#1 Skrevet Februar 3, 2007 Ønsker noen innspill på felger til 2005 Passat 3BG 1,9TDI 4 Motion Skal vær minst 19" og ha mørke senter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 3, 2007 Jeg er stucked på etabetas sortiment, men det kjenner du vel til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 3, 2007 Jeg er stucked på etabetas sortiment, men det kjenner du vel til! Hehe joda kjenner til de, men vil ikke ha de siden jeg allerede har montert et i nærheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2007 Det går mot Keskin KT4 med sort senter i 19" Hva tror dere om 8,5x19 et 35 eller 30? Skal ha høyde just. på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2007 Det går mot Keskin KT4 med sort senter i 19" Hva tror dere om 8,5x19 et 35 eller 30? Skal ha høyde just. på Er selv ute etter nye felger til Boraen min, og fikk tips om de. Var skikkelig fete igrunnen! Hvor handler du fra, og vet du priser? Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2007 De handler jeg fra http://www.quality-autoimport.no Har forhandler avtale med dem De er litt dyre ja hehe sjekk ut: http://www.quality-autoimport.no/catalog/product_info.php?cPath=94_260&products_id=2384 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2007 Ikke dumme de der da! lavere ET gir vel mer kant kanskje, og det kler jo disse, men hvordan det blir med hensyn til hjulbue vet jeg ikke:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2007 Ikke dumme de der da! lavere ET gir vel mer kant kanskje, og det kler jo disse, men hvordan det blir med hensyn til hjulbue vet jeg ikke:o Nei, det skal være samme kant på felgen uansett offset. Men det er selvsagt bredere kant på 9,5x19 enn 8,5x19. 9,5x19 ET35 går "greit" bak på Passat 3BG, men ikke foran. Men hvis man godtar å valse ut forskjermene, så kan man bruke 9,5x19 rund baut. 8,5x19 er trygt foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2007 Nei, det skal være samme kant på felgen uansett offset. Men det er selvsagt bredere kant på 9,5x19 enn 8,5x19. 9,5x19 ET35 går "greit" bak på Passat 3BG, men ikke foran. Men hvis man godtar å valse ut forskjermene, så kan man bruke 9,5x19 rund baut. 8,5x19 er trygt foran. Runar, du er felg leksikonet altså, jeg er imponert Selv lurer jeg på å gå for 8,5 rund baut. hva tror du om et 30? Blir de da innenfor lovlig økning av sporvidde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2007 Runar, du er felg leksikonet altså, jeg er imponert Selv lurer jeg på å gå for 8,5 rund baut. hva tror du om et 30? Blir de da innenfor lovlig økning av sporvidde? Hvor mye skal du senke bilen? 8,5x19 ET30 skal gå fint med 40mm senking, men med 60mm eller mer kommer subbinga foran snikende, selv med smale 235/35 19 dekk. Siden orig.offset på Passat 3BG er 45 (6x15 med 195/65 15), så må du ha TUV på både ET35 og 30 fordi du har endret sporvidden med mer enn 15mm totalt (20mm med ET35 og 30mm mer ET30). Jeg hadde valgt 8,5x19 ET35 og heller brukt 5-10mm spacer bak. Så kan du prøve spacerne foran, men kan ta de av hvis det subber. ET35 er også mye mer kurrant ved evt videresalg til mer "forsiktige sjeler". Legger ved et bilde av min gamle bil, her med 8,5x19 ET45 med 15mm spacer bak og 10mm spacer foran. Ikke verdens beste bilde for å vurdere plass til hjul, men gir en liten indikasjon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2007 hmm..synes kun jeg finner ut at orginal ET er 37, stemmer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 8, 2007 hmm..synes kun jeg finner ut at orginal ET er 37, stemmer det? Det stemmer nok, står ET37 i vognkortet på bilen min, en -02 1.8 T Øystein J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 8, 2007 Det stemmer nok, står ET37 i vognkortet på bilen min, en -02 1.8 T Øystein J. Hvilken felgdim da? Mener det er 45 på 6x15 i hvertfall. Sakset fra låst tråd øverst her: Volkswagen Passat 97> 5/112 45 57,1 Så ET45 skal stemme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 8, 2007 Hvilken felgdim da? Mener det er 45 på 6x15 i hvertfall. Sakset fra låst tråd øverst her: Volkswagen Passat 97> 5/112 45 57,1 Så ET45 skal stemme Jeg mener å ha lest at sporvidden ble endret i forb. med faceliften i 2001 sånn at 3B har ET 45 og 3BG har ET37 ??? Det står ET37 i vognkortet mitt for 6x15" felg og det er 2002-modell. Det enkleste er jo forsåvidt for Morten å sjekke vognkortet til den aktuelle bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 8, 2007 Hva med Keskin KT5 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 8, 2007 Hva med Keskin KT5 ? Nope Syns ikke om de i i den størrelsen, de er 10x17 felger i mine øyne Har sett det samme som Øystein sier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 9, 2007 Nope Syns ikke om de i i den størrelsen, de er 10x17 felger i mine øyne Har sett det samme som Øystein sier... Jeg vurderer disse til sommeren i 8x18, TevoDekk i Trondheim tar 8000,- inkl. (yalla?)