Anbefalte innlegg

Hentet RS2'n på verksted i dag etter at jeg hadde byttet bremseklosser foran. Den skrapingen som var, og som kjenters i foten på pedalen ved bremsing er borte, vibreringen ved lett brems, er også borte. MEN...har fortsatt en svar skrapelyd ved brems, og av og til ved kjøring.

De byttet bremseklossene foran, samt tok av og renset calipperne bak da det hadde dannet seg litt rust på de, og de hadde satt seg litt. De byttet også "skrike/skrapeplater" bak. Alt av bremser skulle være tipp topp nå.

noen med forslag..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten stein som sitter innimellom der tenker jeg, helt vanlig problem.. Vreng over ratte å se om det sitter noe i klem mellom bremseskjolde..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten stein som sitter innimellom der tenker jeg, helt vanlig problem.. Vreng over ratte å se om det sitter noe i klem mellom bremseskjolde..

Skal innom en bensinstasjon etterpå.... er ikke så lett og se bak... tror du den kan funke med litt høytrykksspyling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær forsiktig med høytrykkspyler på bremsene!.. Mye mansjetter og lignende som kan begynne å lekke.

-Er vel vanlig at helt nye bremseklosser gir fra seg litt lyd før de går seg til..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal innom en bensinstasjon etterpå.... er ikke så lett og se bak... tror du den kan funke med litt høytrykksspyling?

Går jo ann å prøve, men tviler.. Bruk en lang skrutrekker eller noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan det jo og vere at klossane fremdeles går litt treigt. prøv og ver forsiktigt bort på pedalen og hør om lyden forsviner då

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan det jo og vere at klossane fremdeles går litt treigt. prøv og ver forsiktigt bort på pedalen og hør om lyden forsviner då

Alt skal være rengjort når bremser skiver og klosser byttes på verksted, så da skal ikke gå noe treigt. Kan også kjøre på en stor plass og legge fult over på hverside, så pleier det også å gå bort, hvis det er en stein der da..

Ellers så går det på garantien på verkstedet, hvis du ba dem gjøre noe med den lyden eller noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær forsiktig med høytrykkspyler på bremsene!.. Mye mansjetter og lignende som kan begynne å lekke.

frykter det kanskje allerede er lekk, har kommet noen gulaktige flekker som er umulige å vaske bort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

frykter det kanskje allerede er lekk, har kommet noen gulaktige flekker som er umulige å vaske bort.

På felgene tenker du på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På felgene tenker du på?

ja, det er på felgerne...prøvd med avfetting og asfaltfjerner og børsta som bare det..... går ikke vekk

Så også at de ytterste 5mm på bremseskivene bak har en gangske hard rust kant....ser nok nå at det kanskje er de som lager skrapelyden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker hva det egentlig er, ikke tenkt noe spesielt over det, bare at det har pleid å være slik på vinterfelgene på de vag'ene jeg har hatt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker hva det egentlig er, ikke tenkt noe spesielt over det, bare at det har pleid å være slik på vinterfelgene på de vag'ene jeg har hatt..

Ligger et "gjør det selv" verksted nedenfor danmarksplass her i berge, lurer på om jeg skal ta den opp på lift i morgen, ta av felgene og få kikka nøye rundt bremsene. Er ikke så lett og komme gjennom hullene og se på vinterfelgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan være smart det, lett også.. Slippe å drive å træle inni mellom der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.