Anbefalte innlegg

Noen i ålesund som har lyst å overhale toppen min? Snakk om en 1.8TQ AEB motor. Motoren er skrudd i sine einskilde faktorar men ser litt mørkt på det med ventilene. Er så mange av dem og er litt pirkete arbeid.

Noen som melder seg? Pengegave som premie. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i ålesund som har lyst å overhale toppen min? Snakk om en 1.8TQ AEB motor. Motoren er skrudd i sine einskilde faktorar men ser litt mørkt på det med ventilene. Er så mange av dem og er litt pirkete arbeid.

Noen som melder seg? Pengegave som premie. :P

kan godt ta på meg det jeg.. har gjort det en del ganger selv no så det er ingen problem. Hva skal du gjer da? skifte tetningane`?

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan godt ta på meg det jeg.. har gjort det en del ganger selv no så det er ingen problem. Hva skal du gjer da? skifte tetningane`?

Mvh

Jeg har faktisk ikke peiling på hva som er "normalt" å gjøre. Motoren skal overhales men han som tar for seg den biten hadde ikke utstyr eller erfaring med disse toppene så han var litt skeptisk.

Tetningene skal vel byttes ja, hva annet er vanlig å gjøre da?

Du treffer meg på MSN: stig.anundsen@vestnes.org

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen bør kontrolleres og evt. planslipes, ventilene slipes og ventiltetningene byttes. Har den blitt varmkjørt eller symptomer på gjennomlekkasjer fra kjølevann til olje eller omvendt kan det også være lurt med trykktesting for å finne evt. sprekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen bør kontrolleres og evt. planslipes, ventilene slipes og ventiltetningene byttes. Har den blitt varmkjørt eller symptomer på gjennomlekkasjer fra kjølevann til olje eller omvendt kan det også være lurt med trykktesting for å finne evt. sprekker.

Planslipes skal den vist det trengs. Ventiltetninger og løftere ligger på posten og venter.. :)

Så skal vel Ole Johnny slipe ventiler og frese nye seter vist jeg har skjønt alt...

PS: Jeg har egentlig ikke peiling på sånt så.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest overskriften din? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planslipes skal den vist det trengs. Ventiltetninger og løftere ligger på posten og venter.. :)

Så skal vel Ole Johnny slipe ventiler og frese nye seter vist jeg har skjønt alt...

PS: Jeg har egentlig ikke peiling på sånt så.. :P

Har nok kontroll:) Ventilane er ute å ser bra ut :) Toppen blir sjekka med rettholdt i morga. Da får man vite om man den må planslipes eller ikke.

Der er ikke sprekker mellom ventilsetene, å det er vell ganske sjeldent..

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.