-dekk så jeg tenker jeg oppgraderer til bedre dekk. Kommer seg da på ca. 10 lapper http://www.quality-autoimport.no/catalog/popup_image.php?pID=1958 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 9, 2007 Jeg vurderer disse til sommeren i 8x18, TevoDekk i Trondheim tar 8000,- inkl. (yalla?)-dekk så jeg tenker jeg oppgraderer til bedre dekk. Kommer seg da på ca. 10 lapper http://www.quality-autoimport.no/catalog/popup_image.php?pID=1958 Dissa felgene likte jeg og,, hvor var det du fant dem?? Har trålet igjennom allt på Tevodekk.no men finn dei ikke. Ellers så er jeg åpen for andre forslag til grei pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 10, 2007 Dissa felgene likte jeg og,, hvor var det du fant dem??Har trålet igjennom allt på Tevodekk.no men finn dei ikke. Ellers så er jeg åpen for andre forslag til grei pris. Jeg fant felgene hos Quality Autoimport og sendte bilde av de til Tevo med spørsmål om de kunne skaffe tilsvarende. Tevo sier de har identisk lik felg og den kommer fra samme fabrikant som produserer til FK. Tevo kaller den Tevo Hattfjelldal (eller noe lignende), høres jo nesten ut som en spøk men de får i allefall inn slike felger om noen uker og da stikker jeg innom for å ta en titt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 11, 2007 Jeg fant felgene hos Quality Autoimport og sendte bilde av de til Tevo med spørsmål om de kunne skaffe tilsvarende. Tevo sier de har identisk lik felg og den kommer fra samme fabrikant som produserer til FK. Tevo kaller den Tevo Hattfjelldal (eller noe lignende), høres jo nesten ut som en spøk men de får i allefall inn slike felger om noen uker og da stikker jeg innom for å ta en titt. hmm, hørtes flott ut.. Kan du slenge innpå en tilbakemelding her når du har vært og sett?? Har du vært borti Tevodekk før? Ser dei har opnet butikk i Ålesund også nå. Men ja, tror dissa felgene blir kjempe greier på passatene våres.. Farge din er forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 11, 2007 hmm, hørtes flott ut.. Kan du slenge innpå en tilbakemelding her når du har vært og sett??Har du vært borti Tevodekk før? Ser dei har opnet butikk i Ålesund også nå. Men ja, tror dissa felgene blir kjempe greier på passatene våres.. Farge din er forresten? Skal få gitt deg en tilbakemelding når jeg har sett felgene. Min bil er Fresco-grønn og med chromen som er på en highline tror jeg det blir bra med litt "bling" felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 11, 2007 Skal få gitt deg en tilbakemelding når jeg har sett felgene. Min bil er Fresco-grønn og med chromen som er på en highline tror jeg det blir bra med litt "bling" felger Kjempe greier.. Ja "bling" felger blir nok bra,, t.o.m fruen i huset her godkjente dissa felgene så blir nok til ej handla dei ja når dei kjem.. Fekk meg chrom kapper til speila fra in-pro no i går, gler meg til å montere dei også montere ett 30mm senk når vinteren er over så tror ikke jeg att jeg treng meir. Kan ikke bli for villt heller når det skal brukest hver dag:cool: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 26, 2007 heisann.. Drar opp denne her igjen.. Hørte du om dei hadde den i 19 tommere på Tevo?? Begynner å få lyst på det isteden for 18... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 26, 2007 heisann.. Drar opp denne her igjen.. Hørte du om dei hadde den i 19 tommere på Tevo?? Begynner å få lyst på det isteden for 18... Hei igjen, Nei, jeg sjekka bare 18", går enda 2 uker før de kommer inn. De har helt sikkert 19" også, jeg kan sende deg mail-adressen til Terje hos Tevo Dekk i morra så kan du sjekke med de, har den på jobb. Han er kjapp til å svare :-) Jeg tror 19" blir for voldsomt på en familiebil med tanke på komfort, synes selv jeg tar i nok med 18" men er enig i at store hjul er fint Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 26, 2007 Hei igjen, Nei, jeg sjekka bare 18", går enda 2 uker før de kommer inn. De har helt sikkert 19" også, jeg kan sende deg mail-adressen til Terje hos Tevo Dekk i morra så kan du sjekke med de, har den på jobb. Han er kjapp til å svare :-) Jeg tror 19" blir for voldsomt på en familiebil med tanke på komfort, synes selv jeg tar i nok med 18" men er enig i at store hjul er fint Øystein Flott,, ja berre send den på pm til meg du så jeg får sende mail til han. Og ditta spesielle navnet på felgene var Tevo hakkadal eller nokke sånn? Ja spørs om det blir litt voldsomt med 19 men men,, får tenke litt på det. Sjekke opp pris og slikt og bruke en tur på sjø og tenke: klø : .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...