Byttet wastegate fjær, turbotrykk pulserer

Anbefalte innlegg

Har kjørt med chip siden jeg kjøpte bilen, men fant ut at jeg skulle bytte til strammere wastegate fjær etter tips fra KRB trading for å få tidligere ladetrykk.

Problemet oppstår ved fullt pådrag, turbotrykket bygger seg opp til 1,2 og pulserer opp og ned mellom 1,2 og 1,4-1,5... bilen er blitt mye sprekere fra lavt turtall, men er litt uberegnelig ved forbikjøring da den er litt motvillig på fullt øs... Noen som har noen tips?

kjører med org magnetventil og 308/410 chip fra KRB trading, org K24 turbo, 30cm K&N filter...

Samme problem med MTM303 chip.

Med org. fjær fungerer bilen greit ved fullt pådrag, men synes den virker "slapp" på lavt turtall...(derav wastegate fjær bytte)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe lignende problem på min. Har puttet i orginalfjær og skrudd den helt i bunn, bilen peaker på 1,2bar men går jevnt og trutt nedover til 0,6bar mot slutten av registeret, membran er ikke lekk. Noen som vet hvorfor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med noen teorier rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde prøvd med en annen magnetventil....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trangt eksos anlegg kan føre til "pulsing" på eksosen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har org eksos anlegg, uten cat'er vel og merker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig enkelt, chippen din er IKKE beregnet for denne stive WG-fjæren. Hadde den vært det ville du ikke hatt noe problem. Det er et sammspill mellom N75, WG-fjær stivhet & chip-hidden (regulering av ladetrykk).

Det finnes mange løsninger på problemet, her er noen

1) Juster ned fjærtrykket/grunntrykket, til problemet forsvinner. En god løsning.

2) Strup ledning fra turbo til N75. Dette vil føre til tregere pulsering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjæra har grunntrykk på 1,2 bar ifølge KRB trading. Både chip og fjær stammer derfra. Burde ikke han informert om dette om det skulle by på problemer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reduser grunntrykkert (til 0,6 - 0,8 bar)...så vil alt virker perfekt.

OEM WG-fjær gir ca 0,4bar i grunntrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.