#1 Skrevet Februar 1, 2007 Jeg har et problem med stereoen på bilen min. Når jeg spiller av hiphop eller rap fra cd (har ikke merket noe fra radio ennå) så blir bassen av og til helt vrengt.. Jeg har navigasjon og multimadiastasjon i midtkonsollen og en original cd-veklser i bagasjerommet.. er veldig irriterende selv om det ikke er ofte jeg hører på hiphop eller rap Noen som vet hva som kan være grunnen til dette og hvordan det kan løses? PS. det er forvrengt bass uansett hvor høyt eller lavt volumet er og alle andre typer musikk er krystallklare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2007 Prøvd samme cd i annen bil? Eller gjelder det flere cd er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2007 Skru ned bassen. Står den på "11", så låter det vrengt uansett volum. Har du original Blaupunkt, så er det mulig og gå inn på eq settinger. Tror faktisk det er loudness også. Prøv å demp noe av dette. Fungerer ikke noe av dette, så kan det være at ørene dine forteller deg at du har vokst i fra Hip Hop... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2007 Får samme problemet med andre cd'er.. og selv om jeg skrur bassen veldig ned.. virker nesten som den skrur opp det frekvensområdet den ikke takler. har også prøvd å skru av "Dynamic" og "Driver" uten at det løste problemet.. Irriterende selv om jeg ikke akkurat merker det hver dag lurer på om det kan være noe software feil eller noe i den duren.. er det mulig å oppdatere programvaren til slike spillere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2007 *bump* der hadde man renset laseren i cd veksleren i håp om at det skulle ordne saken, men det hjalp ikke mye.. skurringen/forvrengingen er der selv om jeg skrur ned bassen helt og den er kun der når jeg hører på cd... Har ikke prøvd med en original cd ennå, men hvis det er problemet så er jeg sjokkert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2007 Prøv med en orginal cd. Dårlige brendte cd'er, gir meget dårlig lyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2007 Haha! jeg fant ut av det... det var faktisk bare noe tull med platene.. Måtte bare brenne de ut på nytt med "normalize all audio" skrudd på slik at den nullstiller "equalizeren" på cd'en og vips var alt i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...