#1 Skrevet Februar 2, 2007 Hei. Jeg har en Passat TDI 110hk -99mod, ca 140.000 km. Når man passerer ca 2200omd så mister den skyvet. Man kjenner at tubroen "slår inn" ved ca 1900, men så dauer det igjen etter 2200. Har prøvd å lete litt rundt på forumet, men finner ikke så veldig mye liknende (jeg er veldig dårlig å lete etter ting:p ) Er det den berømmelige Luftmengdemåleren som begynner å skrante, eller kan det tyde på verre ting?? -JM- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2007 Høres veldig ut som luftmassemåleren ja. Kan rimelig enkelt sjekkes med vag-com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2007 Magnetventil N-75 for turbotrykksregulering kødder ( billigst og lettest ), turboens reguleringsfunksjon/wastegate er kokset og henger/går tregt ( turboen må skiftes ), luftfilteret er tett, dieselfilteret er tett, katalysatoren er defekt/tett eller det er vakumlekasjer i slanger for styring av turbotrykk. Du nevner ikke om bilen fortsetter å trekke dårlig etter at det inntreffer første gang eller om den er sånn hver gang du gir på. Hvis den plutselig mister effekt, men er ok etter å ha stoppet og startet den igjen går motorens styreenhet i nødprogram. Dette fordi turbotrykket er for høyt og ikke reguleres skikkelig. Ved tenning av/på resettes styreenheten og bilen går normalt til problemet oppstår neste gang. Hadde det vært LMM som var defekt ville bilen gått konstant dårlig tipper jeg. Får følelsen av å ha en diesel uten turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2007 Takk for svar. Problemet oppstår hele tiden når man kjører. Er ikke noe som "resettes" ved en omstart. Over 2200 føles det som en disel uten turbo ja. Er iallefall i 2, 3, 4 gir. Litt vanskelig å kjenne det i førte og femte gir, for pleier ikke kjøre i så høye turtall i 1. gir, og i 5. gir er det ikke lett å kjenne forskjellen (110hk er ikke über-sprekt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...