Eg har krølla til ett eller anna (ved ettermontering av xenon)

Anbefalte innlegg

Vel håper noen kan hjelpe,etter min iver til å få ett Xenonlyssett til å fungere har eg vasa til noge,eg løsnet litt på + kabelen på batteriet eller dvs skruen som ein teiter fast kabelskoen til batteriet,(skulle koble ein plussledning til ett "Rele"),kabelskoen var aldri av batteiet men som så ofte når ein leer litt på denne kabelskoen så kommer det ett par gnistrer,problemet nå er at først så lyste "ESP" lyset heile veien,men det skrudde seg selv av etter at eg kjørte noen meter,men min Consert 2" cd spiller har satt seg selv i "Safe" modus og vil jo då ikje fungere: bh : ,synes også at kjørecomputeren ikje viser rett mhs til antall km eg kan kjøre me hvor mye Diesel eg har igjen på tanken: bråk : (har litt under full tank å computeren viser ca 600km).

Må eg då opp på Møller at dei må resette ett eller anna me Vag Com eller er det nogen triks eg kan gjøre sjøl.: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok kjøre en selvdiagnose for så å slette feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Concert'en din skal du vel ha fått med ein kode. Leit i servicemanualen din eller andre papir for å sjå om du finn den så klarer du å fikse det sjølv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på om den kabelen eg har passe te din bil - gjør den det kan vi nå altids få lest ut feil minne å resatt den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble lys med relè?

Gjorde det samme selv på en A4 8E 1.8TQ i dag,funker som f... det. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble lys med relè?

Gjorde det samme selv på en A4 8E 1.8TQ i dag,funker som f... det. ;)

Som fjernlys?

Eller i nærlysa på bil som ikke har xenon originalt?

Brukte dere evt noen motstand slik at bilens elektronikk ser større last enn bare å drive releet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel,det var nå grøftelysa jeg skulle bygge om til Xenon,nærlysa har jeg satt på "Xenon ettermonteringskitt" uten noe som helst xtra Releer eller motstandere å det virker som det skal,men Grøftelysa var ikke så enkelt nei: klø : ,de lyste bare 3sec for så å skru seg av,prøvde såvidt me å koble på ett "Rele",det ble jo lys da,men siden eg løsnet litt på +kabelen på batteriet så ble jo bilen heilt sjuk i hode sitt: syk : ,den hostet opp en million feilmeldinger å Cd spilleren satte seg i "Safe Mode": bh : ,så da røsket jeg vekk hele releet å kastet det i søpla i ren forbannelse: bråk : ,meeeeen får vel gå å kjøpe ett nytt å prøve igjen,fatter egentlig ikke hvorfor det ikke vil lyse i grøftelysa mens det virker knall i Nærlysa: oppgitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som fjernlys?

Eller i nærlysa på bil som ikke har xenon originalt?

Brukte dere evt noen motstand slik at bilens elektronikk ser større last enn bare å drive releet?

Jepp,monterte både i grøftelys + fjernlys på en kamerat sin A4 B6 1.8TQ 2003mod,sitter org Xenon i nærlysene hans. :)

Måtte bruke relè,uten dette slukket bare lysene etter 2-3sec.

Vi tok KUN styrestrøm i fra + i lampesoklene,brukte ikke noe motstander vi. :)

Men det jeg synes er litt rart er at når vil koblet på Xenon uten relè lyste lyset i 2sec før det slukket,men han får ikke opp noe feilmeldinger i FIS. : klø :

Skal man ikke få opp det i FIS da at den finner gåene pærer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal komme feilmelding i FIS når de slukker ja. Det gjorde det i min bil når jeg testet montering hos meg. Rart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal komme feilmelding i FIS når de slukker ja. Det gjorde det i min bil når jeg testet montering hos meg. Rart...

Hmm,snålt. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan autocheck av en eller annen grunn være deaktivert? Var du inne med vag-com på den og evt så coding verdien?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan autocheck av en eller annen grunn være deaktivert? Var du inne med vag-com på den og evt så coding verdien?

Hmm,det vet jeg ikke gitt,har vært inne med VAGcom på den ja.Der får jeg opp at pærene er gåene,men ikke i FIS.

Coding verdien? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvis du har tekstfila så vil også kodinga stå øverst sammen med delenr før feilmeldingene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm merkelige biler disse A4ene,hehe nesten alle virker litt forskjelligt,Øyvind Kvilhaug her fra Haugesund me lik bil som meg,han prøvde på akkurat det samme som meg og fikk samma problemet som meg da,lyset slukket etter få sekunder,han koblet på ett Rele og fikk lyset til å lyse hele tiden,men fikk fortsatt feilmelding i FIS om at pærene var gått(tror det var det han sa)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yess stemmer det ... :)

var også innom møllah og spurte om de kunne fjerne autocheck funksjonen i fis men det gikk ikke an :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvis du har tekstfila så vil også kodinga stå øverst sammen med delenr før feilmeldingene.

Fant tekstfilen nå:

"Address 01: Engine

Part No: 8E0 909 518 AA

Component: 1.8L R4/5VT 0004

Coding: 0011701

Shop #: WSC 63251"

0011701 som er kodinga da? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig at det er kodinga, men trenger koding fra modul 09 som er den som styrer lysa (modul 01 har bare med motoren å gjøre).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig at det er kodinga, men trenger koding fra modul 09 som er den som styrer lysa (modul 01 har bare med motoren å gjøre).

"Address 09: Cent. Elect.

Part No: 8E0 907 279 E

Component: int. Lastmodul NDL 0305

Coding: 00012

Shop #: WSC 63251"

Her er kodingen på Modul 09. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Min har 00112. Ettallet på siffer nr 3 er hengerfeste. Siffer 4 er Xenon, og totallet i siffer 5 er Skandinavia (vanlige kjørelys).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Min har 00112. Ettallet på siffer nr 3 er hengerfeste. Siffer 4 er Xenon, og totallet i siffer 5 er Skandinavia (vanlige kjørelys).

Ahh,skjønner. :)

Men sier dette noe om Autocheck er disablet i FIS da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det gjør det ikke.

Det kan også være adaptation innstillinger for det, men har ikke funnet noe konkret info om det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det gjør det ikke.

Det kan også være adaptation innstillinger for det, men har ikke funnet noe konkret info om det.

Ok,den er god. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har en tegning om hvordan man legger inn detta releet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.