#1 Skrevet Februar 5, 2007 Noen i ålesund som har lyst å overhale toppen min? Snakk om en 1.8TQ AEB motor. Motoren er skrudd i sine einskilde faktorar men ser litt mørkt på det med ventilene. Er så mange av dem og er litt pirkete arbeid. Noen som melder seg? Pengegave som premie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2007 Noen i ålesund som har lyst å overhale toppen min? Snakk om en 1.8TQ AEB motor. Motoren er skrudd i sine einskilde faktorar men ser litt mørkt på det med ventilene. Er så mange av dem og er litt pirkete arbeid. Noen som melder seg? Pengegave som premie. kan godt ta på meg det jeg.. har gjort det en del ganger selv no så det er ingen problem. Hva skal du gjer da? skifte tetningane`? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2007 kan godt ta på meg det jeg.. har gjort det en del ganger selv no så det er ingen problem. Hva skal du gjer da? skifte tetningane`? Mvh Jeg har faktisk ikke peiling på hva som er "normalt" å gjøre. Motoren skal overhales men han som tar for seg den biten hadde ikke utstyr eller erfaring med disse toppene så han var litt skeptisk. Tetningene skal vel byttes ja, hva annet er vanlig å gjøre da? Du treffer meg på MSN: stig.anundsen@vestnes.org 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2007 Toppen bør kontrolleres og evt. planslipes, ventilene slipes og ventiltetningene byttes. Har den blitt varmkjørt eller symptomer på gjennomlekkasjer fra kjølevann til olje eller omvendt kan det også være lurt med trykktesting for å finne evt. sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2007 Toppen bør kontrolleres og evt. planslipes, ventilene slipes og ventiltetningene byttes. Har den blitt varmkjørt eller symptomer på gjennomlekkasjer fra kjølevann til olje eller omvendt kan det også være lurt med trykktesting for å finne evt. sprekker. Planslipes skal den vist det trengs. Ventiltetninger og løftere ligger på posten og venter.. Så skal vel Ole Johnny slipe ventiler og frese nye seter vist jeg har skjønt alt... PS: Jeg har egentlig ikke peiling på sånt så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2007 Har du lest overskriften din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2007 Planslipes skal den vist det trengs. Ventiltetninger og løftere ligger på posten og venter.. Så skal vel Ole Johnny slipe ventiler og frese nye seter vist jeg har skjønt alt... PS: Jeg har egentlig ikke peiling på sånt så.. Har nok kontroll:) Ventilane er ute å ser bra ut Toppen blir sjekka med rettholdt i morga. Da får man vite om man den må planslipes eller ikke. Der er ikke sprekker mellom ventilsetene, å det er vell ganske sjeldent.. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...