Anbefalte innlegg

Har en sedan audi a4 sedan.

Hvordan er det å lakkere denne helt ned (bak,foran,siden)

Siden det er den type plastikk kanskje det flasser av eller blir anderledes enn den vanlige lakken? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo blitt gjort på 100 000 biler, så det er bare å kjøre på. Men må ha spesiell plastgrunning for at det skal henge. Dette vet en lakkerer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte å spørre her så jeg slepper å dra til en ordentlig lakkerer å spørre :P

stoler ikke helt på han jeg kjenner xD kjøpt en liter lakk, så holder vel det.

vet noen om denne spesielle grunningen? greit å slipe ned plastikken først? og hva med sidekjørta, de er jo hardplast

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger bare matte ned med med grå eller rød matte klut, så legge et syltynnt strøk med plastikk grunning, så fyller, så slipe ned fyller, så lakk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så må det vel også blandes mykner i lakken, slik den blir litt "elastisk"? Er det dette man kaller plastprimer?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki takk :D

fint at jeg ikke trenger å gjøre no forskjell på sidekjørta selvom de er anderledes da ;P

 

og en ting til, sprekken mellom fangeren og den svarte plastikken nederst, smart å tette den med sparkel e.l.? eller vil det bare sprekke opp?

 

hadde vært hyggelig hvis noen kom opp med bilde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så må det vel også blandes mykner i lakken, slik den blir litt "elastisk"? Er det dette man kaller plastprimer?:o

 

så holder ikke med herder og tynner? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du må ha primer, men er ikke helt sikker:o Men er nok andre som helt sikkert vet bedre, du kan kanskje prøve et lite søk, kanskje du finner noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki takk :D

fint at jeg ikke trenger å gjøre no forskjell på sidekjørta selvom de er anderledes da ;P

 

og en ting til, sprekken mellom fangeren og den svarte plastikken nederst, smart å tette den med sparkel e.l.? eller vil det bare sprekke opp?

 

hadde vært hyggelig hvis noen kom opp med bilde :)

 

La den sprekken være ifred du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet noen om denne spesielle grunningen? greit å slipe ned plastikken først? og hva med sidekjørta, de er jo hardplast

 

 

Jeg kjøpte plastheft på mekonomen etter råd fra en lakkerer. Han sa også at jeg ikke måtte slipe eller pusse plasten, fordi da får man en plast-bust.. tusenvis av små plastikkhår som man ikke får vekk.

Vask _skikkelig_, plastheft, filler, lakk,lakk, pusse, lakk, klarlakk. Var den listen jeg fikk.

 

Største problemet er vist silikonrester. Får man ikke vekk all silikonen kan man bare glemme å få lakken til å sitte. Vet at man får kjøpt silikonrens på sprayboks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar og gode tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for all del, dette er IKKE noe for en amatør !!!! vist man ikke har lakkert endel, er det ikke bare bare å få lakken til å sitte på plast ! jeg ville levert inn til et firma, så har du reklamasjonsrett å det er greit !

 

er ikke alltid man trenger plastmykner i lakken, det kommer ann på hvor mye bevegelse det er i plastikken ! f.eks. noen fangere er så myke at man må ha mykner i, mens andre er så stive at det ikke er nødvendig !

 

men som sakt, plastikk er greit å få gjort på en skikkelig måte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han driver med styling av biler til vanlig og lakkerer det hvis kundene ikke vil ha det proft lakkert, så han burde vel greie plastikken min og da?

hvis jeg ikke hadde hatt den litærn med lakk så hadde jeg sendt det inn ja, betalte 13500,- forrige gang jeg sendten inn til litt lakkering!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja så lenge han veit hva han holder på med, så kan du vel få garanti ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, garantien jeg får er at han gjør det igjen hvis det skulle skje noe før jeg selger den om to års tid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.