Anbefalte innlegg

Herer min med Koya GTR 4 med sort senter, men kun 18" : gråter :

mini-IMG_1033.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en 3B da, men synes da mine felger passer fint til bilen....

TSW Catalunya 8.5x20" ET45

Må valses litt foran...

Resize of Bilde 145.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye skal du senke bilen? 8,5x19 ET30 skal gå fint med 40mm senking, men med 60mm eller mer kommer subbinga foran snikende, selv med smale 235/35 19 dekk.

Siden orig.offset på Passat 3BG er 45 (6x15 med 195/65 15), så må du ha TUV på både ET35 og 30 fordi du har endret sporvidden med mer enn 15mm totalt (20mm med ET35 og 30mm mer ET30).

Jeg hadde valgt 8,5x19 ET35 og heller brukt 5-10mm spacer bak. Så kan du prøve spacerne foran, men kan ta de av hvis det subber. ET35 er også mye mer kurrant ved evt videresalg til mer "forsiktige sjeler".

Legger ved et bilde av min gamle bil, her med 8,5x19 ET45 med 15mm spacer bak og 10mm spacer foran. Ikke verdens beste bilde for å vurdere plass til hjul, men gir en liten indikasjon...

Hvis jeg hiver på 8,5x18 et 35 med 235/40-18 på min 3BG da? Vurderer å senke 60/40...: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg hiver på 8,5x18 et 35 med 235/40-18 på min 3BG da? Vurderer å senke 60/40...: rolleyes

Skulle gå greit det, men ville valgt 225/40 for å beholde orig. hjuldiameter og være enda tryggere på at man unngår subbing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gå greit det, men ville valgt 225/40 for å beholde orig. hjuldiameter og være enda tryggere på at man unngår subbing.

Tevo Dekk vil selge meg hjul i 9x18 ET35 (originalt ET37) med 225/40 dekk men etter å ha sjekket litt på denne siden (http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp) er jeg litt skeptisk, ser ut som man min må ha 235 på 9" felg ? I tillegg bygger vel felgen drøyt 1,5" mer ut i forhold til original 6" felg ?

Mye å ta hensyn til : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tevo Dekk vil selge meg hjul i 9x18 ET35 (originalt ET37) med 225/40 dekk men etter å ha sjekket litt på denne siden (http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp) er jeg litt skeptisk, ser ut som man min må ha 235 på 9" felg ? I tillegg bygger vel felgen drøyt 1,5" mer ut i forhold til original 6" felg ?

Mye å ta hensyn til : gråter :

Korr det har seg att du har ET37 som originalt når jeg har ET45 som originalt når vi har samme type bil?? Jeg stusser i FK felgene som er bilde av lenger oppe og dei er ET35 men da må jeg ha TUV papir og det er det selvfølgeli ikke... Frustrasjon på høgt plan. Nokken som har gode ord å komme med? Er det igrunnen så forbaska nødvendig å få felgene i vogn kortet? Bryr politiet og bil tilsynet seg om jeg blir stoppa i rutine kontroll med dei felgene??:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korr det har seg att du har ET37 som originalt når jeg har ET45 som originalt når vi har samme type bil?? Jeg stusser i FK felgene som er bilde av lenger oppe og dei er ET35 men da må jeg ha TUV papir og det er det selvfølgeli ikke... Frustrasjon på høgt plan. Nokken som har gode ord å komme med? Er det igrunnen så forbaska nødvendig å få felgene i vogn kortet? Bryr politiet og bil tilsynet seg om jeg blir stoppa i rutine kontroll med dei felgene??:confused:

Ha'kke peiling, det står ET37 i vognkortet mitt og jeg forholder meg til det. Du har ikke 16" som original-dim da, jeg har 15" ?

Jeg vet ikke om ET35 blir godkjent, trodde det var ett fett hvilke hjul man bruker så lenge sporvidden ikke økes med mer enn 15 mm, rulleomkretsen holder seg innenfor +/- 5 % (?) og hjulene ikke tar borti noe eller stikker utenfor skjermen ?

Hvor stor er forresten sjansen for å bli stoppet i teknisk kontroll ? Jeg husker i allefall ikke sist det skjedde meg.........

Skulle forresten gjerne hatt disse hvis de fantes å få kjøpt i Norge, de finnes i Sverige

http://www.dackpoolen.se/admin/upload/falgs/Am7.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.