Vindusvisker stopper midt på ruta

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte meg en tur i dag og plutselig begynte viskeren å stoppe midt på ruta istedet for der den normalt stopper.

Bilen er en A4 98mod..

Kan det være armene som går treigt, slik at den stopper der eller kan det være et relee eller kan det være motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å kjørte meg en tur i dag og plutselig begynte viskeren å stoppe midt på ruta istedet for der den normalt stopper.

Bilen er en A4 98mod..

Kan det være armene som går treigt, slik at den stopper der eller kan det være et relee eller kan det være motoren?

Sikkert mekanismen som har skjært seg. vanlig problem på disse bilene har jeg hørt. jeg byttet selv på min 2000mod A6 ifjor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm noen måte å sjekke dette på? og isåfall hva er prisen på denne mekanismen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av viskern og sjekk att den ikke har vridd seg på stjerna.. fiksa nettop en bil m samme symtom.. skr bare løs muttern og bruk en liten tesj for og få opp armen. (glem å prøv noen annet skujern triks trust me) hvis di ikke liker bøyde ting riper og hakk! du får en tesj over alt.

har du hatt snø på den og kjørt han,kan den glatt ha vridd sund stjernekoblinga. motoriseringa er ganske robust men du kan seff ha bøyd ett stag hvis du har hatt mye belastning! trur det ville påvirket den andre viskern også.. evt laget LYD!

Det er ikke rele for da hadde den ikke funket i det hele tatt!

Motoren er det heller ikke siden den funker.

hvis ingen av tipsa over hjelper koble av motoren og prøv og kjør visker systemet manuelt mens du kjenner etter knepping eller morstand. det er utrolig lett å vri på når motoren er av.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm begge viskerene stopper, kanskje litt uklart i overskriften.. :)di går fint problemet er bare at di liksom stopper helt på feil sted :)

Får ta bilen inn i bakgården på jobb å se litt på den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm begge viskerene stopper, kanskje litt uklart i overskriften.. :)di går fint problemet er bare at di liksom stopper helt på feil sted :)

Får ta bilen inn i bakgården på jobb å se litt på den..

hvis viskerne går "lett" kan det være ett relè, det styrer nemlig selvparkeringa. Blir vel intervallrelèet det, hvis jeg ikke husker feil. sjekk det, evt. bytt det. Ville også forsikra meg om att det ikke er vskergjennomføringene som går treigt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nesten sikker på att du har en mekanisk feil da.. men skjekk relet først, mindre skruing og mye lettere og sjekke.

har du kjørt diagnose på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akslingene som stagene går på blir tørre med årene og de begynner å irre, til slutt så blir det for trangt og det skjærer seg. tror jeg betalte 800 for en ny mekanisme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde det samme på A8n. Sett vinusviskerne på fullt, gå ut, og hjelp den frem og tilbake mens du dynker akslingen/overføringen i 5-56. Det skulle fikse det et par dager frem til du får byttet vindusviskeroverføringer. Disse er av alu på audi, og irrer slik at de stopper midt på vinduet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i garasjen i dag og sjekket litt, hører ett klikk under rattet der aller releene er. Det klikker akkurat når vindusviskeren stopper.. Kan det være releet som er gåent?

vindusviskerne ser ut som di går lett, men fikk ikke av viskerne, tror jeg må få tak i ein liten tæsj.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du MÅ ha tæsj.. kjøpte en på bilxtra for 80 spenn- viskern står på en stjerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i garasjen i dag og sjekket litt, hører ett klikk under rattet der aller releene er. Det klikker akkurat når vindusviskeren stopper.. Kan det være releet som er gåent?

vindusviskerne ser ut som di går lett, men fikk ikke av viskerne, tror jeg må få tak i ein liten tæsj.

Viskermotorene har en sikkerhetsfunksjon som gjør at de slår seg av når det begynner å gå for tungt slik at motoren ikke brenner seg. Om det klikker akkurat når det stopper så er det nok dette du hører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer da klikket fra motoren eller ?

Høres ut som det klikker i noe under rattet mitt.

er kun ved stopp at den stopper midt på, og intervall.. de 2 øverste med fart hele tiden da stopper ikke viskerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det relet!. det kan umulig koste en formue.. prøv og lån deg ett.

noen som vet om det er innbygget intervall i motoren? hadde det engang på en cossie..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La meg avklare: De starter midt på ruta, drar over, returnerer helt tilbak, og stopper så midt på. Er dette tilfellet, er det 'veiva' på selve pussermotoren som har løsnet, så da må du sannsynligvis pelle ut hele mekanismen for å sette den riktig. Går begge likt, er det ikke så mye annet som kan være føkka..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA di startet helt oppe, og når di skal stoppe så stopper dem oppe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da står jeg på det jeg sa, nemlig at 'veiva' som sitter på pussermotoren har løsnet og dreid rundt på akselen. Skulle vel ikke være umulig å fikse.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja får se på det i helgen kaldt å skru ute i 12 kalde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm igår stoppet jeg viskerne før di spratt opp, inatt frøs det på etter litt regn så når jeg starta bilen i morrest så prøvde jo viskerne å komme seg opp, men di var frosset fast :) hørte noe som gikk, så etter jeg var ferdig, så testet jeg viskerne og nå fungerer di som di skal :):rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med bjørn erik her. garantert løsnet på akslingen på motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja ser slik ut ja :) siden det ble i orden etter at di satt fast :) får skru når det blir litt varmere. er jo 8 kalde, nå man skulle hatt oppvarmet garasje : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.