Forsterking av tiptronic ?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært borti dette?

 

S4 b5 2.7t leveres med tip i USA.

Har sett at disse har vært timmet til 450 hk og 600 nm.

Da med forsterket tip kasse fra denne leverandøren http://www.levelten.com/

 

Har lyst på mer power uten å gi slipp på tippen ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som man må sende inn converteren (?) for modding.....ikke så ille pris hvis det tåler såpass med power da :) Tiptronic er sjef !! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som man må sende inn converteren (?) for modding.....ikke så ille pris hvis det tåler såpass med power da :) Tiptronic er sjef !! : vinke :

 

Ja viss den tåler det :-) Men litt voldsomt å sende kassen til USA...

Ingen som drive med dette her i landet ?

 

Enig med deg! Tip er genialt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja viss den tåler det :-) Men litt voldsomt å sende kassen til USA...

Ingen som drive med dette her i landet ?

 

Enig med deg! Tip er genialt....

Trenger ikke sende hele kassa til Usa......bare converteren. Men så er det å dele en tiptronic-kasse da :rolleye: På "vanlig" automat er som oftest convertern lett tilgjengelig når man skrur ned girkassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke sende hele kassa til Usa......bare converteren. Men så er det å dele en tiptronic-kasse da :rolleye: På "vanlig" automat er som oftest convertern lett tilgjengelig når man skrur ned girkassa.

 

Vil dette i hele tatt løse problemet med havari ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette i hele tatt løse problemet med havari ?

Tja.......den som visste det da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien; ja.

 

Problemet er at torqueconvertern ikke greier å takle momentet fra motoren. Den er det svake leddet og det er den som ryker i kassene. Leste engang på en tysk side at det fantes oppgraderingsmuligheter fra ZF også, men det kostet flesk. En god ekstern oljekjøler og hyppig skifte av olje på kassa er også med på å forebygge trøbbel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer tip kasser fra andre A6`er?

Tenker da på A6 4.2, S6, Eller kanskje RS6 ? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Tiptronic-kasse er en helt vanlig automatkasse, så det byr nok neppe på noe problem. Det eneste som skiller Tiptronic fra en normal automatkasse er selve girvelgeren og programvaren - kassen er en helt ordinær ZF-automat..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien; ja.

 

Problemet er at torqueconvertern ikke greier å takle momentet fra motoren. Den er det svake leddet og det er den som ryker i kassene. Leste engang på en tysk side at det fantes oppgraderingsmuligheter fra ZF også, men det kostet flesk. En god ekstern oljekjøler og hyppig skifte av olje på kassa er også med på å forebygge trøbbel.

 

er jo ingen problem å modifisere en converter til å tåle en ufyselig mengde hk/nm....

 

bare se på det yankee'a klarer....brodern har en V8 som har 800hk/1000nm (+400hk til med gass) og det kjøres på en 2 trinns powerglide og en converter som koster 7k fletta ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ingen problem å modifisere en converter til å tåle en ufyselig mengde hk/nm....

 

bare se på det yankee'a klarer....brodern har en V8 som har 800hk/1000nm (+400hk til med gass) og det kjøres på en 2 trinns powerglide og en converter som koster 7k fletta ny

 

 

Passer dette på tyskervogner da ?? med quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer dette på tyskervogner da ?? med quattro?

 

hehe, neppe...men poenget mitt var at det er helt sikkert mulig å modifisere converteren som står i din bil for å kunne takle et høyere moment....(er sikkert det som blir gjort i junaiten med S4 som har tip)

 

det er jo på ingen måte rocket science...

 

men når det var sagt, så går det mange 2,7'er med tip som er chippet og funker greitt....med olje/filterskift samtidig som en holder seg innen spec på kassa (420nm på din tror jeg) så skal det være grei skuring

 

som et tips så du kan prøve å ringe:

Transtec

Per Øyvind Egge

Håland, 4340 Bryne

51 48 19 34

 

han har skrudd på mange tiptronic-kasser, så han kan kanskje si hva du kan gjøre, evt hva du ikke bør gjøre.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ingen problem å modifisere en converter til å tåle en ufyselig mengde hk/nm....

 

Har vel aldri sagt noe om det? Personlig syns jeg 7k er flesk, men så tjener jeg knappe 3000kr pr mnd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, neppe...men poenget mitt var at det er helt sikkert mulig å modifisere converteren som står i din bil for å kunne takle et høyere moment....(er sikkert det som blir gjort i junaiten med S4 som har tip)

 

det er jo på ingen måte rocket science...

 

men når det var sagt, så går det mange 2,7'er med tip som er chippet og funker greitt....med olje/filterskift samtidig som en holder seg innen spec på kassa (420nm på din tror jeg) så skal det være grei skuring

 

som et tips så du kan prøve å ringe:

Transtec

Per Øyvind Egge

Håland, 4340 Bryne

51 48 19 34

 

han har skrudd på mange tiptronic-kasser, så han kan kanskje si hva du kan gjøre, evt hva du ikke bør gjøre.....

 

Takker for tipset Morten... ringer han i morgen ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.