Alarm/Sentrallås problemer

Anbefalte innlegg

I dag begynte sentrallåsen og alarmen på min 99 A6 å ekle seg til. Når jeg åpner med fjernkontrollen låser dørene seg umiddelbert etterpå, og alarmen går på. Dette resulterer i at alarmen går i hytt og pinevær, til og med når jeg kjører..Ganske skummelt egentlig, tenker på om jeg skulle komme til å gå ut og lukke døren med nøkkelen i tenningen og med f.eks sønnen min på1,5 år i bilen, og bilen da låser seg..Lurer påom dette er et vanlig problem på Audi, og om noen kanskje har noen råd/tips/innspill..håper det, da dette er ganske prekært..

Mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag begynte sentrallåsen og alarmen på min 99 A6 å ekle seg til. Når jeg åpner med fjernkontrollen låser dørene seg umiddelbert etterpå, og alarmen går på. Dette resulterer i at alarmen går i hytt og pinevær, til og med når jeg kjører..Ganske skummelt egentlig, tenker på om jeg skulle komme til å gå ut og lukke døren med nøkkelen i tenningen og med f.eks sønnen min på1,5 år i bilen, og bilen da låser seg..Lurer påom dette er et vanlig problem på Audi, og om noen kanskje har noen råd/tips/innspill..håper det, da dette er ganske prekært..

Mvh Anders

Er nok en låsekasse som tuller, mest sannsynlig i førerdør. Les av feilager så finner du det nok ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en låsekasse som tuller, mest sannsynlig i førerdør. Les av feilager så finner du det nok ut.

What? Feilager? Kan jeg ordne dette selv eller må jeg på verksted og svi av lønna: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Hadde akkurat samme problem på min 2001 A6 i sommar. Låste seg igjen i hytt og ver, også når eg kjørte.

Etter ein del feilsøking viste det seg at det var låsekasse (elektronikken i denne) som var gåen. Var ein del irr på printplate.

Bytta låsen og alt blei ok.

Kjøpte ny lå hos VAG for ca. 1800 kr og bytta den sjølv på ca 30 minutt.

What? Feilager? Kan jeg ordne dette selv eller må jeg på verksted og svi av lønna: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det bare er irr der så kan enn bare bruke elektrorens, ellers vodka og q-tips for å rense det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Eg pøvde å rensa men den hjelpte ikkje.

Ein av brødrene mine har ein 2000 A6 med samme problem.

Han måtte også bytta dørlås i førardør.

Dette er vel eit relativt vanleg VAG problem.

EDIT:

Men de er jo vert eit forsøk å prøva med rens.

Har du tilgang på "ASLE" så er det relativt lett å demontera dølås.

Der står det ganske greit korleis ein gjer det.

Hvis det bare er irr der så kan enn bare bruke elektrorens, ellers vodka og q-tips for å rense det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være den "låse knappen" på fører døra som er problemet. var det på min a3! prøv å trekke ut ledingen til knappen å se om det hjelper!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..takker for svar..har litt tro på det med låseknappen..ser ikke ut til at denne virker i åpen posisjon...Flere innlegg mottas med takk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..takker for svar..har litt tro på det med låseknappen..ser ikke ut til at denne virker i åpen posisjon...Flere innlegg mottas med takk..

Hva med bare å dra til et verksted/eller noen som kan lese av feillager og ta en diagnose?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Ole Morten, det bør være første steg i retning av å løse problemet ditt. Få utført en selvdiagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Ole Morten, det bør være første steg i retning av å løse problemet ditt. Få utført en selvdiagnose.

Ok, Patrick Bateman, sikkert ikke dumt..Bilen var imidlertid bedre i dag...skjønner ingenting jeg, men blir vel en tur på diagnostikk i alle tilfeller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.