#1 Skrevet Februar 2, 2007 noen som har vært borti/brukt 9A motoren til Passat/Corrado/Jetta? Ser jo ut som det er akkurat samme topp osv som det er på KR motoren, bare at det er 2 liter blokk, må jo være lettere å hente ut hester av den da? Ser også at det er 136 hk på den kontra 139 på KR motoren.. er det bare pga motorstyringa? Gimme info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2007 motoren utvendig messig er lik. grunnen til lavere hk, er ke-jet, kat og forskjell på kammene. momente er dog bedre. sitter en slik en i cæbben min nu.. skal på godkjenning hos tilsynet i mars.. bra utgangspunkt, men inntrykk at det ikke kryr av dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2007 hehe, ja jeg har også inntrykket av at det ikke kryr av di liksom menne, vet du om kammene passer over fra 16v gti da ? må jo være en super motor til turbo prosjekt siden det er litt mere volum hehe... du har svar på alt rune:D syns du jeg burde kjøpe den visst jeg for den billig, står i bil nå.. men vannpumpe og tomgang reg er deff... er en kunde på jobb Så tenkte å by han 1500 for hele bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2007 mye mere moment er det ? Samma sa di på jobb.. mindre hk, men di hadde sikekrt henta ut en del mer moment 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2007 eg har 9a motoren i min jetta. den skal godkjennast før sommaren. i kr er det 139hk og 163nm ved 4600 PL er det 129hk og 168nm ved 4250 9A er det 134 hk og 186nm ved 4400 (info tatt fra doppel wobber) eg har Kr kammer,skikkelig grenrør, godt luftfilter og i følge selger er det ein 10hk chipp i hjernen. så eg håper at det er ca 150-160hk. tenkte eg skaulle ta den på rulla i løpet av sommaren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2007 ja kammene skal passe over. 1800cc skal iallefall i teorien ha litt mindre moment pga slagvolumet. bygger du om til vanlig k-jet og tar bort kat, evnt kr kammene (om det er forskjell) så kan det være at motoren forandre karakteren med engang. den i cæbben går på k-jet og uten kat, og den går godt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2007 ohh.. hørtes jo bra ut! dæven tror æ må ta å kjøpe den da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...