Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å skifte bremser på golfen min, er en golf 1 der jeg har bygd om fra trommel til calippere bak.

Har kjøpt helt nye skiver, calippere, klosser og lagt opp alt nytt hele veien bak.

Men problemet er at jeg ikke får pedal, bra trykk begge sider bak, ingen lekkasjer, men ikke pedal uansett hva jeg gjør : klø :

Plugget igjen begge rørene bakover, og der kom pedalen med en gang, så fremme er alt i orden.

Er det noe spesielt en må gjøre med helt nye VAG calippere?

Noen som kan hjelpe meg med dette? Skjønner rett og slett ingen ting!! :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, venstre framhjul, høgre, så venstre bak og høgre. Hjelper ikke dette heller....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, venstre framhjul, høgre, så venstre bak og høgre. Hjelper ikke dette heller....

Å du pumper til å får trykk og holder pedalen nede mens noen lufter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må lufte alle fire caliperne i en rekkefølge, begynner med den som sitter nærmest bremsekraftforsterkeren din, så videre.. Du vet hvordan du lufter?

Ehh, er det ikke den som sitter lengst fra bremsekraftforsterkeren, da? Jeg har alltid luftet høyre bak, venstre bak, høyre fremme, venstre fremme. Rimelig sikker på at det er riktig rekkefølge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, har luftet mange ganger før, men alltid fått det til, har aldri hatt problemer med rekkefølge uansett hvor jeg har startet før.

Kommer jo bra trykk og alt, virker som om det er tomt for luft, men allikavel er det umulig å få pedal!!

Og ja, visst jeg pumper den opp får jeg pedal, men etter å ha "luftet" calipper, går pedal rett til bunns igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du justert caliperene bak da? om jeg ikke husker helt feil, så må disse justeres eller "null-stilles"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Merkelig da, det jo bare en vanlig Golf I resten av systemet, så er jo ikke ikke annet hokuspokus..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars har rett, du begynner fra den som sitter lengst fra. Altså Høyre bak, så ventre bak, så høyre foran og tilslutt venstre foran.

Få en til å hjelpe deg, be han pumpe trykk (ca 3ganger) så holder han på bremsene mens du åpner luftenippel, gjenta dette til det ikke kommer luft ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sitte en luftlomme et sted som trengs å "sjokkes" ut med noen raske harde tråkk, ellers er det bare å utføre i den rekkefølge som det har blitt henvist til tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kim har rett, er bremserøret veldig kronglete og går opp og ned så er dette mulig, da må du ha luftenippelen åpen mens kameraten din pumper vellig og litt hardt på bremsepedalen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må huske å åpne lasteavhengighets ventilen og da.

Dra den helt ut så er den åpen.

Jeg begynner alltid bakerst å lufte + at jeg kjører trykk på tanken så det er mulig å gjøre det alene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo også prøve med litt trukklyft på beholderen....

Kan være stress å få luftet hvis systemet er/har vært helt tomt.

Og du skal begynne å lufte lengst vekk fra hovedsylinder (som er blitt sagt tidligere) HB VB HF VF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykkluft: Jeg ville vært varsom med >10 psi. Det er det jeg pumper opp min Motive Pressure Bleeder til, siden det er det som står i manualen. Og da har jeg for sikkerhets skyld også et par bunteband rundt beholder og hovedsylinder.

Det kan ofte være litt vanskelig å se om det fortsatt kommer luftbobler, derfor bruker jeg en klar plastslange på nippelen og ei arbeidslampe bak den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med å justere Calipperene?

Og tusen takk for alle svar, skal prøve til igjen i morgen, med trykkluft å hele pakka...

Og nå skal det gå!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vri stempelet så langt ut du kan, sånn at du akurat klarer å lirke denne på med klossene på plass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem med cabben en gang jeg skulle lufte systemet..

Har alltid luftet bremsene på bilene mine, men ikke faen om jeg klarte det på cabben etter at calipperene hadde vært av..

Jeg og fader'n lufta å lufta å lufta på alle mulige måter... Men fikk aldri hard pedal... måtte liksom pumpe 3 ganger for å få pedal liksom...

Stakk på biltema å kjøpte denne saken som vist på bildet.. lufta systemet med denne, å etter det har bremsene aldri vært bedre.. :) Har tydeligvis lagt en luftboble inne i systemet som ikke ville ut ved vanlig "pumpe luftig"..

Så anbefaler denne!:)

19-146_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.