#51 Skrevet Mars 15, 2007 Ser at dette blir problemer... Når eg tar av tannreima da vrir venstre kammen (sett forfra) seg med-urs 10-15 grader. Har sjekka i sylinder 1 at den virkelig er på topp, og kammen stod rett. Kva gjer eg feil? Det er jo ikkje mulig å få venstre kammen til å stå der den skal... Nei, man må helst være to mann. En må holde kammene med en fastnøkkel. (Det er her det låseverktøyet kommer inn, he he.) Men er man to, går det bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mars 15, 2007 Nei, man må helst være to mann. En må holde kammene med en fastnøkkel. (Det er her det låseverktøyet kommer inn, he he.) Men er man to, går det bra. Hvor setter du fastnøkkelen da? Er det tillaga for dette under toppdekselet? Det er festing av reimhjul på kamaksling du forklarer no eller? Det er i hvertfall det eg stusser i. Mulig eg har uttrykkt meg dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mars 15, 2007 Hvor setter du fastnøkkelen da? Er det tillaga for dette under toppdekselet? Det er festing av reimhjul på kamaksling du forklarer no eller? Det er i hvertfall det eg stusser i. Mulig eg har uttrykkt meg dårlig. Det er plass til fastnøkkel på kammen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mars 15, 2007 Det er plass til fastnøkkel på kammen ja. OK. Takker. Kan fortsatt ikkje forstå at der ikkje er sporkile... da er er det jo idiotsikkert. Får vel berre vere veldig nøyaktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Mars 15, 2007 OK. Takker. Kan fortsatt ikkje forstå at der ikkje er sporkile... da er er det jo idiotsikkert. Får vel berre vere veldig nøyaktig. Man kan ikke bruke kile pga at man skal stramme opp reima med hjulet. Men det er et rart system ja. Må være veldig nøye med alle merker. Jeg brukte et speil på fordelerens merker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Mars 15, 2007 Man kan ikke bruke kile pga at man skal stramme opp reima med hjulet. Men det er et rart system ja. Må være veldig nøye med alle merker. Jeg brukte et speil på fordelerens merker. Aha... man strammer reima med hjulet ja... da forstår eg plutselig rekkefølga på monteringa du forklarte tidligare i dag. Speil var ikkje dumt nei... vanskelig å sjå i vinkel... Eg har tidligare latt strammehjulet nede til venstre stå igjen til slutt, men det går ikkje no ser eg. Eg ser dog en fordel med denne løysinga uten sporkile, og det er at man får justert kammane riktig sjølv når man har satt inn tjukkere eller tynnere toppakning for å endre på kompressjonen. Samme skjer om man endrer på diameteren til nokon av vendehjula eller vasspumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Mars 15, 2007 Aha... man strammer reima med hjulet ja... da forstår eg plutselig rekkefølga på monteringa du forklarte tidligare i dag. Speil var ikkje dumt nei... vanskelig å sjå i vinkel... Eg har tidligare latt strammehjulet nede til venstre stå igjen til slutt, men det går ikkje no ser eg. Eg ser dog en fordel med denne løysinga uten sporkile, og det er at man får justert kammane riktig sjølv når man har satt inn tjukkere eller tynnere toppakning for å endre på kompressjonen. Samme skjer om man endrer på diameteren til nokon av vendehjula eller vasspumpa. Ja, ved å ha stram reim fra veiva til høyre kamhjul sett forfra, skru det fast på merke, så trekke til det andre reimhjulet når reima er stram, og merke er på plass der også. Så strammer du inn reima nede til venstre med strammehjulet. Er vi enige? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Mars 15, 2007 Ja, ved å ha stram reim fra veiva til høyre kamhjul sett forfra, skru det fast på merke, så trekke til det andre reimhjulet når reima er stram, og merke er på plass der også. Så strammer du inn reima nede til venstre med strammehjulet. Er vi enige? Da er vi enige veit du... Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Mars 15, 2007 Da er vi enige veit du... Takker! Håper det går greit. Så på nettet at det finnes justerbare kamhjul til denne motoren, de små til kjedene. Men det er vel for fininstilling ved trimming kanskje? Samma det, lykke til videre iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Mars 15, 2007 Håper det går greit. Så på nettet at det finnes justerbare kamhjul til denne motoren, de små til kjedene. Men det er vel for fininstilling ved trimming kanskje? Samma det, lykke til videre iallefall! Kvar fann du det? Lett trimming er alltid intressant veit du. Har lyst å chippe, så da er det kansje en fordel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Mars 15, 2007 Kvar fann du det? Lett trimming er alltid intressant veit du. Har lyst å chippe, så da er det kansje en fordel? http://www.034motorsport.com/index.php?cPath=28_64 Har du fått pris på chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Mars 15, 2007 http://www.034motorsport.com/index.php?cPath=28_64 Har du fått pris på chip? 5000,- hos ES Tuning i Trondheim 6000,- hos TS Racing i Oslo Får sjå kva veg eg kjører... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Mars 15, 2007 5000,- hos ES Tuning i Trondheim6000,- hos TS Racing i Oslo Får sjå kva veg eg kjører... Hvilken effekt økning vil dette gi deg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Mars 15, 2007 Hvilken effekt økning vil dette gi deg? Dei spår 10%, og lavere forbruk, så vi får sjå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...