#1 Skrevet Februar 2, 2007 Har en 2003 Audi A4 Avant. Noen som har opplevd at bakluka ikke vil holde seg i lukket posisjon? Jeg får lukket bakluka fint, men det virker som om låsen ikke tar skikkelig. Uansett hva jeg gjør kan jeg bare løfte bakluka opp igjen uten å måtte operere åpneren. Bakluka har en slik elektrisk åpner og når jeg opererer den hører jeg bare et svakt klikk. Bilens system indikerer at luken er åpen (Sees på FIS og kupélys bak er på). VAG-COM forteller meg ikke at det er noen feil... Noen som har forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2007 Har en 2003 Audi A4 Avant. Noen som har opplevd at bakluka ikke vil holde seg i lukket posisjon? Jeg får lukket bakluka fint, men det virker som om låsen ikke tar skikkelig. Uansett hva jeg gjør kan jeg bare løfte bakluka opp igjen uten å måtte operere åpneren. Bakluka har en slik elektrisk åpner og når jeg opererer den hører jeg bare et svakt klikk. Bilens system indikerer at luken er åpen (Sees på FIS og kupélys bak er på). VAG-COM forteller meg ikke at det er noen feil... Noen som har forslag? heisann,akkurat dette sjedde me min bil for ett par uker siden,så eg kjørte rett å slett til Møller for å høre om råd,vel det kom nå ein mekaniker å sa at innforbi der låsen er,så er det ei slags elektrplate,han koplet dette ut og vips så kunne ein låse luka,manuelt da vel å merke,delen som self måtte bestilles kom på ca 400kr + sikkert ein arbeids time,skal på Verksted me min på Mandag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2007 hm... ok... Jeg har nettopp fått bilen. Kjøpte den hos en bilforhandler i Bergen. Har visst 3 måneders garanti... satser på at de fikser dette for meg, men det er allikevel kjipt. : bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2007 hm... ok... Jeg har nettopp fått bilen. Kjøpte den hos en bilforhandler i Bergen. Har visst 3 måneders garanti... satser på at de fikser dette for meg, men det er allikevel kjipt. : bh : Ja det har du så rett i,syntes det var møkk å måtte gå legge meg me vissheten om at bilen ikje var låst skikkeligt,men det er vel sånne ting så skjer når bilene nå snart bare består av ledninger å releer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2007 Dette skjedde meg forrige helg: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=74923 Jeg ringte Møllers HotLine ( ) og sa at jeg ikke syntes det var så fett at bilen skulle stå ulåst hele helgen og at instruksjonsboken (ja jeg vet, nerd) sa at bilen ikke kunne kjøres med åpen bakluke. De sendte Viking for å hente bilen og oppbevare den til Møller Minde åpnet på mandag. Hos meg var en driver gåen og det kom på ca 1500 å få byttet morroa. Tauingen var gratis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2007 Dette skjedde meg forrige helg: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=74923 Jeg ringte Møllers HotLine ( ) og sa at jeg ikke syntes det var så fett at bilen skulle stå ulåst hele helgen og at instruksjonsboken (ja jeg vet, nerd) sa at bilen ikke kunne kjøres med åpen bakluke. De sendte Viking for å hente bilen og oppbevare den til Møller Minde åpnet på mandag. Hos meg var en driver gåen og det kom på ca 1500 å få byttet morroa. Tauingen var gratis "Møllers Hotline" got dam finnes det også ,kansje Audi/Møller burde gitt ut ei Msn adresse til alle VAG eiere også me det samma 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2007 Tok det lang tid å få det ordnet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 2, 2007 Tok det lang tid å få det ordnet? Møller Minde fikk inn bilen mandag ettermiddag. De begynte på den tirsdag morgen og var ferdig kl 14. Da hadde de tatt hovedservice (60k, siden den likevel skulle inn i mai) på den også. Heldigvis har vi klubbrabatt så da ble det ikke så dyrt "Møllers Hotline" got dam finnes det også ,kansje Audi/Møller burde gitt ut ei Msn adresse til alle VAG eiere også me det samma "Hotline" er bare for oss med Sline _kjibba_ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 2, 2007 . Da hadde de tatt hovedservice (60k, siden den likevel skulle inn i mai) på den også. Heldigvis har vi klubbrabatt så da ble det ikke så dyrt Hvor mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 2, 2007 når du låser bakluka med nåkkeln åpner den seg ikke med den vanlige sentralåsen. du må låse den opp fysisk så du vet d. det finnes to låser på bakluka, prøv og smør dem m crc. tar du av dekslet kam disse låsene også justeres litt ned så dem får tak i den splinten dem fester seg i.. sjekk også disse om dem er veldig tynnslitt\slitt. sjekk også om noen pakninger kan ha løsnet. dette ser du feks med og holde luke nede og se om den ligger ujavn noen plass! lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 2, 2007 Hvor mye? Som sagt så kom det på ca 1500 med arbeid å bytte driveren i baklukelåsen, resten av morroa kom på ca 6k, alt minus rabatt... _kjibba_ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 3, 2007 når du låser bakluka med nåkkeln åpner den seg ikke med den vanlige sentralåsen. du må låse den opp fysisk så du vet d.det finnes to låser på bakluka, prøv og smør dem m crc. tar du av dekslet kam disse låsene også justeres litt ned så dem får tak i den splinten dem fester seg i.. sjekk også disse om dem er veldig tynnslitt\slitt. sjekk også om noen pakninger kan ha løsnet. dette ser du feks med og holde luke nede og se om den ligger ujavn noen plass! lykke til. Det er ikke selve låsen jeg snakker om, den fungerer nok, men det er den som sørger for at døren faktisk kan lukkes... og holdes lukket. Bare sånn at vi er enige om det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 3, 2007 ok prøv å få kjørt en diagnose på den!. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 3, 2007 ok prøv å få kjørt en diagnose på den!. Det er allerede gjort... men ingen feil har blitt logget... De skal se på det på verksted hvor jeg kjøpte bilen... garantisak heldigvis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...