#1 Skrevet Februar 1, 2007 Jeg har en 20v quattro 1990 modell (RR motorkode). Motoren er original. Ikke ettermontert pop-off eller noe i motoren. Jeg er plaget med at bilen lugger ved akselerasjon, og dette irriterer. Bilen går som en kule forøvrig, men under fullt gasspådrag kommer lugginga ganske tidlig, rundt 3000-3500 o/min, så blir det borte litt, så kommern igjen osv. Holder seg til langt opp på turtellerskalaen. Forekommer både med kald og varm bil. Noen som har noen tips? -Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2007 Bilen min oppførte seg sånn som din (3B motor) Og da var det overslag på pluggledningene. Og det kom kun ved fullt pådrag. Jeg ville hvertfall tatt opp pluggledningene og sett etter sprekker og lignende. Simon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2007 Enig i pluggledninger. Men luftmassemåler kan også gi slike symtoner, ofte hjelper det å rense den, eller så er det på tide å bytte den. søk på lmm. finnes vel endel info om dette her. forøverig: orginal 20v urquattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2007 Enig i pluggledninger. Men luftmassemåler kan også gi slike symtoner, ofte hjelper det å rense den, eller så er det på tide å bytte den. søk på lmm. finnes vel endel info om dette her. forøverig: orginal 20v urquattro Eeeh... lmm? Hehe, gikk til lmm.no og kom til Landsforeningen Mot Mobbing på arbeidsplassen. Gøy, men ikke nyttig... Skal sjekke pluggledningene først. Men hva er lmm? Edit: lmm=luftmengdemåler. Tok bare litt tid... -Thomas -Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2007 ja, søkefunksjonen på forumet var det jeg mente;) forøverig bra at du støtter slike foreninger;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2007 Min 200 var også slik. Da var det fordelerlokket som var kaputt. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=472805#post472805 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 1, 2007 Jeg har en 20v quattro 1990 modell (RR motorkode). Motoren er original. Ikke ettermontert pop-off eller noe i motoren.Jeg er plaget med at bilen lugger ved akselerasjon, og dette irriterer. Bilen går som en kule forøvrig, men under fullt gasspådrag kommer lugginga ganske tidlig, rundt 3000-3500 o/min, så blir det borte litt, så kommern igjen osv. Holder seg til langt opp på turtellerskalaen. Forekommer både med kald og varm bil. Noen som har noen tips? -Thomas Er det bankesensorer på RR? Har hatt tilfelle der bankesensor har vært årsak til lugging ved bånn gass, og så ble det bare verre og verre som dagene gikk og bilen ble brukt.... Men det var på 7A motor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 1, 2007 Er det bankesensorer på RR?Har hatt tilfelle der bankesensor har vært årsak til lugging ved bånn gass, og så ble det bare verre og verre som dagene gikk og bilen ble brukt.... Men det var på 7A motor... Jepps, RR og 3B er identiske! Heter RR kun i urquattro 20V, aner ikke hvorfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 1, 2007 Fordi den sitter i en mye heftigere bil så klart, RR= Rally Racing:nana: Thomas: Det er en haug med ting som kan forårsake disse symptomene, ta en tur til Audisentrum og få lest av feilkoder først som sist. Du kan også slette gamle feilkoder ved å trekke ut sikringene til motorstyringa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 2, 2007 Fordi den sitter i en mye heftigere bil så klart, RR= Rally Racing:nana: Thomas: Det er en haug med ting som kan forårsake disse symptomene, ta en tur til Audisentrum og få lest av feilkoder først som sist. Du kan også slette gamle feilkoder ved å trekke ut sikringene til motorstyringa. Bankesensorene trenger ikke gi feilkode, men de kan være delvis defekte.... jeg trodde ikke det var mulig, men det var det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 6, 2007 Fordi den sitter i en mye heftigere bil så klart, RR= Rally Racing:nana: Thomas: Det er en haug med ting som kan forårsake disse symptomene, ta en tur til Audisentrum og få lest av feilkoder først som sist. Du kan også slette gamle feilkoder ved å trekke ut sikringene til motorstyringa. Tjaaa, her kan det være flere ting som er feil skjønner jeg. Nå skal bilen luftes over til "grannlandet" Sverige for den årlige gutteturen til WRC i de Svenske skoger. Skal prøve å kartlegge feilen litt bedre, og håper virkelig at doningen ikke finner det for godt å stoppe eller noe sånn. Får vel ta en tur til gutta på Audisentrum når jeg får tid, så finner de kanskje ut hva som er problemet. Regner med (eller håper..) det ikke er noe store greier og at bilen skal bli fri for groms etter det. Takk for fine tips gutter, og flotte kommentarer om doningen... -Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 7, 2007 Sånn som du forklarer var akuratt S2'n som står på gar'n også, ABY motor da men, lugget innmari når jeg fikk ladetrykk og på ca. 3000-3500 rpm. Skiftet plugger og nå går den som en kule! Men husk, disse motorene er veldig kresne på plugger! sjekk de du har.. mine var uorginale Denso plugger.... Pluggene du skal bruke er Bosch F5DPOR (101 000 016AA) møller. Her er min tråd, angåene lugginga: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=72072 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...