#1 Skrevet Februar 5, 2007 De siste dagene har det klakket ett eller annet sted under bilen, er ikke helt sikker på hvor det kommer fra. Minner om samme lyden som når foringene var slitte på den forrige bilen min.. Kommer noen ganger ved kraftig gasspådrag og når jeg kjører i dumper.. Noen som vet hvordan jeg kan finne det ut sikkert? Eller må jeg bare dra på et verksted å få sjekka det? hehe er ikke noen mekaniker jeg se, hehe Hadde en liten skrekktanke om t det var girkassa, men jeg tror vel det hadde hørtes litt annerledes ut? Takker for alle svar: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2007 Hadde litt av samme problemet på en tidligere golf, det var ett dårlig motor feste eller en løs skrue til girkassa tror jeg.. med mindre det er den "vanlige" forstillings klakkinga til audi da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2007 De mest vanlige årsakene til ulyd på på A4 er slark i link-armene og slitt drivledd. Kommer ulyden i humper er det mest sansynlig slark i en arm. Du har 2 armer oppe og nede på hjulopphenget og et forbindelsesstag til stabstaget. Ville kontrollert disse. Er et kjent problem på biler med multilink. Heis opp bilen og rikk på hjulet, både horisonalt og vertikalt, da bør det være ganske lett å kjenne slarken. Du kan sjekke drivledda ved å gi fult rattutslag og gi gass. Da vil du mest sansynlig høre en klakkelyd om leddet er defekt. Du kan også se etter sprekker i mansjettene på drivleddene, da disse ofte ryker etter en stund slik at det kommer sand o.l. inni leddet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2007 Er nok ikke drivleddet i dette tilfellet, siden det slår i humper, kan være mye slakk i endeledd, en bærearm, eller et såkalt C stag =) C staget ser slik ut, kan være det, men kan like godt være en bærearm, eller endeledd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2007 Alle defekte bærearmer ble bytta dagen før jeg kjøpte bilen i oktober, så det er nok ikke det.. Men endeledd er det kanskje da.. Eller C-stag... Er dette dyre deler?? Hadde bilen på bukk hos NAF i stad og de rikka på alt som var, men kunne ikke finne noe slark.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2007 endeledd, koster 270,- c stag koster 321,- dette er mine priser ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2007 Ok, så da blir det hvertfall ikke så himla dyrt som jeg trodde. PUH.. trodde det skulle være noe med kassa jeg, men etter å ha kjørt litt i kveld så er jeg rimelig sikker på at det er en eller flere foringer av noe slag som er gåent. HJERTELIG TAKK for raske svar folkens!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2007 endeledd, koster 270,-c stag koster 321,- dette er mine priser ihvertfall Selger du disse eller?? Er det noe jeg kan kjøpe av deg om jeg finner ut hva jeg trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2007 Etter jeg senka (stiva) min B5 har det begynt å klakk som bare det.. Tror det er en og annen slitt foring.. kanskje løs toppmuter på demperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 5, 2007 Selger du disse eller?? Er det noe jeg kan kjøpe av deg om jeg finner ut hva jeg trenger? Dette kan du kjøpe av meg ja, bare send meg en Pm hvis du vil kjøpe noe, eller henvend deg i tråden min =) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=70365 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 5, 2007 Etter jeg senka (stiva) min B5 har det begynt å klakk som bare det.. Tror det er en og annen slitt foring.. kanskje løs toppmuter på demperen? Vil tro det er noe som er løst siden det skjedde etter du senka den =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 5, 2007 Etter jeg senka (stiva) min B5 har det begynt å klakk som bare det.. Tror det er en og annen slitt foring.. kanskje løs toppmuter på demperen? Fikk han på NAF til å sjekke demperen oxo, men den var helt fin.. så det er nok mest sannsynlig en eller annen foring. Men det skal jeg nok finne ut av. Er det i tilfelle dumt å kjøre med sliten foring i noen dager?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 5, 2007 Dette kan du kjøpe av meg ja, bare send meg en Pm hvis du vil kjøpe noe, eller henvend deg i tråden min =) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=70365 Flotters 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 5, 2007 er vel ikke så veldig uvanlig at det begynner å klakke litt i dårlige foringer etter man senker bilen. Blir jo litt annen belasting på de etter senking skulle jeg tro. Skjedde på polo'en min iallefall etter senking, trodde det var noe som var løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 5, 2007 Vil tro det er noe som er løst siden det skjedde etter du senka den =) Det jeg ikke fikk med var at det tok 2 mnd før det begynte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 6, 2007 Det jeg ikke fikk med var at det tok 2 mnd før det begynte Da blir saken en helt annen ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...