Polo 6N går ujevnt på tomgang/ skrangler ved gasspådrag

Anbefalte innlegg

Har problem med at Polon går ujevnt på tomgang, turtallet varierer fra 600- 1400 rpm.

Dessuten skrangler det fra motorrommet når man gir gass, men det slutter når turtallet er konstant.

Hvis man slår av ting som bruker mye strøm (varmeapparatvifte osv.) går motoren jevnere.

Noen som vet hva dette kan skyldes :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være en defekt og tett katalysator? men dette har da ikke noe med strømmen å gjøre.. men alikvel.. hvor skrangler det i fra da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som skranglinga kommer fra motorrommet, men er litt vanskelig å høre akkurat hvorfra.

Feilen oppstod da det var veldig kaldt her en morgen (ca. -18). Startet bilen og kjørte ca. 200m, da begynte oljetrykkslampa å blinke og alarm å pipe. Kjørte 100m og stoppet bilen, fikk da ikke startet igjen. Bilen stod så i 7-8 timer, ble deretter startet med startkabler og startet som normalt. Stod og gikk på tomgang i 5 min., når jeg ga litt gass kom oljetrykksalarmen igjen. Lot bilen stå 1 times tid før jeg prøvde å starte igjen, da kom ikke oljetrykkalarmen når jeg ga gass. Men gikk da ujevnt på tomgang og skranglet som beskrevet før...

Kan det være ei innsprøytingsdyse som er defekt :confused:

Takknemlig for alle tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ai ai ai.. frossen oljedamp slange.. problem på disse bilene ... kan ha røket noe lager eller sånnt nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes kostbart ut : eek :

Hva er det som har gått til h.... da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når oljedampen ryker vil det bli trykk nede i motoren..dette kan gjøre at det vil hindre oljepumpen å lage trykk.. skrangler da først i ventil løftere, så ryker div lager.. byttet mange motorer pga dette.. man får et oljedamp slange kit med en varmer i som skal forhindre dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel bare å belage seg på å skaffe ny motor da : mad :

Hvor mye jobb er det å bytte motor i Polon? Er en 1,4 60hk.

Har ikke fælt mye erfaring med motorbytte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forutsatt at den andre motoren du får tak i er 100% maken er det ikke all verdens vanskelig å skifte. Ta bilder med digitalkamera underveis så ser du hvor skruer/kontakter osv. satt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.