er ikke nødvendig og ikke anbefalt heller vis bilen kun brukes til vanelig bruk og ikke tynes på bane osv. Blir en del fukt som man kan få tilbake i oljen,noe man ikke vil.

Forskjellen på eks aby deksel og 7a er at på 7a har man ikke noe uttak på dekselet,altså en ting mindre og tenke på;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.