ulik dekk dimensjon? skader?

Anbefalte innlegg

har søkt på forumet her men fant ingen ting, hvis jeg punkterer kan jeg da sette på step hjulet å kjøre til verksted, eller skader dette quattro systemet? Skal du ikke kjøre i det hele tatt med ett av ulik dimensjon??? har 225 40, 18 dekk på nå? a4 96 1,8tq: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reservehjul skal ha samme rulleomkrets som de du kjører med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den e god, vinterhjulene da 205 50 16 tror jeg, kanskje (55 gidder ikke gå ut å se)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den e god, vinterhjulene da 205 50 16 tror jeg, kanskje (55 gidder ikke gå ut å se)

NB: Hvert drivhjul må ha samme rulleomkrets, sjekk dette på nettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

link? til hvor jeg finner dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja prøvde denne kalkulatoren, det vil si jeg fant en norsk. det er -5,8 % forskjell. det må vel være helt likt? vil det da si at hvis jeg punkterer så er det bussen neste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja prøvde denne kalkulatoren, det vil si jeg fant en norsk. det er -5,8 % forskjell. det må vel være helt likt? vil det da si at hvis jeg punkterer så er det bussen neste?

Ellers ha et reserve dekk med samme rulleomkrets..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med f. eks 2 utslitte dekk bak og 2 nye foran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utslitte dekk er feil uansett ;)

Om rulleomkretsen er forskjellig pga forskjellig dekkdimensjon eller slitasje er uvesentlig. Like skadelig uansett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, da blir det 4 nye dekk da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er det vel noen tråder om allerede, hvor det er snakk om antall prosent i differanse som angir kjørbarhet eller ei.

Men minst mulig bør jo uansett være målet, enten det er slitasje eller ulik dekkdimensjon som gjør det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så er det ikke minst en vesentlig forskjell på om man ved en punktering setter på reservehjulet for å kjøre noen kilometer hjem til man får fikset det punkterte eller om man kjører med dekk med forskjellig rulleomkrets permanent..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.