Anbefalte innlegg

heisann..

har noen små rustflekker på bilen min en under list på passasjer dør(har forresten ingen list lenger, noen som har?) og en flekk på venstre hjulbue framme. (se bilder )

Siden det er galvanisert karosseri på den så ble eg usikker med tanke på nedpussing av denne rusten. Noen som har en "framgangs måte"? Hadde også vært fint om noen vet om en maling eg kan bruke etterpå!?:)

For maling under listen så er det ikke så viktig hvordan det blir seendes ut, siden denne flekken blir skjult, men det skulle gjerne vært nokså fint på hjulbuen..

er glad for alle svar:)

3z9md84.jpg

rusten på hjulbuen fremme

2ljm7ut.jpg

rust under lis på passasjer list.( ser mye verre ut på bildet enn i virkeligheten!: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette må sandblåses ellers kommer det tilbake uka etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. hater sand eg:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men visst eg finn ut at eg skal sandblåse dette.. Hva er så neste skritt? (går det foressten an og pusse å gni og bruke slik syrespray for og fjerne rusten?) hvordan skal eg "beskytte" flekkene igjen? hva slags lakk kan eg bruke?'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sandblås, syregrunning eller 2k grunning, sparkel, filler, lakk, klarlakk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grrrrrr.....

at 2 små ynklige rustflekker lager så mye arbeid...: bh :: gråter :

men når eg da skal sandblåse disse jæv.. flekkene, hvoran skal eg da "maskere" resten av bilen? for sandblåsing er rett å slett skummelt for resten av bilen: gråter :

men takk for hjelpen dere alt har gitt meg:tilber: :tilber: :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Papp eller tykt gråpapir rundt der du skal sandblåse. Du kan dekke til resten av bilen med plast, men sanden er strengt tatt bare å spyle bort til slutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor finner eg så syregrunning?

var inne på http://www.gasolin.no og så på noe som het syre primer. Er det det samme?

har verksted med utsalg dette?

takk igjen:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meca, BilXtra osv. bør ha. Ellers har lakkgrossisten i ditt område sikkert stort utvalg og masser av tips å komme med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.