#1 Skrevet Februar 5, 2007 Jeg lurer på om noen vet hvor høyt turbotrykket er originalt på denne motoren og hvor høyt det er etter den er chip'et? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2007 Jeg lurer på om noen vet hvor høyt turbotrykket er originalt på denne motoren og hvor høyt det er etter den er chip'et? Originalt er det på ca 2,5 bar på peak, og stabiliserer seg på 2,1 - 2,3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2007 det er såpass ja. Man merker jo veldig godt når turboen kommer. øker de turbotrykket i det hele tatt når de chip'er denne motoren eller tukler de bare med dieseltilførselen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2007 Originalt er det på ca 2,5 bar på peak, og stabiliserer seg på 2,1 - 2,3 Dette er nødt til å være absolutt-trykket. Du må trekke ifra atmosfære trykket for å finne turbotrykket. Med andre ord skal det være henholdsvis 1,5 og 1,1-1,3bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2007 det er såpass ja.Man merker jo veldig godt når turboen kommer. øker de turbotrykket i det hele tatt når de chip'er denne motoren eller tukler de bare med dieseltilførselen? Man øker trykket også ja, jeg vet ikke akkurat hvor mye som er normalt å stille opp på disse, men sikkert rundt en 1,6-1,8bar. Neppe over 2bar iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2007 1.3 eller 1.35 orginalt, og 1.6 med en god chip. Min er bremset til 176hk og den lader 1.6bar. Håper å få til mer snart men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2007 ja, med måler viser den nok ikke så veldig mye over 1 bars trykk. kommer jo veldig ann på hvor du setter slangen da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2007 Dette er nødt til å være absolutt-trykket. Du må trekke ifra atmosfære trykket for å finne turbotrykket. Med andre ord skal det være henholdsvis 1,5 og 1,1-1,3bar. Selvfølgelig. Jeg snakker om MÅLT trykk, slik man ser det ifra diagnoseapparatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 8, 2007 Der hadde man chip'et bilen.. var nettopp ved Bilxtra i Tromsø hvor jeg møtte Øystein fra BB-Racing.. Knallførnøyd med jobben og det tok bare ca. 1 time. Merker stor forskjell må jeg si, spesiellt fra 50km/t og oppover og som en liten bonus hører jeg en liten "PFFF!" fra wastegaten (eller hva det kalles på en TDI) Turbotrykket Peak'er på 1.9bar før det stabiliserer seg på 1.6-1.7bar og det hele landet på 180hk og 410nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2007 se og hør her didrik.. sånn lyd du har fått??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 8, 2007 har ennå ikke hørt den lyden utenfra, men jeg regner med det er likt, ja Happy er jeg iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 8, 2007 har ennå ikke hørt den lyden utenfra, men jeg regner med det er likt, ja Happy er jeg iallefall! hvor er det du bor hen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 8, 2007 på sydspissen.. fagerliveien hvis du vet hvor det er Hvordan det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 9, 2007 visst det ikke hadde vært så langt unna kunne vi ha filmet litt så du fikk høre selv.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...